Fitness Seller

Autoregulatie training icm vechtsport

Bezoekers in dit topic

cnh

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
2.236
Waardering
1.305
Lengte
1m92
Massa
86kg
Hey guys,

Ik kwam een paar dagen terug een post van Jezza tegen over autoregulatie, met oa deze link:
http://www.powerliftingtowin.com/autoregulation/

Ik vond dit best interessant en wil dit graag gaan implementeren in mijn Fb schema omdat ik het idee heb dat ik nu een te hoge workload heb om goed te herstellen (laatste weken voel ik mij ondanks genoeg eten en rust erg kapot en ben ik op sommige oefeningen zelfs iets achteruit gegaan). Mbv autoregulatie zou ik dit hopelijk beter kunnen reguleren.

Volgens de onderstaande tabel moet ik om consistent te kunnen trainen en te herstellen tussen de 24 en 36 % fatique uitkomen per week. Dit is met 3 main lifts per training met een fatique van 3-4% per stuk goed te doen, alleen boks ik ook twee maal per week. Heeft iemand die ervaring heeft met autoregulatie een idee hoeveel fatique ik voor een uur boksen zou moeten rekenen? Ik kan natuurlijk wat gokken en later aanpassen maar mochten jullie een goed idee hebben hoor ik het graag.

Total-Weekly-Fatigue-Autoregulation.png
 
hou er ook rekening mee dat het nemen van pre workout boosters zeker een vertekend beeld kunnen geven aangaande autoregulatie . dwz een vermoeide dag , een pre workout nemen en jezelf ''forceren'' om een dag later helemaal kapot te zijn denkende dat je verkeerd hebt ge autoreguleerd
 
Ik zou kijken naar een schema dat atleten gebruiken.
Je kan eens kijken naar bijv bill starr's 5x5
 
Ps wat zijn je doelen?

Beter worden in je sport of boksen als hobby en krachttraining bovenaan.

Is ook een factor waar je rekening mee dient te houden
 
Mijn primaire doel is krachttraining, het boksen is puur een hobby dus dat ik wellicht aan snelheid inlever als ik groter zou worden is geen probleem
 
Mijn primaire doel is krachttraining, het boksen is puur een hobby dus dat ik wellicht aan snelheid inlever als ik groter zou worden is geen probleem
Maximale kracht ligt ten grondslag aan explosieve kracht (snelkracht) en deze is bepalend voor snelheid in het algemeen.
Door toename in kracht neemt in ieder geval het potentieel voor hogere snelheden qua beweging toe.

Als je de andere factoren (flexibiliteit, oefenen in de specifieke bewegingen e.d) die snelheid bepalen maar optimaal combineert met de krachttraining en de toename van massa zoveel mogelijk beperkt.
 
Maximale kracht ligt ten grondslag aan explosieve kracht (snelkracht) en deze is bepalend voor snelheid in het algemeen.
Door toename in kracht neemt in ieder geval het potentieel voor hogere snelheden qua beweging toe.

Als je de andere factoren (flexibiliteit, oefenen in de specifieke bewegingen e.d) die snelheid bepalen maar optimaal combineert met de krachttraining en de toename van massa zoveel mogelijk beperkt.

Quoted since............2009? :)
 
Bedankt voor de rips allemaal! Ik ga er eens ff naar kijken. Op dit moment doe ik een iets aangepaste icf 5x5 met weighted dips en weighted pullups ipv barbell rows en triceps extentions. Ook sla ik extra werk voor de rug over gezien ik deze na deadliften en boksen al flink voel. Ik heb een erg slanke bouw dus wat extra massa zou in mijn geval juist goed kunnen helpen om beter te kunnen incasseren van zwaardere tegenstanders.
 
Back
Naar boven