MuscleMeat

Automatisch opstarten pc

Bezoekers in dit topic

Misery Signals

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
692
Waardering
3
Ik zoek een programma dat mijn pc automatisch kan laten restarten/afsluiten/(opstarten als dat kan).
Graag had ik ook geweten hoe ik ervoor zorg dat ik automatisch inlog zonder dat ik op mijn log-in moet klikken (heb toch geen passwoord :P).
Bb457059.xpsec01(en-us,TechNet.10).gif

Heb windows xp

Karma voor de vinder
Ty in advance :)
 
Laatst bewerkt:
"Ik zoek een programma dat mijn pc automatisch kan laten restarten/afsluiten/(opstarten als dat kan)."

en hoe moet hij dan opstarten?
Automatisch inloggen gaat denk ik niet meer meerdere acounts.
 
Hoe moet windows in vredesnaam ruiken met welke van de drie accounts je wil inloggen?:)
 
Wanneer moet je pc aangaan dan automatisch? :p
 
Automatisch aangaan kan bv met wake on lan ofzoiets. Zolang je systeem op het stroomnet hangt kan hij altijd middels een "prikkel" opgestart worden. Maak je kast maar eens open, je zal zien dat er altijd 1 ledje aan is op je moederbord.

Uitschakelen is gewoon een command die je in je scheduler kan zetten.
 
Mischien niet direct hiermee gerelateerd, maar ik geloof dat je met gebruik van logmein.com je eigen pc in kunt vanuit een ander pc.

Hiermee bedoel ik, als je je pc aan laat staan, en je op werk bent. Kun je middels logmein.com je eigen pc in komen en alle bestanden gebruiken.
 
oja mbt tot het auto inloggen dat kan je vastleggen op 1 domein/werkgroep + 1 account. Dit leg je hard vast in de registry

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
Autoadminlogon = 1
Defaultdomainname = 1
Deafultpassword = je password

[edit]

defaultusername mot je ook nog invullen uiteraard ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja maar deafult bestaat sowieso niet duh ;)
 
lol ja ok maar zo heet die sleutel wel.. nou ga ik twijfelen eikel ???


lol
 
Maak er anders default van...werkt beter denk ik mr.systeembeheerdert. Nu snap ik hoe we aan die KPN storing kwamen...
 
lol gvd zie het nu pas... beetje scheel, geen oog voor details met dit soort zaken. Gelukkig maak ik niet van me hobby m'n werk.


:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
windows systeembeheerder zou ik ook niet willen zijn :d
 
windows systeembeheerder zou ik ook niet willen zijn :d

Wat is dit nu weer voor achterlijke reply? Onderbouw eens wat je uitkraamt ipv simpele oneliners neer te smijten om je postcount omhoog te krikken.
 
Hoe moet windows in vredesnaam ruiken met welke van de drie accounts je wil inloggen?:)

Idd maar ik heb maar een account maar ik had dat wel best gemeld die prtscrn is gewoon het scherm dat ik niet wil hebben.
 
Back
Naar boven