XXL Nutrition

Autovraag, 1e auto

Bezoekers in dit topic

ramonovietsj

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2002
Berichten
1.796
Waardering
14
Beste BBers,

Ik weet zo gauw niet waar ik snel veel meningen vandaan kan halen, vandaar deze topic. Per 1 sept heb ik voor mijn werk een auto nodig (min 300km / week). Nu heb ik een beperkt budget voor een auto (1000-2000 euro).

Eerst dacht ik aan een Peugeot 106, 205 of een Daihatsu Charade. Deze kan je voor rond de 1000 euro halen, zijn vrij zuinig en goedkoop in de wegenbelasting.

Een vriend van me vertelde dat hij in mijn situatie voor een VW Golf TDI zou kiezen. Deze schijnen onverwoestbaar te zijn, zuinig (1:20) en voor mij nog net te betalen. Heeft iemand ervaring met dit model auto?

Voor rond de 2000 euro kan je een TDI met tussen de 200-250 duizend km kopen. Klopt het dat deze blokken zo 400 duizend kunnen hebben?

Super bedankt voor reacties en advies!
 
Hmm, moeilijk te zeggen of de VW TDI's zoveel kunnen lopen zonder grote kosten. Collega van me heeft een oude Passat TDI en heeft er bijna 400D km op staan en die loopt nog prima, maar of dat ook bij jou zo zal gaan...

Hoeveel stappen zet jij gemiddeld voor je eens struikeld? Hangt af hoe je loopt, waar naartoe, welke schoenen je aanhebt, enz... Same met auto's.

Persoonlijk zou ik gaan voor een wagen met minder km's en dus niet gaan voor een VW TDI. Ikzelf heb een oude Fiat Bravo met ca 180D km en die loopt ook nog prima. Heeft me 3 jaren terug net iets boven de € 2000 gekost (toen 128D km) nu zal die dus wel goedkoper zijn en binnen je budget vallen. Om maar een voorbeeld te geven eh.

Laat ons weten wat het geworden is binnenkort eh.

Grtz,

Ikke
 
Of anders een Peugeot 205 (turbo) diesel die gaan ook lang mee.
 
bmw 320i e30. heerlijke auto om te beginnen, en anders 525i e34.. ook lekker comfortabel en nog luxe ook voor dat geld
 
Ook lekker goedkoop in de wegenbelasting...
 
Suzuki swifts zijn echt top autotjes die niet kapot te krijgen zijn!!!!
 
Zijn idd allemaal leuke wagentjes, maar ik vrees dat bv een Swiftje al niet in deze heer z'n budget valt. Van de BMW's weet ik het niet zo, maar de weganbelasting zal daarbij zowieso niet echt meevallen vrees ik...

Grtz,
 
een swift uit 1994 ofzo!!! is wel te betalen hoor
 
Toyota, klein, betrouwbaar, bijv een starletje is onverwoestbaar.
 
TDI kunnen mits goed onderhouden makkelijk 500.000 rijden.
Mijn vorige weggedaan bij 300.000 liep als een trein.
Enige minpunt was de koppeling die vervangen moest worden.(logisch gezien de km-stand).

Alleen binnen je budget wordt het toch lastig, een golf III TDI vragen ze meestal rond de 2250 + voor.
 
Bedankt voor de reacties tot zover! Als iemand nog ervaring / tips heeft, graag!

TDI's zijn rond de 2000 - 2500 euro wel te krijgen. Moet alleen goed opletten wat je koopt denk ik.
 
koop een toyota. Kijk is om je heen op de snelweg, zie je tering veel van die oude dingen rondrijden. Gaat gewoon niet kapot.
 
Golfjes zullen wel blijven lopen, maar koppakking (joint de culasse), koppeling e.d. moeten ook nog volhouden...
 
Suzuki swifts zijn echt top autotjes die niet kapot te krijgen zijn!!!!

Eindelijk een slimme opmerkingen.

een golf zuipt zowiezo geen 1 op 20.

je koopt een ouwe auto, dus koop een japanner, die zijn het betrouwbaarst.

een swift gaat lang mee, is retezuinig, en goedkoop qua wegenbelasting.
 
Let gewoon op dat de auto in goede staat is!

Ga marktplaats en 2dahands af en ga kijken als er iets naar je budget staat (= je zit (bijna) nooit mis). Zoek desnoods op prijs, is lekker handig.

Tips als je geen kosten wil maken bij aankoop van een wagen:
-check de banden op goed profiel
-kijk dat de motor niet lekt, goed start en niet veel rookt als je start en veel gas geeft( als hij warm is)
-kijk ook dat de motor niet abnormaal schudt als hij stationair draait, dit geeft aan dat hij in goede/slechte staat is.
-controleer op roest (vooral spatborden, zowel binnen als buiten onder de motorkap, in de koffer enz)

Succes ermee!
 
Toyota, Suzuki of de beste.. Honda. Helemaal voor een smal budget en dus een auto die redelijk op leeftijd is zou ik voor een van die merken kiezen. Makkelijk in onderhoud, dus betaalbaar. En in aanschaf en wegenbelasting vallen de modellen ook mee,.
 
Zoals reeds gezegd, koop een aziaat want die zijn het betrouwbaarst op oude leeftijd.
 
koop een Toyota. telkens weer wordt bewezen dat ze het betrouwbaarst zijn.
 
Back
Naar boven