Fitness Seller

Nieuws Auw daar gaat een elleboog. Olympische gewichtheffer ontwricht elleboog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Betekent zoiets einde van carriere of herstel je hier nog volledig van ?

Meestal herstel je ervan. Er zijn er meerdere die nu meedoen aan de OS die het ook hebben voorgehad.
 
fu
ck
in
g

sick!

lijkt me een pijnlijke ervaring :(
 
Betekent zoiets einde van carriere of herstel je hier nog volledig van ?

How long will the effects of my injury last?
Ligaments and tendons are the structures that suffer the main injury in most elbow dislocations, and often these tissues take longer to completely heal.

You can probably expect to experience pain upon certain movements of the arm, swelling, and discoloration for six weeks. But, it's not unusual for symptoms of the dislocation, particularly pain upon forceful movements of the arm, to last as long as 12 weeks. To some extent, the time to fully recover is influenced by your dedication to your rehabilitation program.


When can I return to my sport or activity?
Return to full participation should be avoided until you are symptom free and can perform all skills and other requirements of your sport without pain. To return earlier is to invite further injury to the elbow, making subsequent dislocations more likely. This is especially true when the sport involves heavy contact, such as in football or rugby.

Generally, the athlete who wishes to return to a contact sport should expect to be out of action for 6 to 12 weeks. Again, the time to return to full activity depends on the dedication toward your rehabilitation program.

Remember: the goal of rehabilitation is to return you to your sport or activity as soon as is safely possible. If you return too soon you may worsen your injury, which could lead to permanent damage. Everyone recovers from injury at a different rate. Return to your activity is determined by how soon your dislocated elbow recovers, not by how many days or weeks it has been since your injury occurred.

Bron: [Link niet meer beschikbaar] Onderaan de pagina.

Geneest blijkbaar rap.
Ik herinner mij ook nog een verhaal van iemand die vorig jaar zijn elleboog ontwricht had op een EK of WK en hij lag ook te kreunen van de pijn en achter de schermen hadden ze het gewoon weer op zijn plaats gezet :eek: zijn wedstrijd was wel voorbij, maar savonds liep die man daar al weer alsof er niets aan de hand was. Was een Rus by the way ;)
 
Dat ziet er zeker niet best uit, maar hebben jullie ook al dat filmpje gezien van die gewichthefster die na een mislukte poging met haar hoofd tegen de muur aan loopt? :roflol:
 
Heel erg dit, mij valt het wel op dat blessures minder vaak voorkomen bij turners.
 
Potverdomme man... :s

En de gewichtheffers onder ons vinden dit doodnormaal ?
Leuke jongens jullie :D
Gezellige sport...
 
Potverdomme man... :s

En de gewichtheffers onder ons vinden dit doodnormaal ?
Leuke jongens jullie :D
Gezellige sport...

Ja dit gebeurt vaak, maar doodnormaal vinden we het ook niet. Want het is vies om te zien
 
Elleboogje van Dennis van der Geest doet ook een beetje auw (en gewoon door proberen te judoen met een scheurtje in het bot)
 
Ja dit gebeurt vaak, maar doodnormaal vinden we het ook niet. Want het is vies om te zien

Als het vaak gebeurt, hoe lang duurt het dan tegen dat die persoon een volgende wedstrijd kan draaien ?
(zelf al meegemaakt?)
 
hey rustig aan. het gebeurt lijkt mij zelde. En normaal gesproken kunnen je botten echt veel aan. Bot is sterker dan beton. En als je traint word het ook dikker. :fart:

vind het beetje rare vergelijking
beton kan enorm veel druk hebben maar als je lang strookje heb is zelfs een goed stuk hout nog sterker ( stuk beton met afmetingen van een bot kan je zelfs met 1 vinger nog breken )

on topic
ik vond het er beetje op lijken alsof zen schouder scheurt
daar grijptie ook naar alstie op de grond ligt.

hoop dat hij snel weer recovered
 
vind het beetje rare vergelijking
beton kan enorm veel druk hebben maar als je lang strookje heb is zelfs een goed stuk hout nog sterker ( stuk beton met afmetingen van een bot kan je zelfs met 1 vinger nog breken )

on topic
ik vond het er beetje op lijken alsof zen schouder scheurt
daar grijptie ook naar alstie op de grond ligt.

hoop dat hij snel weer recovered

Nee is geen rare vergelijking. Ik heb een keer een wetenschappelijke docu over het menselijk bot gezien. Daar zeiden ze dat ik zal het proberen te achterhalen waar het was.
 
Back
Naar boven