MuscleMeat

Automonteur en krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ben 34, ook zwaar werk blablabla en nergens last van.

Maar on topic, pijntjes horen erbij. Ik heb niet meer pijntjes of dingen dan toen ik in de 20 was.
 
Ben 34, ook zwaar werk blablabla en nergens last van.

Maar on topic, pijntjes horen erbij. Ik heb niet meer pijntjes of dingen dan toen ik in de 20 was.
Niet om te wedijveren, maar merk wel een flink verschil tussen begin 30 en eind 30. Vooral het herstel gaat merkbaar langzamer, niet dramatisch maar net genoeg om je er bewust van te worden.
Pijntjes blijven wat langer rondzeuren en qua voeding moet je toch iets strikter zijn.
 
Niet om te wedijveren, maar merk wel een flink verschil tussen begin 30 en eind 30. Vooral het herstel gaat merkbaar langzamer, niet dramatisch maar net genoeg om je er bewust van te worden.
Pijntjes blijven wat langer rondzeuren en qua voeding moet je toch iets strikter zijn.
Meer stress gekregen? Volgens mij ligt de piekleeftijd bij krachtsport vrij laat, ik dacht iets van 35.

Ik vind het contrast tussen mijzelf en niet sportende leeftijdsgenoten nu juist groter dan toen ik 20 was. Herstel, conditie, lichaam kennen, wordt allemaal steeds waardevoller
 
Meer stress gekregen? Volgens mij ligt de piekleeftijd bij krachtsport vrij laat, ik dacht iets van 35.

Ik vind het contrast tussen mijzelf en niet sportende leeftijdsgenoten nu juist groter dan toen ik 20 was. Herstel, conditie, lichaam kennen, wordt allemaal steeds waardevoller
messi 35, ronaldo 38 .. dit zijn dan voetballers maar ik dacht dat de piek bij mannen tussen de 30 en 40 lag geen idee of het zo is.
 
vntl is wel een anabolenjunkie en TS is -neem ik aan- natty. Dat is naarmate je ouder wordt ook nogal een verschil.
 
  • Wow
Waarderingen: Boca
Meer stress gekregen? Volgens mij ligt de piekleeftijd bij krachtsport vrij laat, ik dacht iets van 35.

Ik vind het contrast tussen mijzelf en niet sportende leeftijdsgenoten nu juist groter dan toen ik 20 was. Herstel, conditie, lichaam kennen, wordt allemaal steeds waardevoller
Juist minder stress..best cure ever.
Dat het allemaal een %tje minder wordt maakt het idd waardevoller. Het verschil tov leeftijdsgenoten die niks doen zorgt voor mij ook juist weer voor motivatie (ipv 'het verschil tov' kun je ook 'de jaloerse blikken van' lezen:p).
 
messi 35, ronaldo 38 .. dit zijn dan voetballers maar ik dacht dat de piek bij mannen tussen de 30 en 40 lag geen idee of het zo is.
Lichamelijk niet, maar dat beetje minder maken ze weer goed met ervaring e.d. Ze gaan bv minder meters maken, maar wel efficiënter. En ze hebben wel iets betere begeleiding. Ben ook wel benieuwd hoe ze er over twintig jaar bij lopen. Genoeg ex profsporters die moddervet of half kreupel zijn na hun carrière, denk dat dat ook alleen maar erger gaat worden.
 
vntl is wel een anabolenjunkie en TS is -neem ik aan- natty. Dat is naarmate je ouder wordt ook nogal een verschil.
Ik woonde en werkte al vanaf mijn 14de op een boerderij, ik weet wat zwaar werk is. Dit was naast school gewoon iedere dag werken.

Ik ken zat mensen die naturel zijn, oud, zwaar werk en trainen.

Naast dat mensen die aas gebruiken over het algemeen sterker zijn en dus vaker met pijntjes rondlopen om nog niet over de zwakkere aanhechtingen te praten.
 
Holy crap goed onderwerp. Zorg heel goed voor je herstel: reken je Macros en kcal uit en hou je er ongeveer aan.

En ga regelmatig naar de sport fysio. En als je serieus bent een topsport fysio. Ik ben 36 en ik herstel beter en sneller dan vroeger. Gewoon omdat ik al die stomme dingen nu doe.
 
Op je 34e zou je niet veel verschil moeten merken.
Uiteraard helpt het niet mee als je fysiek zwaar werkt hebt, heb zelf een kantoorbaan (IT) en ben 35 maar ben zeker nog zo sterk als 10 jaar geleden en nergens last van!
 
messi 35, ronaldo 38 .. dit zijn dan voetballers maar ik dacht dat de piek bij mannen tussen de 30 en 40 lag geen idee of het zo is.

Juist minder stress..best cure ever.
Dat het allemaal een %tje minder wordt maakt het idd waardevoller. Het verschil tov leeftijdsgenoten die niks doen zorgt voor mij ook juist weer voor motivatie (ipv 'het verschil tov' kun je ook 'de jaloerse blikken van' lezen:p).
Vergeet niet dat iemand als Ronaldo een hele staf om zich heen heeft en extreem goed voor zijn lichaam zorgt.

Toen hij nog Champions League speelde ging hij ook als ze midden in de nacht terugkwamen van een uit-wedstrijd eerstnog even een uur in een ijsbad zitten.

Je kan dit ook omdraaien en op jezelf toepassen: zorgen dat je zoveel mogelijk met een goede houding zit of staat, op een juiste manier bukken en tillen, soms niet voor de snelle weg maar de betere weg kiezen, aandacht voor voeding en herstel. Hier is hierboven ook al eea over gezegd.
 
Vergeet niet dat iemand als Ronaldo een hele staf om zich heen heeft en extreem goed voor zijn lichaam zorgt.
Ja precies: hoe hebben die sterren tijd om zo te eten, sporten en herstellen naast hun topprestaties? Oja ze zijn miljonair en hebben eigen chef cocks. En CGI. En fotoshop.
 
Ja precies: hoe hebben die sterren tijd om zo te eten, sporten en herstellen naast hun topprestaties? Oja ze zijn miljonair en hebben eigen chef cocks. En CGI. En fotoshop.
Doet me ook denken aan Arjan Robben, z'n warming up duurde vaak langer dan de wedstrijd of z'n speeltijd.
 
Doet me ook denken aan Arjan Robben, z'n warming up duurde vaak langer dan de wedstrijd of z'n speeltijd.
Hahahahaha. Dat lijk ik wel. Maar dat komt door blessures, niet mn leeftijd. 45 a 60 minuten effectief trainen, 1u.15 min. Opwarmen en stretchen. Standaard.
En savonds nog een uur stretchen. Meestal haal ik het niet eens om alles te doen. Gewoon omdat ik slaap de prio geef over andere dingen.
 
Back
Naar boven