AndroidHealthClinic

AuserB's logje - Nolunt Cladem

Bezoekers in dit topic

Ik kan je dan zeker eens een masseur aanraden. Zeker in het begin wennen aangezien je vaak erg gespannen kan zijn maar mij heeft het wel geholpen en nu volledig zen wanneer ik daar vandaan kom en werkt ook goed door. Eens in de zoveel tijd wanneer ik denk dat het even weer veel is en nodig is ga ik langs.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik kan je dan zeker eens een masseur aanraden. Zeker in het begin wennen aangezien je vaak erg gespannen kan zijn maar mij heeft het wel geholpen en nu volledig zen wanneer ik daar vandaan kom en werkt ook goed door. Eens in de zoveel tijd wanneer ik denk dat het even weer veel is en nodig is ga ik langs.

En wat laat je dan masseren? Hele lichaam of alleen hoofd oid?
Het lijkt mij wel wat.
 
En wat laat je dan masseren? Hele lichaam of alleen hoofd oid?
Het lijkt mij wel wat.
Kun je zelf bepalen. Heb keuze uit veel. Meestal kies ik helft klachten behandeling das wat hardhandiger /gericht op pijntjes en daarna ontspanning. Klassieke of hoofd/voeten/lomi lomi lomi of combi van van alles.
 
Haaaa heel herkenbaar. Tijdens mijn burn-out ging ik lekker knallen in de sportschool... dat werkt eerder averechts. Maar geestelijk lastig te behappen vond ik... sporten is toch gezond!?

Lekker knallen in de sportschool deed mij zeker in het begin goed. Met de tijd stijgt de intensiteit in de trainingen en worden de gewichten serieuzer. Dat is helemaal niet erg, zolang je ook perioden of momenten inbouwt waar je het wat rustiger aandoet (helemaal in mijn situatie). Dat deed ik dus niet.

Heb me er toen ook in gestort en bikini wedstrijd meegedaan:roflol:

Vraagje voor beide... gaan jullie wel eens naar een masseur of een sauna oid?

Mijn keuze voor sportschool was expliciet één met sauna, stoombad en zwembad. Daar heb ik na iedere training gebruik van gemaakt omdat ik merk dat me dit heel goed doet (verlaat de sportschool veel relaxter). Soms ga ik ook op dagen die ik niet sport. Vaak doe ik dan wat foamrolling of rekken en strekken en rond af met de sauna.

Ik had ook veel nek en rugklachten in die tijd. Heel vaag. Geen andere verklaring voor dan stress in het lichaam.

Chronische stress heeft een heel sterke negatieve impact op je gezondheid en functioneren. In de beginfase van overspanning / overbelasting hebben de meeste mensen het niet door of negeren de klachten en pijntjes. Pas wanneer het te laat is en het lichaam echt heftig gaat protesteren, wordt gas terug genomen. Ik moet vooral leren om stress te herkennen en balans vinden in spanning / ontspanning (En gezien mijn situatie kan ik minder spanning / belasting hebben dan anderen. En ook dat moet ik leren accepteren).
 
Ik kan je dan zeker eens een masseur aanraden. Zeker in het begin wennen aangezien je vaak erg gespannen kan zijn maar mij heeft het wel geholpen en nu volledig zen wanneer ik daar vandaan kom en werkt ook goed door. Eens in de zoveel tijd wanneer ik denk dat het even weer veel is en nodig is ga ik langs.

Stress zorgt voor verkleving van bindweefsel, strammere spieren, Minder goede doorbloeding (wat verminderd herstel tot gevolg heeft), etc. Massage helpt om de spieren en omliggende weefsels los te maken en spanning in het lichaam te verminderen (Had mij dus zeker kunnen helpen). Het schijnt dat naast bijvoorbeeld hersens, ook spieren, bindweefsels etc emoties kunnen opslaan. Massage kan erbij helpen om onverwerkte emoties los te maken en het verwerken ervan op gang te brengen. En ook dat zou voordelig kunnen zijn in mijn situatie.

Is geen gek idee eigenlijk :)
 
Zo zie je maar wat voor impact stress ed op je gezondheid kunnen hebben.

De breuss massage is ook een aanrader.
Hele zachte maar zeer ontspannend.

Weer niet waar je vandaan komt anders weet ik wel een adresje.
 
Zo zie je maar wat voor impact stress ed op je gezondheid kunnen hebben.

De breuss massage is ook een aanrader.
Hele zachte maar zeer ontspannend.

Weer niet waar je vandaan komt anders weet ik wel een adresje.

Woon in Den Haag :)
 
Woon in Den Haag :)
Haha beetje uit de richting. Den Haag-Drenthe is wel een eindje.

Zou wel voor een echte massage praktijk gaan en geen spa achtig iets. Is maar net waar je voorkeur naar uit gaat natuurlijk.
 
Zo zie je maar wat voor impact stress ed op je gezondheid kunnen hebben.

De breuss massage is ook een aanrader.
Hele zachte maar zeer ontspannend.

Weer niet waar je vandaan komt anders weet ik wel een adresje.
Kan dit bevestigen, leef ook al twee jaar vaak in stress. Blessures, snel ziek, migraine, maagklachten, allemaal al gehad in die periode.
 
Stress is op alle fronten eigenlijk behoorlijk funest en een aanslag op je lijf.
Soms kan je hele vage klachten krijgen en het niet eens herkennen. Maar als je het eenmaal herkent en ook erkent en er actie op neemt kan je met een paar stappen terug enorme winst behalen.
 
Kan dit bevestigen, leef ook al twee jaar vaak in stress. Blessures, snel ziek, migraine, maagklachten, allemaal al gehad in die periode.

Kan je dan niet wat aan die stress doen?
 
Ik ben geen expert (en al helemaal niet vergeleken met Marina), maar dingen die mogelijk helpen:
- Mediteren;
- Yoga (nee, niet gelijk afkeurend denken dat dat zweverige onzin is, zo dacht ik eerst ook :P; ik ben een rationalist, maar probeer het eens en sta er voor open; niet geschoten is altijd mis:D);
- Proberen altijd een positieve mindset te houden en negatieve reacties negeren / negatieve mensen ontvrienden / je zoveel mogelijk omringen met mensen met die mindset; ik ken mensen die superveel tegenslagen hebben gehad maar zo positief weten te blijven. Dat vind ik niet alleen superknap, maar geeft mij ook een mentale boost en doet mij beseffen dat ik absoluut geen reden tot klagen heb;
- Sommige mensen schijnen baat te hebben bij middelen zoals CBD-/cannabisolie; ik merk hier niet superveel van, maar eens proberen kan geen kwaad lijkt mij. Deze middelen zijn tegenwoordig vrij verkrijgbaar bij de drogist (Kruidvat e.d.);
- Rustgevende kruidendrank/thee (niet te hoge verwachtingen van hebben);
- Gezond eten en zorgen dat je bloedsuikerspiegel niet sky high gaat (geen suiker voor het slapen gaan, maar caseïne-eiwit e.d.) (standaard dingen die jullie waarschijnlijk ook al weten);
- Standaard dingetjes als geen scherm (tv/pc/telefoon) kijken voor het slapen gaan (of blue-light filter eventueel gebruiken); geen fel licht; goeie temperatuur in slaapkamer (als ik slaapproblemen zou hebben zou ik zeker overwegen een airco te nemen voor in de zomer; kost wat geld, maar is een waardevolle investering lijkt mij); goed matras etc.;
- Slaapritme zoeken en dit ook in het weekend aanhouden (daar kan je lichaam zeker baat bij hebben);
- Iemand bij wie je je hart kan luchten / met wie je je sores kan delen;
- Sporten en zoals A User B al aangaf, je even niet focussen op zo zwaar en zo veel mogelijk, maar juist sporten ter ontspanning en het leegmaken van je hoofd en niet direct zo inspannend mogelijk (dit kan wel verschillen per persoon; bij het hardlopen voelde ik me juist heerlijk en opgelucht als ik echt leeg was getraind).
 
Back
Naar boven