MuscleMeat

Auto van de zaak geweldig.

Bezoekers in dit topic

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
3.963
Waardering
5
Ik heb een auto van de zaak gekregen en ik moet zeggen dat hij mij geweldig bevalt :D





1: Hij trekt razendsnel op, ook bij koude motor.

2: Hij rijdt harder in alle versnellingen, vooral in de achteruit.

3: Hij heeft een veel kortere remweg, dan vereist.

4: De draaicirkel is verassend klein en de banden hebben een hoge trottoirbandbestendigheid.

5: Accu, water, olie en bandenspanning hoef je nooit te controleren.

6: De vloer van de wagen is bij uitstek geschikt als asbak.

7: Het zicht door de ruiten blijft uitstekend, ook al zit er aanslag aan de binnenzijde en vuil aan de buitenkant en zijn de ruitenwissers versleten.

8: Dankzij de verstevigde carrosserie kunnen de zwaarste bouwmaterialen vervoerd worden, zoals grind en betontegels.

9: De versnellingsbak laat toe, dat je de auto in zijn achteruit schakelt, terwijl de wagen nog vooruit loopt. ( Dit levert aanzienlijke tijdbesparingen op ).

10: Als het olielampje brand, kan er nog minstens 100 km. mee gereden worden.

11: Ook grote, en zeer zeker kleine beurten kunnen makkelijk een keer overgeslagen worden.

12: Dankzij de speciale vochtregulerende en absorberende materialen in het interieur, kunnen de ramen en/of het dak tijdens regenbuien gewoon open gelaten worden.

13: Ongewone, of enigszins alarmerende geluiden van de motor, kunnen gemakkelijk verholpen worden, middels de volumeknop van de radio.

14: Voorzorgsmaatregelen tegen diefstal zijn overbodig; het is zelfs mogelijk, om de wagen ergens te parkeren, met niet afgesloten deuren of ramen, en de sleutels in het contactslot.

15: NADEEL, hij zuipt benzine. (Soms zou je denken, dat er twee motoren onder de motorkap zijn gemonteerd).
 
Big Steve zei:
Ik heb een auto van de zaak gekregen en ik moet zeggen dat hij mij geweldig bevalt :D

1: Hij trekt razendsnel op, ook bij koude motor.

Een koude motor trekt altijd harder op.
Waarom, omdat koude deeltjes minder plaats in nemen dan warme.
Dus er kan meer koude lucht en bezine dan warme in dezelfde grootte van de cilinder, dus een grotere explosie bij koud. :D
 
Remco - 1977 zei:
Een koude motor trekt altijd harder op.
Waarom, omdat koude deeltjes minder plaats in nemen dan warme.
Dus er kan meer koude lucht en bezine dan warme in dezelfde grootte van de cilinder, dus een grotere explosie bij koud. :D
Maar wordt de cilinderinhoud niet groter als hij warmer is... ?
 
Karma steve!
 
bartp zei:
Maar wordt de cilinderinhoud niet groter als hij warmer is... ?

Dit heb ik van Discovery channel.

Dit is een theorie van mij:
Wanneer de cilinderinhoud groter wordt, dan wordt natuurlijk ook de ruimte tussen de cilinderkop en de zuiger groter. Wanneer dit gebeurt zal de explosie in deze ruimte minder heftig zijn dan een kleinere ruimte met dezelfde hoeveelheid bezine en lucht. Wanneer dus warm ook nog eens minder bezine en lucht in een grotere ruimte.
 
Is het nu werkelijk zo dat je "minder voorzichtig" rijdt met een bedrijfswagen, het is mss een cliché maar ik vraag het me toch maar even af?
 
Santoz zei:
Is het nu werkelijk zo dat je "minder voorzichtig" rijdt met een bedrijfswagen, het is mss een cliché maar ik vraag het me toch maar even af?

Ja.
 
de grote vraag blijft:

wat voor auto is het
 
Remco - 1977 zei:
Dit heb ik van Discovery channel.

Dit is een theorie van mij:
Wanneer de cilinderinhoud groter wordt, dan wordt natuurlijk ook de ruimte tussen de cilinderkop en de zuiger groter. Wanneer dit gebeurt zal de explosie in deze ruimte minder heftig zijn dan een kleinere ruimte met dezelfde hoeveelheid bezine en lucht. Wanneer dus warm ook nog eens minder bezine en lucht in een grotere ruimte.


Hoeveelheid benzine/lucht blijft altijd hetzelfde, alleen volumeinhoud wijzigd klein beetje, ok benzine is iets meer vanwege de choke maar dit is meer stationair issue.
 
Laatst bewerkt:
Remco - 1977 zei:
Een koude motor trekt altijd harder op.
Waarom, omdat koude deeltjes minder plaats in nemen dan warme.
Dus er kan meer koude lucht en bezine dan warme in dezelfde grootte van de cilinder, dus een grotere explosie bij koud. :D


nope


de koude lucht die aangezogen word door de luchtfilter bevat meer zuurstof
waardoor een betere verbranding en acceleratie . daarom dat veel knuppels op hun scooter een doppler zuurstofbox monteren .

of kijk maar na de dragraces .
 
koetje zei:
nope


de koude lucht die aangezogen word door de luchtfilter bevat meer zuurstof
waardoor een betere verbranding en acceleratie . daarom dat veel knuppels op hun scooter een doppler zuurstofbox monteren .

of kijk maar na de dragraces .


Ja en nee. Het is beetje dubbel.

Een koudere motor heeft inprincipe iets hogere compressie omdat alle legeringen uitzetten bij warmte.

maar wat jij bedoelde is dat iedere 11 graden koudere lucht ong. een 3% vermogenwinst betekend

Wat theoretisch leuker is mist. Dus heeel klein beetje vocht. Dit zorgt voor meer inhoud in zelfde volume.

Dat is niet hetzelfde als waterinjectie, dit is pure koeling zodat bijv. turbodruk hoger kan.
 
Capoeirist zei:
Ja en nee. Het is beetje dubbel.

Een koudere motor heeft inprincipe iets hogere compressie omdat alle legeringen uitzetten bij warmte.

maar wat jij bedoelde is dat iedere 11 graden koudere lucht ong. een 3% vermogenwinst betekend

Wat theoretisch leuker is mist. Dus heeel klein beetje vocht. Dit zorgt voor meer inhoud in zelfde volume.

Dat is niet hetzelfde als waterinjectie, dit is pure koeling zodat bijv. turbodruk hoger kan.

:thumbs: je hebt je huiswerk gemaakt
 
Ok en wat voor auto is het?
 
Back
Naar boven