MuscleMeat

Auto importeren uit duitsland

Bezoekers in dit topic

joostd

Huge Freak
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
9.669
Waardering
1.716
Lengte
1m84
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
Hola,

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto, en heb me zinnen op een Seat Ibiza Cupra vanaf 2010 (of bocanegra) gezet, met minder dan een ton op de teller.

Heeft een van jullie ervaring met het importeren vanuit duitsland? had het uit laten rekenen en scheelde me ongeveer 3000 euro..

Het lijkt er op dat ik niet de enige ben die wil importeren, had gisteren contact met een duitser en die heeft de advertentie al verwijder omdat tie helemaal gek werd gebeld.
 
Hoe wil je hem naar Nederland halen? Zelf doen of het laten doen? BPM + BTW komt er nog bij en ook de keuring. 1 Dags kenteken aanvraag om en van de keuring en naar de keuring te rijden etc.

Ja je bent voordeliger uit, maar voordat je de auto op kenteken heb, ben je al weken verder!
 
Hoe wil je hem naar Nederland halen? Zelf doen of het laten doen? BPM + BTW komt er nog bij en ook de keuring. 1 Dags kenteken aanvraag om en van de keuring en naar de keuring te rijden etc.

Ja je bent voordeliger uit, maar voordat je de auto op kenteken heb, ben je al weken verder!

dat gedeelte had ik al redelijk uitgepluist ;)

Kwam op 1350 euro rest bpm uit. daar in duitsland kan je naar een soort rdw kantoor om een tijdelijk kenteken van 5 dagen aan te vragen, daarnaast moet je ook in nederland een 1 dags kenteken aanvragen, die je dan in nederland kan gebruiken. daarna gelijk naar het rdw keurstation en dan word ook meteen de bpm betaald.

auto was incl bpm nog steeds 3000 goedkoper dan in nederland.
 
Die cupra's zijn waarschijnlijk wel redelijk toegetakeld motorisch gezien. Moet je er wel 1 zien te vinden die goed en netjes onderhouden is. Maar je bent jong en je wilt wat denk ik :D
 
Die cupra's zijn waarschijnlijk wel redelijk toegetakeld motorisch gezien. Moet je er wel 1 zien te vinden die goed en netjes onderhouden is. Maar je bent jong en je wilt wat denk ik :D

das ook de reden dat ik onder een ton wil hebben, en alleen bij een dealer wil kopen ;)

had echt een hele mooie gezien met 25.000 op teller.. maar kan pas volgende week gaan kijken dus ben bang dat tie dan al verkocht is.
 
Met een ton of meer is het zeker geen aanrader!
 
Hoe is je Duits? Ik heb het wel is gedaan en mijn Duits is bagger. Dat was wel een aardig struikelblok.

Zou in ieder geval, gezien het hoge bedrag, een soort van keuring doen. VAG garage in de buurt zoeken, van te voren bellen en vragen of ze een soort aankoopkeuring kunnen doen voor je op afspraak. Kost je denk ik 250-400eu maar weet je in ieder geval dat je goed zit.

Verder inderdaad met tijdelijke platen naar NL rijden want ze halen daar de DE platen eraf. Dan naar RDW om te keuren / BPM / kenteken aanvragen.
 
dat gedeelte had ik al redelijk uitgepluist ;)

Kwam op 1350 euro rest bpm uit. daar in duitsland kan je naar een soort rdw kantoor om een tijdelijk kenteken van 5 dagen aan te vragen, daarnaast moet je ook in nederland een 1 dags kenteken aanvragen, die je dan in nederland kan gebruiken. daarna gelijk naar het rdw keurstation en dan word ook meteen de bpm betaald.

auto was incl bpm nog steeds 3000 goedkoper dan in nederland.

Met die kenteken (export kenteken) mag je tot de Duitse grens. Als Nederlander mag je namelijk niet in een auto rijden met een buitenlands kenteken! Doe je dit wel, dan kan de douane (niet de politie) je hiervoor bekeuren voor belasting ontduiking met alle gevolgen van dien!
 
Hoe is je Duits? Ik heb het wel is gedaan en mijn Duits is bagger. Dat was wel een aardig struikelblok.

Zou in ieder geval, gezien het hoge bedrag, een soort van keuring doen. VAG garage in de buurt zoeken, van te voren bellen en vragen of ze een soort aankoopkeuring kunnen doen voor je op afspraak. Kost je denk ik 250-400eu maar weet je in ieder geval dat je goed zit.

Verder inderdaad met tijdelijke platen naar NL rijden want ze halen daar de DE platen eraf. Dan naar RDW om te keuren / BPM / kenteken aanvragen.

Me vader is automonteur bij seat, en heb zojuist al het chassisnummer van die duitse auto gehad, me pa kan dan checken of ie uberhaupt onderhoud heeft gehad.


Met die kenteken (export kenteken) mag je tot de Duitse grens. Als Nederlander mag je namelijk niet in een auto rijden met een buitenlands kenteken! Doe je dit wel, dan kan de douane (niet de politie) je hiervoor bekeuren voor belasting ontduiking met alle gevolgen van dien!

dit klopt ja, je moet ook een tijdelijk kenteken bij het rdw aanvragen en deze na de grens opplakken
 
29007_dmax_ludolf_11_guenther_tod_2.jpg
 
Zat er al op te wachten, maar vgm was een van die gasten dood ;)

Heb zojuist de complete autohistorie gehad van me vader, is altijd netjes onderhouden bij een dealer.
 
Me vader is automonteur bij seat, en heb zojuist al het chassisnummer van die duitse auto gehad, me pa kan dan checken of ie uberhaupt onderhoud heeft gehad.

Dat zegt ook niets hè. Kennis van me kocht een M5 uit DE. Papieren alles in orde met onderhoudsboekje enz maar hele tering ding viel uit elkaar na 200km
 
Dat zegt ook niets hè. Kennis van me kocht een M5 uit DE. Papieren alles in orde met onderhoudsboekje enz maar hele tering ding viel uit elkaar na 200km

Onderhoudsboekjes inkleuren is vrij eenvoudig.
Duitsland kent geen n.a.p. zoals in Nederland. Zo'n 30% van alle auto's heeft een terug gedraaide km stand. Bij de gewilde snelle auto's zal deze score nog een stuk hoger zijn.

Verder is Duitsland wel het auto walhalla. Ik betaal voor mijn diesel slechts 250 euro per jaar aan belasting :D De Duitse merk auto's zijn in verhouding nog best prijzig. Japanners en Alfa bijvoorbeeld zijn erg goedkoop.
 
Onderhoudsboekjes inkleuren is vrij eenvoudig.
Duitsland kent geen n.a.p. zoals in Nederland. Zo'n 30% van alle auto's heeft een terug gedraaide km stand. Bij de gewilde snelle auto's zal deze score nog een stuk hoger zijn.

Verder is Duitsland wel het auto walhalla. Ik betaal voor mijn diesel slechts 250 euro per jaar aan belasting :D De Duitse merk auto's zijn in verhouding nog best prijzig. Japanners en Alfa bijvoorbeeld zijn erg goedkoop.

ik heb de onderhoudshistorie liggen, in 2 jaar tijd 20.000 km gereden en de afgelopen 3 jaar opeens maar 6000. daarnaast hebben ze reparaties aan de kabelboom gedaan en is de achterkant opnieuw gespoten. daarom zie ik er ook van af.
 
Hoe wil je hem naar Nederland halen? Zelf doen of het laten doen? BPM + BTW komt er nog bij en ook de keuring. 1 Dags kenteken aanvraag om en van de keuring en naar de keuring te rijden etc.

Ja je bent voordeliger uit, maar voordat je de auto op kenteken heb, ben je al weken verder!

Dat is dus echt onzin haha. Ik heb al mijn auto's in Duitsland gehaald. Mijn laatste 335i stond binnen 7 dagen op Nederlands kenteken.
 
ik heb de onderhoudshistorie liggen, in 2 jaar tijd 20.000 km gereden en de afgelopen 3 jaar opeens maar 6000. daarnaast hebben ze reparaties aan de kabelboom gedaan en is de achterkant opnieuw gespoten. daarom zie ik er ook van af.

Hij was voor zijn km stand zeker ook net iets goedkoper dan gelijkwaardige auto's?
Geen hond die er naar kraait in Duitsland, je zal maar helemaal naar Berlijn (waar ze opvallend nog goedkoper zijn) zijn gegaan en eenmaal daar zeg je niet snel meer dat je 'm niet meer neemt.

Zou ook altijd een keer in Nederland naar zo'n auto in perfecte staat kijken en rijden dan weet je ook het verschil om te herkennen als er een bijna op zijn eindje loopt.
 
Hij was voor zijn km stand zeker ook net iets goedkoper dan gelijkwaardige auto's?
Geen hond die er naar kraait in Duitsland, je zal maar helemaal naar Berlijn (waar ze opvallend nog goedkoper zijn) zijn gegaan en eenmaal daar zeg je niet snel meer dat je 'm niet meer neemt.

Zou ook altijd een keer in Nederland naar zo'n auto in perfecte staat kijken en rijden dan weet je ook het verschil om te herkennen als er een bijna op zijn eindje loopt.

ja true story, die vent zei dat tie helemaal gek gebeld werd door buitenlanders..
 
Hoe wil je hem naar Nederland halen? Zelf doen of het laten doen? BPM + BTW komt er nog bij en ook de keuring. 1 Dags kenteken aanvraag om en van de keuring en naar de keuring te rijden etc.

Ja je bent voordeliger uit, maar voordat je de auto op kenteken heb, ben je al weken verder!

Lol. Als je het slim doet heb je het in 1 week geregeld.

Vorige week zelf een 3-serie naar Nederland gehaald. BTW hoef je niet te betalen in Nederland.

Alleen:

- Keuringskosten RDW (€ 108,-)
- BPM (afhankelijk van de auto, hier kun je ook op besparen zie bijv: http://www.automotiveimport.nl/gratis-bpm-berekening
- Kosten om de auto naar NL te rijden, benzine, overnachting? enz.

Succes man! :)
 
Auto op kenteken krijgen stelt eigenlijk geen ruk voor als je alle papieren hebt..
Maten van me doen het vaak zat.

Ik weet alleen niet of je echt goedkoper uit bent met zo'n auto..
 
Back
Naar boven