Fitness Seller

Auto kopen (€10k-€12k)

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.738
Waardering
15.486
Yo,

Mijn vriendin wil een 2e hands auto kopen, nu zijn we een beetje de opties aan het doornemen voor dit geld.

Eisen:
- Automaat
- Niet té veel km(<60k)
- Veilig en zuinig
- Beetje sportief zou leuk zijn

Opties tot nu toe:
- Polo
- Swift
- Ibiza

Hebben jullie nog goede ideeen/aanraders van dealers?
 
Ford Fiesta, ik heb er sinds gisteren eentje (met een handbak) en ben er serieus blij verrast mee.
 
Laatst bewerkt:
Yo,

Mijn vriendin wil een 2e hands auto kopen, nu zijn we een beetje de opties aan het doornemen voor dit geld.

Eisen:
- Automaat
- Niet té veel km(<60k)
- Veilig en zuinig
- Beetje sportief zou leuk zijn

Opties tot nu toe:
- Polo
- Swift
- Ibiza

Hebben jullie nog goede ideeen/aanraders van dealers?
Renault scenic xmod. Super fijne auto veel ruimte toch makkelijk om te parkeren, betaalbaar te vinden. Het sportief gedeelte laten we in het midden
 
Ze kan mn 206 wel overnemen, voldoet niet aan je eisen maar dan heb je nog 11k over voor onderhoud of wat anders leuks, kom je ver genoeg mee.

Maar even srs. Gezien je opties gaat de voorkeur thuis uit naar een hatchback? Diesel of benzine?
 
Mijn vriendin rijdt een Mitto, voldoet op zich wel aan je eisen. Destijds gekocht voor 13k. Automaat schakelt best lekker, al vind ik het minder dan de DSG7 die ik zelf gewend ben in mijn golf; kwestie van smaak vermoed ik.
 
Zelf een mito diesel maar ben er zeer tevreden over , voor iets meer ruimte zou je voor een guilleta kunnen kijken , zeker de 1.4 T of de QV zijn erg leuk en sportief
 
zelf als privewagen een 1.6 benzine renault megane coupe van 2009. Rij er al 5 jaar mee (vooral vriendin door bedrijfswagen) zonder grote kosten, rijdt nog wel sportief ook :o Ondertussen al bijna 100.000 km gelopen dus hoop dat dit karretje het nog wel wat trekt.
 
zelf als privewagen een 1.6 benzine renault megane coupe van 2009. Rij er al 5 jaar mee (vooral vriendin door bedrijfswagen) zonder grote kosten, rijdt nog wel sportief ook :o Ondertussen al bijna 100.000 km gelopen dus hoop dat dit karretje het nog wel wat trekt.

1.6 16v met 110pk gok ik? Goed blok is dat, kan heel wat kilometers mee.
 
1.6 16v met 110pk gok ik? Goed blok is dat, kan heel wat kilometers mee.
Jep idd. Hoor het ook vaker dat dit een goed blok is. Tot nu toe toch zijn dienst al goed bewezen :D
 
Ibiza is alles behalve veilig, al genoeg mee zien gebeuren. 1 keer kennis weten overlijden in Ibiza, frontale botsing. andere auto mankeerde amper iets terwijl Ibiza in twee gescheurd was :(.
Zelf ook Ibiza gehad, vinnige auto wel en vrij sportief in rijstijl maar nee, echt stabiel op de baan is die niet.

Polo doet het altijd goed, leuke auto wel niet zoveel ruimte.

''Nieuwe'' clio's, megane bij Renault zijn wel leuk. (naar budget gekeken).
 
In! ben zelf ook opzoek in dezelfde prijsklasse
 
Ibiza is alles behalve veilig, al genoeg mee zien gebeuren. 1 keer kennis weten overlijden in Ibiza, frontale botsing. andere auto mankeerde amper iets terwijl Ibiza in twee gescheurd was :(.
Zelf ook Ibiza gehad, vinnige auto wel en vrij sportief in rijstijl maar nee, echt stabiel op de baan is die niet.

Polo doet het altijd goed, leuke auto wel niet zoveel ruimte.

''Nieuwe'' clio's, megane bij Renault zijn wel leuk. (naar budget gekeken).
Een Ibiza afraden vanwege zijn onveiligheid, maar een Polo aanraden? :thinking:
 
Een Ibiza afraden vanwege zijn onveiligheid, maar een Polo aanraden? :thinking:
Dat stond in zijn lijst van opties.
Polo en golf zijn altijd toppers geweest op de baan, reden ook dat ze zoveel worden verkocht.

Letterlijk in elke veiligheidstest scoort een Polo ook een pak beter dan een Seat Ibiza.

Wat is jouw standpunt dan over een VW Polo? Naar de meer recentere gekeken dan.
 
Back
Naar boven