MuscleMeat

Auto ongeluk gehad, recht erop in geknald

Bezoekers in dit topic

avg

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.172
Waardering
64
Ik kwam op een rotonde afgereden en op een flinke afstand druk ik het rempedaal al zachtjes in.
Het gevolg was dat ik een geluid hoorde van bandengepiep dat er een auto doorschoof.

Ik hoor dus een slippende auto en ik blijf met dezelfde snelheid doorrijden richting mijn voorganger.
Ik besefte dat doordat ik niet zachter ging dat het mis was en ik zie mijn voorganger steeds dichterbij komen.

Ik zag de remlicht aan gaan en daarna weer uit, dus ik dacht hij rijd de lege rontonde op, echter duwde ie daarna meteen weer op de rem en blijft stil staan op een lege rontonde.

Aangezien ik ruimschoots van te voren probeerde remmen had ik nog een afstandje tussen ons en in het midden stond wat groen met bomen en de fietspad was vrij dus ik stuur mijn auto richting het fietspad om zo de auto te onwijken.

Zie ik ineens dat er iemand van tussen de auto's het fietspad op wil komen met een fiets in de hand dus ik stuur weer terug en rijd zo recht op mijn voorganger in die op dat moment stil stond.

Door de klap schiet mijn voorganger een stuk de rontonde op en ik blijf plotsklaps stil staan.
Half versuft hoor ik dat mijn auto vol in de toeren blijft hangen, echter hield ik de koppeling in en ging dus niet nogmaals voorruit.
Aangezien ik dus zelf geen gas gaf maar de auto wel gas bleef geven heb ik hem doormiddel van het contact af gezet.

Daarna uitgestap en wil naar de ander auto toe lopen en ik zie dat de inzittende daarvan er al uit waren gestapt en als zaten te kijken in mijn richting met wat toeschouwers.

Daardoor kijk ik om en ik zie pluimen door de grill heen komen.
Dus ik draai om om de motorkap los te maken, komt er 1 bijhante figuur aan met de opmerking: Zou je niet eens bij de andere mensen gaan kijken.
Ik zei dat ik eerst maar eens de kap open ging trekken om te zien of er niets in brand stond vanwege de toenemende rook.
Ik had al gezien dat zij daar stonden en door toeschouwers keek ik om naar de rookpluimen.

Kap open getrokken bleek het dat de radiateur gesprongen was en de kokende koelvloeistof wegspoot tegen de motorkap en in de motorruimte.
Dit veroorzaakte dus de rook welke snel stopte met walmen.

Daarna naar de slachtoffer toe gelopen met de vraag of het met ze ging en wat ze hadden. Excusse aangeboden omdat ik ook niet snapte dat ik doorschoot en de auto niet remde
Ik snapte er niets van want ik hoorde remmen en mijn auto ging gewoon door.

De andere vroeger of ik de politie erbij wilde halen maar ik zei dat het in princiepe niet hoeft aangezien het duidelijk was wie er schuldig was aangezien ik er achterop ben gereden.
Ik zei dat ikeven naar huis belde om mijn vader op te bellen met een schadeformulier langs te laten komen.

Toen ik ophing vroeg ie of ik de politie had gebeld ik zei van niet omdat die normaal gesproken niet komen in zo'n situatie's. Ik zei dat ie ze wel mocht bellen en reikte hem mijn telefoon aangezien ik het nr niet wist.
Van de kant werd al geroepen dat ze binnen wel zouden bellen.

Wachten op mijn pa en de politie verder gesproken en nogmaals verteld dat ik het niet snapte aangezien ik pas mijn remmen had vernieuwd.

Toen mijn pa er eenmaal was met de schadeformulier wilde hij toch wachten op de politie met het invullen ervan.
Dus zo maar even gewacht en naderhand kwam de politie eraan.
1 tje liep richting mijn auto en de ander naar die van de slachtoffer.
Allebei apart ons verhaal verteld en papieren laten zien.
Waarna we mijn auto de parkeerplaats op duwde die midden op de weg stond en niet meer rijdbaar was.

Vervolgens hebben we het schadeformulier ondertekend en beiden een blaastest ondergaan. Uiteraard zoals een autoliefhebber betaamd had ik geen druppel gedronken.

Toen alles gedaan was zijn zij verder gegaan echter de brandweer kwam de weggespoten koelvloeistof wegspuiten met water. Mijn vader wilde de 309 meteen meeslepen naar huis maar dat ging niet. Er was niets meer om de kabel aan vast te maken omdat de voorkant kapot was.

Thuis mijn verhaal gedaan over het voorval aan mijn moeder en dat ik het vreemd vond dat de auto niet remde. Ik hoorde immers een doorschuivende auto dus mijn remmen zouden het hebben moeten doen, echter ik zag ook geen remsporen

Thuis aangekomen mijn neef opgebeld aangezien ik nog moest eten en samen gingen we dus even naar de friettent om meteen ook mijn verhaal te vertellen.
Mijn neef vond het ook een vreemd verhaal en naderhand hebben we besloten om terug te rijden naar de plaats van het ongeluk waar de auto nog steeds stond.
Aankomend wat foto's gemaakt en meteen gekeken bij de remmen.
Wat bleek staat er 1 rem helemaal onder de remvloeistof en het remvloeistof vaatje zat helemaal onder, echter zat er nog wel vloeistof in

Volgende dag terug gegaan met mijn vader en het zo gemaakt dat de 309 gesleept kon worden.
Ondertussen was ik nog even gaan kijken bij die ene rem en hij zat nu nog verder onder de vloeistof. Druppelde er gewoon langsaf.

ff de auto wat geduwt en de rem ingedrukt en hij remde. Dus de remmen deden het ondanks dat ik dacht dat ze niet werkte. Wel hoorde je hem zuigen toen ik een paar keer op de rem duwde die avond ervoor toen ik terugkeerde met mijn neef.

Maar goed vervolgens de auto weggesleept naar thuis en thuis aangekomen belde mijn neef op die de foto's had gemaakt onder de auto van de allebei de remmen achter. En op de foto's is te zien dat er bepaalde stukken van mijn 200 KM gelden geplaatste rem er niet op zaten, waaronder een soort veiligheidspin

Meteen afgesproken om bij die neef de camera op te halen om meer foto's te maken van de auto en de foto's nogmaals vergeleken.
De ene zit duidelijk onder de vloeistof en de ander is kurkdroog.
Zitten een paar soorten remtangen die op de ander er maar 1 meer zat en mis wat ijzerwerk waar ik niet van weet wat de functie is.

Na flink lopen denken aan hoe het dus kwam besloten om de peugeot garage op te bellen met de vraag of het mogelijk is dat als er een lek zit in het remsysteem bij 1 de andere 3 ook zouden kunnen wijgeren.
En de monteur bevestigde onze vermoedens, doordat er bij de ene remklauw alle olie wegspoot kreeg het systeem geen druk waardoor er lucht in het systeem is geweest en daardoor de remmen hebben geweigerd.

Net een andere monteur het verhaal verteld en foto laten zien van de rem en die bevestigde dat het idd kan dat door drukverlies alle remmen weigeren en tevens ben ik erachter gekomen dat 1 bedrijf van de 3 dingen bij de rem die dus olie verliest er 2 niet goed zijn. 1 ding is gewoonweg niet gerapareerd en waar ie de olie uit spuit is waarschijnlijk geboord om wat passend te makken maar dat moet verdere onderzoek bevestigen.

Blijkbaar is het doorschuif geluid dat ik eerder hoorde geweest van een auto die achter me reed echter begon ik al ruimschoots af te remmen voordat ik de andere auto naderde waardoor er dus geen remsporen waren in het gebied waar ik dacht te remmen en ben ik dus toch zoals verwacht gewoon doorgerold tegen die andere auto zonder echt vaart te minderen, enkel wat minder vanwege het loslaten van het gas.

Wel al met al is het gelukkig allemaal nog meegevallen, de schade aan de auto van de tegenpartij viel mee ( bumper en achterklep) en zelf hadden ze niet.
Zelf heb momenteel last van mijn linkerkant waarmee ik mezelf heb op willen vangen voordat de gordel insloeg. Pols, arm, schouders, rug en been doen zeer daar. Spierpijn denk ik en stijf geworden.


De foto's

De zijn genomen toen we savonds terugkwamen:

HPIM0645.jpg


HPIM0641.jpg


Mijn geweldige rem die waarschijnlijk de problemen heeft veroorzaakt.

HPIM0649.jpg


Foto's na het ophalen van de auto vandaag:

HPIM0660.jpg


HPIM0652.jpg


HPIM0651.jpg


HPIM0650.jpg


Ik had er net 1150 euro ingestoken om hem weer veilig op de weg te krijgen :([/quote]
 
gare bak ofnie
 
even met een natte doek er over heen en hij is weer zo goed als nieuw,

nee klote voor je..
 
Shit happens, gelukkig heeft niemand serieus letsel opgelopen. Heb zelf ook een tijd met veel plezier in een 309 gereden, maar die is inmiddels al op de schroothoop beland na 355.000 km.
Hoop voor je dat je het garagebedrijf verantwoordelijk kunt stellen.
 
zo, das wel k*t, gelukkig heb je er zelf niet veel aan overgehouden en de andere partij ook niet.

hopen dat de je het garagebedrijf iig aansprakelijk kunt stellen en dat ie niet totall los is.
 
heftig verhaal, gelukkig goed afgelopen, wat denk je als je harder had gereden en je remmen doen het dan niet, dan heb je een serieus probleem.
 
erg jammer :(

heeft iemand misschien je remmen doorgesneden?
 
"voor mannetjes die komen helpen bij autoschade" - reclame geluidje erbij :P

o.t. wel k*t!
 
en als je nou op de snelweg gereden had en je moest remmen voor een plotselinge file :rolleyes: remmen zijn zoooo belangrijk. echt klote voor je
 
je hebt idd nog veel geluk gehad, want aan je auto te zien reed je niet echt heel hard.. khoop dat je hier geld uit kan halen want dit is echt prutswerk met die rem.
 
Klote bro!!!
Ik werk veel aan auto's en ben er veel met bezig, en het is compleet de fout van de garagist die de remmen heeft gemonteerd. De remmen zullen inderdaad lucht getrokken hebben en aangezien de remmen hydraulisch werken: ontstaat er geen druk=> de remmen werken niet.
Je kan de monteur volledig aansprakelijk stellen, naar mijn mening.
 
hij had waarschijnlijk wel geremd als je heel snel met het pendaal had lopen pompen..
 
hij had waarschijnlijk wel geremd als je heel snel met het pendaal had lopen pompen..

In principe wel, maar aangezien er een lek is kan het ook zijn: aangezien je pompt de druk zo hoog word dat je met je auto gaat scheef trekken want je gaat maar op 3remmen werken. Ook kan het ook zijn dat ze helemaal niet werken, want er zit lucht in de leidingen, die normaal op het gemak moet ontlucht worden, nu doordat je snel pompt zou die lucht gewoon blijven zitten en rem je ook niet..
Kortom: tis een KLOTEBOEL
 
Arelaxed man als die garage gasten schuld hebben. Dit had evengoed iemands dood kunnen betekenen!
 
Klote man! Maar gelukkig heet iedereen het overleefd (behalve de wagen :( )
 
In principe wel, maar aangezien er een lek is kan het ook zijn: aangezien je pompt de druk zo hoog word dat je met je auto gaat scheef trekken want je gaat maar op 3remmen werken. Ook kan het ook zijn dat ze helemaal niet werken, want er zit lucht in de leidingen, die normaal op het gemak moet ontlucht worden, nu doordat je snel pompt zou die lucht gewoon blijven zitten en rem je ook niet..
Kortom: tis een KLOTEBOEL

Klopt dit verhaal vertelde de peugeot monteur en een algemene monteur ook tegen me. Na de crash toen ik de rem indrukte horen ik de eerste keren ook lucht aanzuigen of wegblazen. Weet niet precies wat het was kwa geluid :(
 
Das niet zo mooi! maar gelukkig leef je nog!
 
Ik zou de schade proberen te verhalen op dat garagebedrijf dat je remmen 'gerepareerd' heeft.
Ook de schade die je de ander hebt berokkend, scheelt weer in je no-claim.
 
En ze aanklagen voor poging tot schuld ofzo.
 
Back
Naar boven