XXL Nutrition

Avatars onwerkbaar klein

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik probeer een foto klein genoeg te krijgen om hem als avatar te gebruiken maar met een maximum van 5000 bytes blijft er niets van over, of ik hem nou als .jpg of .png opsla. Kunnen die dingen niet iets groter misschien? Of hebben jullie nog photoshop-tips hoe je plaatjes nog kleiner kan krijgen zonde veel kwaliteitsverlies? Ik vind 85x85 pixels best, maar als een plaatje met die grootte nog te groot is wordt het wel moeilijk nog iets zichtbaars te maken. :(
 
normaal is 5 kb best te doen, stuur anders ff op
 
Big_T zei:
normaal is 5 kb best te doen, stuur anders ff op

Ik heb het probleem al opgelost geloof ik, maar thanx anyway. :)
 
met imageready
 
de mijne is iets van 1,8 kb groot en nog best aan te zien.........:D :D
 
Zelda zei:
Ik heb het probleem al opgelost geloof ik, maar thanx anyway. :)


Mij lukt het ook niet! Hoe heb je dat opgelost?
 
Je kunt ook MS Picture Manager gebruiken. Daarmee kun je hem ook verkleinen
 
Idd avatars zijn een bitch, je kan er zo agressief om worden alstie hem voor de zoveelste keer niet pakt.
 
Mars zei:
Idd avatars zijn een bitch, je kan er zo agressief om worden alstie hem voor de zoveelste keer niet pakt.

Ik ben al twee computers kwijtgeraakt op die manier.
 
ziet hier met image ready en met photoshop te klooien en krijg het ook niet voor elkaar. Als ik het plaatje in photoshop save als jpeg zie je in de preview hoe groot hij is. als ik hem save dan is hij op de hardeschijf opeens 2x zo groot ???

en met image ready kan ik hem alleen maar als psd opslaan, en dit formaat kan je niet uploaden hier.
 
De truc die voor mij werkte: save hem met de optie 'save for web' in Photoshop! Stom dat ik daar niet eerder opgekomen ben. Voor dat ie hem definitief opslaat kan je aangeven welk format je wil (.jpg of .png dus) en in het maximale formaat van 85x85 zijn ze dan (bij mij) geheid onder de 5000 bytes.
 
idd save for web zo hoor je bestanden voor internet op te slaan in ps
 
Jopske zei:
ziet hier met image ready en met photoshop te klooien en krijg het ook niet voor elkaar. Als ik het plaatje in photoshop save als jpeg zie je in de preview hoe groot hij is. als ik hem save dan is hij op de hardeschijf opeens 2x zo groot ???

en met image ready kan ik hem alleen maar als psd opslaan, en dit formaat kan je niet uploaden hier.
In image ready moet je "optimize image" kiezen en voor een foto achtige avatar in jpg formaat en voor alles wat niet op een foto lijkt (vector achtig) moet je gif of png nemen. Alleen zijn die 2 laatste hier niet toegestaan. Normaal kan je in jpg alle avatars hier uploaden aan 5 kb aan een vrij goede kwaliteit (niet door het oog zichtbaar verschil met geen compressie)

In photoshop moet je net als in vorig posts gezegd dus "save for web" kiezen en dan jpg compressie maximaal 5.0 kb kiezen.
 
dat werkte goed :D thx!
 
Back
Naar boven