XXL Nutrition

auto tuning, prachtig of kinderachtig? (1 bezoeker)

auto tuning, prachtig of kinderachtig?


  • Totaal stemmers
    166
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Eensch. Altijd al kinderachtig gevonden. Zijn vaak ook van die typerende mannetjes die daarin rijden. Van die knulletjes die verder ook nergens anders over kunnen praten, op misschien een voetbalclubbie na.

Lonsdale petje op, potloodnekje, 2/3 van hun VBO salaris er in gepompt, beetje stoer kijken maar nog niet het IQ van een knoop-in-je-zakdoek finalist. :rolleyes:
:roflol: Idd. In het midden hangend op de versnellingspook. Masters of Hardcore sticker achterop :') Enfin, je kent ze wel. En het allermooste. Zo'n goedkope Opel Astra back 'tunen' ze zo ver dat alles wat ze eraan verbouwen samen meer kost dan die hele wagen. Maarja, daar krijg je wel een wagen voor terug die stoer een diep broeoeeoeeoem geluid maakt en waarbij je schuin over de drempels moet omdat ie zo vet cool laag ligt, je weettog.

Ik vind tuning mooi als het niet pimperig is gedaan. Dus dingen zoals mooie velgen, een klein beetje verlagen, dat zijn leuke dingen om te doen. Voorwaarde is wel dat de wagen er standaard ook al mooi uitziet. Anders krijg je echt zo'n "al draagt een aap een gouden ring" idee.
 
:roflol: Idd. In het midden hangend op de versnellingspook. Masters of Hardcore sticker achterop :') Enfin, je kent ze wel. En het allermooste. Zo'n goedkope Opel Astra back 'tunen' ze zo ver dat alles wat ze eraan verbouwen samen meer kost dan die hele wagen. Maarja, daar krijg je wel een wagen voor terug die stoer een diep broeoeeoeeoem geluid maakt en waarbij je schuin over de drempels moet omdat ie zo vet cool laag ligt, je weettog.

Ik vind tuning mooi als het niet pimperig is gedaan. Dus dingen zoals mooie velgen, een klein beetje verlagen, dat zijn leuke dingen om te doen. Voorwaarde is wel dat de wagen er standaard ook al mooi uitziet. Anders krijg je echt zo'n "al draagt een aap een gouden ring" idee.

Ze kijken je dan ook zo quasi stoer aan bij een stoplicht, doen een beetje agressief met van die nigger gebaartjes, voor zover ze indrukwekkend lijken met hun onintelligente aangezicht.

Dan ineens zie je hun blik weer naar voren met hun mond op half 7 open en dan als het groen wordt stuiven ze weg. Waarbij de achteras een kilometer uitbreekt omdat ze het ding tot onmogelijke toeren jagen en ze hevig oversturend met veel gebrul 'wroaaarrr deze ongein is véél te zwaar voor mij' lijkt de auto te krijsen, vooruit vliegen.

Na 200 meter haal ik ze dan toch weer in met mijn 20 jaar oude alto, simpelweg omdat hun karren veel te zwaar beladen zijn met al die fratsen :D
 
Ze kijken je dan ook zo quasi stoer aan bij een stoplicht, doen een beetje agressief met van die nigger gebaartjes, voor zover ze indrukwekkend lijken met hun onintelligente aangezicht.

Dan ineens zie je hun blik weer naar voren met hun mond op half 7 open en dan als het groen wordt stuiven ze weg. Waarbij de achteras een kilometer uitbreekt omdat ze het ding tot onmogelijke toeren jagen en ze hevig oversturend met veel gebrul 'wroaaarrr deze ongein is véél te zwaar voor mij' lijkt de auto te krijsen, vooruit vliegen.

Na 200 meter haal ik ze dan toch weer in met mijn 20 jaar oude alto, simpelweg omdat hun karren veel te zwaar beladen zijn met al die fratsen :D
Dude... Jij & ik: Alto-race! :D


(je hebt toch wel een (voormalig) rode?)
 
Het uiterlijk tunen van een auto is cosmetica "plastische chirurgie", het echte tunen zou alleen maar onder de motorkap mogen plaatsvinden ;) . Een spoiler, sideskirts etc... kan iedere mongool eraan nieten, bij het goed tunen van een motor komt er veel meer te kijken.
 
Dude... Jij & ik: Alto-race! :D


(je hebt toch wel een (voormalig) rode?)

Nee bro een zilvergrijze en hij's van m'n ma :D

Wel een choke uiteraard, max 140 maar 120 is al een grote opgave :D

Racen met auto's vind ik trouwens ook erg blöd, daar zijn circuits voor waar geen snelheidslimieten met bijbehorende boetes, flitspalen, medeweggebruikers en vervelende hobbels en kuilen zijn.
 
Uh-huh!

Oh... :cool:

Even een vraagje: wat heeft vrijwel iedereen hier met velgen? Als je in de auto zit, zie je ze niet. Je rijdt ermee door modderplassen, hondestront, over stoffige wegen. Als ik sommige verhalen hoor, kosten sommige ook een aardige duit, maar verder voegen ze niets toe aan rijprestaties of waarde.

Of begrijp ik het nu allemaal verkeerd? (ik ben natuurlijk blond en vrouw)

ben het volledig met je eens en ben noch een vrouw, noch blond

trouwens testo: als je me dan toch persoonlijk wilt aanvallen, begin dan niet over men avatar te zeiken... kan je echt met niets beters bovenkomen?
 
Dude... Jij & ik: Alto-race! :D


(je hebt toch wel een (voormalig) rode?)

mijn 1e auto was ook een alto. nee geen ferrari rode maar heel lichtblauw. wat een schik heb ik met dat wagentje gehad. bij de supermarkt stonden paaltjes waar je niet doorheen mocht, mijn alto kon er nog net tussen, ideaal.
 
Even een vraagje: wat heeft vrijwel iedereen hier met velgen? Als je in de auto zit, zie je ze niet. Je rijdt ermee door modderplassen, hondestront, over stoffige wegen. Als ik sommige verhalen hoor, kosten sommige ook een aardige duit, maar verder voegen ze niets toe aan rijprestaties of waarde.

Of begrijp ik het nu allemaal verkeerd? (ik ben natuurlijk blond en vrouw)
velgen zelf voegen idd weinig toe maar ze bepalen toch voor een groot deel de look van de auto

alhoewel verbrede velgen met een goed setje banden wel degelijk wat toevoegen aan de rijprestaties
 
Velgen kunnen dus wel degelijk de rijprestaties, voornamelijk het stuurgedrag, beinvloeden. Vooral dan de lichtgewicht (magnesium) velgen. Maar ik denk dat niemand hier velgen koopt voor de prestaties, slechts voor de look.

@ slettie, doe jij make up op? Bedoel er niks mee, maar dat zie je ook zelf niet.

Zelf hou ik dus van gepimpte wagens, alleen moet het wel vrij clean blijven,
zoiets vind in waanzinning om te zien:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Nissan skyline gt-r
 
Velgen kunnen dus wel degelijk de rijprestaties, voornamelijk het stuurgedrag, beinvloeden. Vooral dan de lichtgewicht (magnesium) velgen. Maar ik denk dat niemand hier velgen koopt voor de prestaties, slechts voor de look.

@ slettie, doe jij make up op? Bedoel er niks mee, maar dat zie je ook zelf niet.

Zelf hou ik dus van gepimpte wagens, alleen moet het wel vrij clean blijven,
zoiets vind in waanzinning om te zien:
[Link niet meer beschikbaar]
Nissan skyline gt-r

Mwah, ik vond mijn velgjes vooral mooi... Maar aangezien er redelijk dikke sloffen onder liggen (225) ligt ie als een Kart in de bochtjes.
 
laat ik een vb noemen van wat ik kinderachtig vind.
een jongen uit het dorp hier heeft een oude bmw gekocht. meer dan 10 jaar oud. nu heeft hij er M velgen onder, 4 uitlaatppen, skirts, een spoiler waarmee je een jumbojet aan de grond houd, geblindeerde ruiten en stickers van cartrendtuning/cartuningfreak etc.
ieder zn hobby maar ik vind het triest om je auto te laten lijken op een auto die je graag zou willen hebben. Kijk geblindeerde ruiten en wat skirts is vaak een mooie toevoeging maar veel lui overdrijven gewoon en dat vind ik dan kinderachtig.
Iedereen moet doen waar ie zin in heeft. Ik zou in ieder geval doorsparen voor een wat dikkere bak.

Dat is geen tuning! Dat is het creeren van een kermisatractie
 
dit blijft toch de vetste gepimpte bak ooit.
[Link niet meer beschikbaar]
 
Getunde wagens zijn wel vet, maar ik rij later in een normaal zaken auto'tje :D
 
juist gekeken naar pimp my ride en ge kunt toch wel jouw auto prachtig tunen ze, maar ik zou er wel mijn geld niet aan uitgeven.
Maar als je het kan doen , waarom niet? prachtig resultaat verzekerd, tenminste als je weet hoe ver je kan gaan en wanneer je moet stoppen.
 
Volgensmij kunnen de meeste mensen dat niet eens betalen, zo'n pimp uit pimp my ride.
 
ja kben dat zeker, dat is niet meer menselijk. maar het blijft mooi:)
 
Sjeezzz, over vooroordelen gesproken zeg. Hier gaan de meeste er maar vanuit dat de gemiddelde tuner een of anders Sjonnie is en dan het liefst ook maar gelijk een loser :(
Beetje jammer dat er hier wat erg kort door de bocht zijn, natuurlijk zijn er veel van die gastjes die hun GTI / GSI-tje VEEEEEEEL te ver tunen met hun handtas spoilers en blablabla, maar er zijn er ook HEEEEL veel die het wel netjes doen. Een mooi schroefsetje eronder om hem te verlagen, wat brutere side skirts und so weiter. Een beetje geluid hoort er natuurlijk ook in, ik heb zelf ook een gepimped autotje gereden met 3800RMS aan geluidsvermogen erin (klonk heel leuk), maar met een kinderwagen en baby aan boord is het allemaal niet meer zo praktisch. Dus nu maar een gepimp-te H200 gekocht met dikke velgen en brede banden en sportuitlaat :)
Het is trouwens leuker een motor te tunen, hiermee kun je meer eer behalen aangezien er veel mogelijkheden mee zijn en er veel minder van rond rijden. Zo heb je er meer plezier van :thumb:
 
Ik vind het belachelijk en kinderachtig. Als je een sportwagen wilt koop er dan één :)
 
Back
Naar boven