Fitness Seller

AuserB - From scratch

Bezoekers in dit topic

A User B

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2010
Lengte
1m86
Hey, ik ben AuserB.

Welkom bij mijn log.

In het verre verleden ben ik ooit begonnen met bodybuilding. Ik ben toen eerst ruim 30 kilo afgevallen en heb in de jaren erop een heel aardig fysiek opgebouwd. Ik logde toentertijd op een ander bodybuilding forum onder de naam Dynobet.

Toen ging ik werken, we kochten een huis en planden om een kind te krijgen. Trainen stond op een laag pitje. Echter ons zoontje overleed een week na de geboorte door een hartafwijking die gemist was tijdens de 20 weken echo.

Vanaf dat moment ging alles bergafwaarts. Ik kon moeilijk omgaan met het verlies, had extreme lichamelijke klachten, ontwikkelde een post traumatische stress stoornis, etc.

Net toen ik dacht mijn leven weer enigszins terug op de rails te hebben, gebeurden er nog allerlei best heftige zaken in ons leven. Toen op dat moment ook nog de eerste lockdown kwam ivm Covid, was dat de druppel die de emmer deed overlopen. Ik had een best wel heftige burn out.

De erop volgende anderhalf jaar waren ook al behoorlijk ellendig. Maar in mini stapjes knapte ik wel weer op. Ik begon weer energie te krijgen kon lekker gaan werken en weer deelnemen aan het leven. Tot ik voor de derde keer Covid kreeg en daar niet van opknapte… Ik kreeg Long / Post Covid.

In februari dit jaar woog ik 115 kilo. Kon geen 2 trappen oplopen (Moest tussendoor aantal minuten rusten). Wandelen ging maximaal 10 minuten. Probeerde ik langer door te gaan kreeg ik last van post exertional malaise (PEM). Dan lag ik urenlang op bed en had nergens meer energie voor. Ik kon nog geen bladzijde in een boek lezen of goed genoeg concentreren om tv te kijken. Kon niet meer werken, geen partner zijn voor mijn vrouw of vader zijn voor mijn kinderen. Mijn leven stond compleet stil. Voelde me heel eenzaam en somber. Was intussen ook 80-100% arbeidsongeschikt verklaard…

Op een bepaald moment toen mijn vrouw een paar dagen weg was met de kinderen (en ik niet mee kon) dacht ik er moet toch iets zijn wat ik kan doen.

Ik maakte een minimalistisch plan. Ik schatte in dat ik rond de 2200 kcal per dag verbruikte. Dus besloot om 1400kcal te gaan eten. Minimaal 3 porties fruit. Pond groente. 100g eiwitten, 100g koolhydraten, 66g vetten. 2x per dag wandelen voor 10 minuten (in overleg met ergotherapeut). Wandelen in enkele weken uitgebouwd naar 2x20 minuten.

In maart mocht ik beginnen met fysiotherapie / revalidatie: Kracht training. Met 4 kilo gewichtjes armen, rug, borst, schouders. 10-15 minuten trainen. Dan uren bijkomen van de zware training…

Tot op heden ben ik consequent geweest met cardio training, kracht training en met voeding. Ben ruim 23 kilo afgevallen in de tussentijd. Kan ruim een uur wandelen of een half uurtje rustig hardlopen. Qua kracht training begint het ook weer wat te worden en met name dat aspect zal ik hier loggen.

Maar sta er ook altijd wel voor open om vragen te beantwoorden als die er zijn.

Wat vreselijk om zoveel meegemaakt te hebben, heel begrijpelijk dat het heel moeilijk is geweest, zeker het verlies van je kindje.

Daardoor dus echt sterk van je dat je toch weer je leven op de rit hebt kunnen krijgen, althans begonnen bent en volgens mij al aardig goed op weg bent!

Ik volg :D

Kun je wat kwijt over hoe je krachttraining er nu uit ziet? Mbt gewichten ook?

Training vandaag:

Bankdrukken:
8x65
7x65
6x65

Lateral pull-down
9x65
8x65
7x65

Staande militairy press
10x35
9x35
9x35

Seated row machine
10x75
9x75
9x75

Close grip bench (Handgreep smaller aan beide zijden dan normale Bench):
7x65
6x65
6x65

Hammer Curls (R en L afwisselend):
10x16
10x16
10x14

Shrugs
10x32 dB per kant
10x32 dB per kant

Was een prima Training. RPE lag rond de 8-9. Na vele maanden volledige focus op afvallen en lage kcal inname (Zat de laatste maand op 2000) ben ik nu sind kort de voeding wat op aan het voeren.

Deze week zal ik 2500 kcal eten (Ongeveer evenredige verdeling tussen kcal uit eiwitten koolhydraten en vetten). De komende weken zal ik dit nog wat opvoeren naar waarschijnlijk 2800-3000. Ligt er een beetje aan waar nu voor mij de Sweet spot ligt.

Doel voor de komend periode: sterker worden. En vet% (is nu 16%) niet heel veel laten stijgen.

Foto fysiek nu:

Bijlagen

IMG_0967.jpeg
Wat vreselijk om zoveel meegemaakt te hebben, heel begrijpelijk dat het heel moeilijk is geweest, zeker het verlies van je kindje.

Daardoor dus echt sterk van je dat je toch weer je leven op de rit hebt kunnen krijgen, althans begonnen bent en volgens mij al aardig goed op weg bent!

Ik volg :D

Kun je wat kwijt over hoe je krachttraining er nu uit ziet? Mbt gewichten ook?
Ja het is een behoorlijk zware tijd geweest, waarin ik mezelf meermaals verloren ben. Langzaam aan begin ik nu weer terug op te krabbelen. Fysiek maar ook mentaal (Want zo ernstig ziek zijn heeft mentaal ook veel met me gedaan).

Heb in ieder geval een training van vandaag gelogd en een foto van huidig fysiek gepost om een idee te geven. Het is nog kilometers ver van waar ik ooit was, maar de start is gemaakt.

Aan je progressie, je training en je fysiek te zien ben je echt al kei hard op weg :D mag je trots op zijn. Lekker zo doorgaan, jij komt er wel :thumbs:

Welkom terug.
Dankjewel. Was op DBB nooit heel aktief. Wel een keer een training schema opgesteld (Zie stickies) en hier en daar wat advies gegeven.

Maar nu ben ik wel hier en zal met name loggen qua trainingen, progressie en aanpak.

Sterk dat je je verhaal hier zo deelt. De aanhouder wint, je bent goed op de weg terug! 💪

P.s. zelf luister ik David Goggins graag voor motivatie, maar weet niet of je zo van de 'motivational speakers' bent. Hij heeft ook heftige shit meegemaakt; z'n boek Can't Hurt Me vind ik echt heel goed.

Ha. Ik vind dat een goede routine. Doe je ook natuurlijk trainen?

Super dat het je lukt om na alles wat je hebt meegemaakt en nog steeds mee te maken hebt weer zo je doelen na te streven. Welkom (terug) en veel succes!

Sterk dat je je verhaal hier zo deelt. De aanhouder wint, je bent goed op de weg terug! 💪

P.s. zelf luister ik David Goggins graag voor motivatie, maar weet niet of je zo van de 'motivational speakers' bent. Hij heeft ook heftige shit meegemaakt; z'n boek Can't Hurt Me vind ik echt heel goed.

Thnx. Ben zelf niet zo van motivational speaches. Maar weer deels deel kunnen nemen aan het leven, weer kunnen zorgen voor mijn kinderen (Weer mee gaan met uitjes en dingen met ze ondernemen) en een weer een leuke man zijn voor mijn vrouw, maakt mijn leven (en dat van ons gezin) zoveel beter. En dat geeft me ontzettend veel motivatie.

Super dat het je lukt om na alles wat je hebt meegemaakt en nog steeds mee te maken hebt weer zo je doelen na te streven. Welkom (terug) en veel succes!

Dankjewel. Mijn doel is in eerste instantie mijn gezondheid zoveel mogelijk terugkrijgen. En gezond eten en sport passen goed in dat plaatje.

Het lijkt er nu ook op dat het op korte termijn nog niet gaat lukken om mijn oude werk weer te doen. Ik wil de komende tijd NASM opleiding tot Personal Trainer volgen en vervolgens een tijd op dat vlak aan de slag gaan. Dan kan ik misschien toch werken en zelf uren en dergelijke indelen.

Net beentjes getraind. Gewichten zijn nog wat aan de lage kant (Train benen pas sinds enkele weken)

Box squat
5x60
5x65
5x70
3x75

RDL
10x50
10x50
10x50

Leg press (Machine, horizontaal)
10x130
10x140
10x140

Leg curl
12x25
10x25
10x25

Prima training 🙂

Succes met je LOG, hoop dat het wat beter gaat nu.

In!
Heftig verhaal man, en sterk hoe je het nu aanpakt, we verwijzen nog steeds naar je schema in de sticky's. ;)
Succes! :flexbiceps:

Back
Naar boven