Fitness Seller

auto tuning, prachtig of kinderachtig? (1 bezoeker)

auto tuning, prachtig of kinderachtig?


  • Totaal stemmers
    166
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ik zeg toch ook niet dat ik jullie kinderachtig vind omdat jullie je niet durven te onderscheiden van de gemiddelde simpele ziel?

Tunen is het naar eigen inzicht aanpassen, en je zelf onderscheiden met, van je eigen wagen. Uniek zijn!!


Met alle respect hoor maar als ik me moet onderscheiden door middel van het tunen van een gare bak dan is het toch ergens mis gegaan in m'n leven denk ik zo. Ik vind het sowieso behoorlijk merkwaardig dat mensen het 'uniek zijn' gebruiken als motivatie om als een clown door het leven te gaan in het verkeer.

Je auto personificeren ???
Die getunede wagens die ik hier in het centrum dagelijks tegen kom geven mij alleen maar de bevestiging dat de eigenaar de zoveelste sjonnie is die er op de een of andere manier geil van wordt dat iedere niet-tokkie zich ergert aan de teringherrie die uit z'n bak komt.

Natuurlijk kan het ook mooi zijn maar in dat geval heb je vaak niet eens door dat de wagen getuned is zonder goed te kijken in tegenstelling tot die infantielen die hun auto personificeren op zodanige wijze dat je bij de eerste oogopslag al in de gaten krijgt dat er weer sprake is van een van de zoveelste sjonnie die zichzelf nogal uniek vind.
 
velgen zelf voegen idd weinig toe maar ze bepalen toch voor een groot deel de look van de auto

alhoewel verbrede velgen met een goed setje banden wel degelijk wat toevoegen aan de rijprestaties
Velgen kunnen dus wel degelijk de rijprestaties, voornamelijk het stuurgedrag, beinvloeden. Vooral dan de lichtgewicht (magnesium) velgen. Maar ik denk dat niemand hier velgen koopt voor de prestaties, slechts voor de look.
Eventueel wat extra prestatie, maar vooral de look dus... OK...

@ slettie, doe jij make up op? Bedoel er niks mee, maar dat zie je ook zelf niet.
Geen make-up voor mij. Zonder voel ik me veel vrijer (kan tenminste in mijn ogen wrijven enzo); met make-up zou ik zo voorzichtig doen.
Zelfde geldt voor dure velgen op een auto. Zou nooit meer door een regenplas willen rijden en na elke rit de velgen oppoetsen (gelukkig heb ik geen rijbewijs en onze alto mag heel vies worden, het is immers een vervoersmiddel geen statussymbool).
 
drukte om niks. Voor nogal wat jongens is het gewoon een hobby. Net als krachtsport of postzegels verzamelen.
En eerlijk is eerlijk, om een wagen mooi te pimpen heb je toch flink wat technische vaardigheden nodig.

De leukste gepimpte wagens vind ik persoonlijk de auto's die bij een eigenaar horen die 2 linkerhanden combineert met geen budget en een slechte smaak. Auto's met booskijkers van zwarte tape en een eindstuk van een 'sport' uitlaat die er scheef opgeschroefd zit, en zwarte ruitenfolie vol luchtbellen. :roflol:

Je hebt ook mensen die best wel handig zijn als het op tunen aankomt, maar die niet weten wanneer het een beetje teveel van het goede is...:roflol:
wurth_jan_03_jzr_wing.jpg

Ergens op deze wereld deed een hobbypiloot bij het openen van de hangar de schokkende ontdekking dat iemand de vleugel van zijn cesna had gestolen.
 
Laatst bewerkt:
De leukste gepimpte wagens vind ik persoonlijk de auto's die bij een eigenaar horen die 2 linkerhanden combineert met geen budget en een slechte smaak. Auto's met booskijkers van zwarte tape en een eindstuk van een 'sport' uitlaat die er scheef opgeschroefd zit, en zwarte ruitenfolie vol luchtbellen. :roflol:
Dit zijn wat mij betreft ook de meest geslaagde tune-projecten. SB en ik staan soms regelmatig op straat te schaterlachen als er weer zoiets voorbij komt bulderen. :D
 
Vaak maken ze het geluid van een joint strike fighter, maar dan met de vaart van een sparta met.
 
Shivo lees titeltopic: als je niet tegen kritiek kunt, moet je alleen maar optrekken met mensen die je mening delen... leuk zo'n bende jaknikkers!

DIt heeft helemaal niets te maken met niet tegen kritiek kunnen. Je mag mn auto lelijk vinden, je mag mijn hobby helemaal nix vinden. Shit he.. zelfs mijn vriendin vind de megane lelijk, who cares! MAar om het af te doen als kinderachtig en triest zoals velen hier doen, is gewoon een vorm van beledigen en staat los van kritiek.

Iedereen hier staat op zijn achterste poten als men bodybuilding afzeikt... maar een groot deel hier is net zo hypocriet bezig door andermans hobby af te zeiken.

En het type golf 2 met 13 inch lichtmealen velgen en een scheve maar luidruchtige uitlaat kan je niet eens tuning noemen. Dat is "wel willen maar niet kunnen". Een serieuze tuner doet alles in perfectie en word niet graag geassocieerd met het stereotype "petje" figuur
 
Dus het is nog een serieuze subcultuur ook dat auto-tunen?
 
ik vind autotuning wel mooi als die maar ook echt helemaal opgetuned is toch het niet meer kan.
de jongeren die het maar een beetje doen en een dikke uitlaat onder de auto hangen voor een beetje te kunnen opvallen door dat gebrul of keiharde muziek draaien vind ik echt kinderachtig
 
Dus het is nog een serieuze subcultuur ook dat auto-tunen?

Yep. En zoals in iedere sub-cultuur heb je mensen die daar serieus mee bezig zijn en dat met gevoel en passie beoefenen en meelopers die alleen maar zoveel mogelijk herrie uit een auto willen krijgen en zoveel mogelijk op en aan hun auto willen plakken.

De ene persoon verfraait zijn lichaam, de ander z'n huis, de ander z'n auto.
Ieder z'n hobby.;)
 
Ik vroeg me gewoon af of er ook sprake is van een dresscode/klederdracht, eigen taaltje en andere kenmerken die een subcultuur met zich meebrengt! Kennelijk is er ook een hierarchie binnen deze subcultuur van de paupers die een gare bak omtoveren in een kermisatractie tot de subtiele patsers die hun auto gebruiken als personificatie van hun unieke ik!
 
Ik vroeg me gewoon af of er ook sprake is van een dresscode/klederdracht, eigen taaltje en andere kenmerken die een subcultuur met zich meebrengt! Kennelijk is er ook een hierarchie binnen deze subcultuur van de paupers die een gare bak omtoveren in een kermisatractie tot de subtiele patsers die hun auto gebruiken als personificatie van hun unieke ik!

Met de dresscode en eigen taal valt het wel mee, maar je hebt wel mensen die alle meetings af gaan, in hun vrije tijd constant met hun auto bezig zijn, eigen forums enz. Een beetje hetzelfde als de gemiddelde, fanatieke DBB'er!:D

Ik voel me overigens geen patser omdat ik mijn auto fraaier wil maken, de wegligging wil verbeteren en de motorprestatie wil optimaliseren. Ik ben gewoon een jongetje die het altijd leuk gevonden heeft om met auto's te 'spelen' en vind het leuk om in mijn vrije tijd wat te sleutelen.
Patsers zijn degenen voor wie het niet uitmaakt welk merk ze rijden als er maar groot GTI, GSI of TURBO op staat en voor wie de volume van de muziek en uitlaat belangrijker is dan de auto zelf. Maar dat heeft niks met tuning te maken.
 
Ik vind dat mensen die bij voorbaat tuning als afstempelen als kinderachtig een vorm van jaloezie hebben!

Als een auto op een normale bescheiden manier word getuned is het gewoon mooi...
Maar ik ben ook van mening dat als je er een vleugel opzet die eigenlijk op een klein model 747 hoort dan ben je wel verkeerd bezig!

Van de andere kant zitten hier heel veel mensen die hun lichaam volspuiten met aas om er beter uit te zien (ook ikzelf) en ook wij worden door de meeste mensen niet serieus genomen...
Terwijl het gewoon onze hobby en levensT is...
Als iedereen elkaar gewoon in zijn waarde laat wat betreft zijn hobby dan zou er iets minder ergenis zijn...

Wat betrft de bestuurders van de meeste opgepimpte auto's daar moet ik wel iedereen gelijk ingeven, dat zijn toch meestal de afgeschoten gabbertjes van een jaar of 20....
 
Ik vind dat mensen die bij voorbaat tuning als afstempelen als kinderachtig een vorm van jaloezie hebben!
Je bent niet de eerste die dit zegt. Verklaar je eens nader. Waarom zou ik jaloers zijn op zelfs een netjes getunede auto?
 
Je bent niet de eerste die dit zegt. Verklaar je eens nader. Waarom zou ik jaloers zijn op zelfs een netjes getunede auto?


Hij zegt dat wanneer je iets kinderachtig vindt, je dan eigenlijk jaloers bent.






Ja vraag mij ook niet waarom.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit vind ik bijvoorbeeld kinderachtig. Ben ik hier jaloers op?







Dit dan toevallig eigenlijk wel, maar zo ben ik nu eenmaal. :)
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alle 3 super mooi getunende wagens.
 
Het kan best leuk zijn, maar meestal gaan tuners net over the top, zodat het niet mooi meer is. Als alles subtiel en passend is, vind ik het wel mooi.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alle 3 super mooi getunende wagens.

Onderste vind ik niet zo, maarjah die twee bovenste zijn nou net auto's die de gemiddelde tuner niet kan betalen!
 
Alle 3 super mooi getunende wagens.[/QUOTE]
Ik vind 1 en 3 al veel te ver gaan, en verkeerd gedaan. Al die spoilers, vooral die kleine randjes, verstoren de lijn van de auto. En als zulke randjes nodig zijn, dan is het originele ontwerp dus fout.

NB: ik vind 3 echt veruit het slechtste.
 
Back
Naar boven