Fitness Seller

Ave's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Avenge

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
898
Waardering
11
Nieuwe intro
Beste DBB-ers,

Dit logje bestond al een tijd en was oorspronkelijk bedoeld voor Stronglifts 5x5. Maar, na wat dingen gelezen te hebben over Stronglifts en de verschillen tussen 3x5 (Rippetoe) en 5x5 (Stronglifts) heb ik toch voor Rippetoe gekozen. Zo ontzettend veel mensen zijn er tevreden over en het past ideaal bij mijn doelen. Hierover later meer.

'Stats'
Momenteel zit ik ergens in mijn 3e of 4e week van Rippetoe. Ik ben ongeveer 1.80 en weeg 86 KG.
Mijn stats op alle lifts zijn momenteel;

Squat: 45 KG
Bench Press 40 KG
Pendlay Row 30 KG (Veel gek*t met de techniek van Barbell Row, daarom voor Pendlay gekozen)
Press 35 KG (Nog aan het prutsen met techniek)
Deadlift 65 KG

De Deadlift is nog zo laag omdat ik behoorlijk met techniek heb lopen prutsen. De startpositie was lastig voor me. Veel filmpjes gemaakt, en nu heb ik eindelijk de goeie techniek de pakken. De Squat is 'full' en dus niet ATTG. De reden hiervoor is omdat ik bij lange na niet flexibel genoeg ben om zonder een 'buttwink' uit de 'hole' te komen. De techniek is nog niet helemaal 'flawless', ik moet vooral op mijn hip drive letten.

De techniek van de Press ben ik ook nog mee aan het werk, de 'bar path' is alles behalve recht.
Er zullen ook nog filmpjes volgen, all yours to judge.

Beschikbare middelen
Ik ben een thuistrainer en beschik over de volgende middelen;

Een powerrack van Fitness-seller
Een olympische bar
Ongeveer 160 KG aan 50 MM schijven

Voeding
Momenteel zit mijn voeding op 210 gram eiwitten, 160 gram KH en iets minder dan 90 gram vet.
Het schema zal eerdaag gepost worden, maar ik ben her en der nog wat aan het optimaliseren / wijzigen.

Doelen
Eigenlijk heb ik twee doelen, die voor velen niet samenhangend / voor mogelijk gehouden zullen worden. Mijn doelen zijn zowel massa gainen, als vet verliezen. Iedereen weet, of velen zijn er in elk geval van overtuigd, dat gainen en vet verliezen niet mogelijk zal zijn. Maar, i beg to differ. Mijn eten is momenteel echt ruk, met een teveel aan KH (75% van mijn voeding) en te weinig aan vetten. Met het nieuwe schema wat onder voeding is gepost, zijn de verhoudingen veel anders. Doordat mijn lichaam meer vet binnenkrijgt, maar minder KH zal ik waarschijnlijk vet verliezen, terwijl ik (hopelijk) spiermassa aankom.

Trainingsdagen
Mijn trainingsdagen zijn op zaterdag, maandag en woensdag. Rippetoe is bij velen al bekend, dus hoe het werkt zal ik jullie niet verder mee vervelen.

Vanavond de 1e work-out van dit log.

Pics zullen volgen zodra ik tevreden ben over mijn progressie, niet eerder. Ook zullen er regelmatig filmpjes langskomen met techniek, zodat jullie commentaar en kritiek kunnen geven over de vorm. That's about it for now..
 
Laatst bewerkt:
Succes met je log & training.
 
Leuk! Ik volg ook stronglifts 5*5!
 
- Edit
 
Laatst bewerkt:
Succes man:)
 
eewm.. 4 weken ofzo begint het pas echt..
 
- Edit
 
Laatst bewerkt:
- Edit
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar je filmpje! Ergensmoetjebeginnen! De kop is eraf! In het begin lijktdit schema niks, maarwacht maaraf!
 
- Edit
 
Laatst bewerkt:
Zoals helemaal bovenin aangegeven, vanavond 1e training van dit log. :)
 
Maandag 25 mei 2009

Wutf, wat een graftraining. Squat was lastig omdat ik niet meer ATTG ga. Dit zal waarschijnlijk komende week nog wel verbeteren. Ook het 'hip drive' idee wilde niet echt lukken. Bench was behoorlijk zwaar, ging echt moeizaam.

Bij Deadlift de 1e rep compleet verdoet, daarom ff 'gereset' en 1x5 gedaan. Wel een fijne oefening overigens, dat Deadliften.

Warm-up;
5 minuutjes joggen

Squat
1 x 5 x Oly bar (opwarming)
3 x 5 x 50 KG

Bench
1 x 5 x Oly bar (opwarming)
3 x 5 x 42,5 KG

Deadlift
1 x 5 x 70 KG

Assistance
-
 
Woensdag 27 Mei 2009

Training was wel okee, squat was zwaar, en ook m'n techniek kan iets beter. Ik moet m'n knieën wat verder naar buiten drukken, zodat ze over m'n voeten komen. Nu is dit nog net niet het geval. Waar ik wel tevreden over was is m'n Press, heb vooral aandacht besteed aan de rechte lijn v/d bar, en m'n 'tightness'. Is best wat vooruitgegaan, maar de techniek is nog altijd niet perfect. Rows gingen wel, nog 30KG gedaan vanwege techniekproblemen.

Warm-up
5 minuutjes joggen + wat stretchen

Squat
Voortaan post ik geen opwarmingen met de bar meer, maar gewoon de werksets.

3 x 5 x 52,5 KG

Was zwaar zoals vermeld, desalniettemin ben ik toch tevreden. Ook iets meer hip drive gebruiken, het kan allemaal nog net iets beter.

Press

3 x 5 x 37,5 KG

Gut.. Gut.. Tevreden met de progressie in techniek. Vind het ook een leuke lift.

Rowz

3 x 5 x 30 KG

Werken, werken en werken aan techniek..

Assistance

-

Ik kan wel chinnen aan m'n powerrack, dus dat is wel nice, alleen echt geen energie meer om te chinnen. Ook probeer ik een manier te zoeken om te kunnen dippen in m'n rack. Ik dacht eraan om twee ijzeren stangen over m'n vangers heen te leggen. Het wordt wel een beetje breed met betrekking tot wijdte, maar het moet lukken..
 
Thanks. :)

Zit nu aan m'n melk + oats. :)
 
Lekker bezig :)

Doe zelf nu ook rippetoe, maar met opwarmen doe ik tog wel 20 x bar only of soms nog wat gewicht er op...

Suc6 iig !!!!!!!
 
Lekker bezig :)

Doe zelf nu ook rippetoe, maar met opwarmen doe ik tog wel 20 x bar only of soms nog wat gewicht er op...

Suc6 iig !!!!!!!

Thanks. :) Juh, ik warm ook wel 'degelijk' op met alleen de bar hoor.. :)
En daarna knal ik er wat meer gewicht bij, en daarna pas de werksets..

Mareh, nice dat je met Rippetoe bezig bent!
Heb je een log ergens? :D
 
Haha ok dan, als je van alleen de bar meteen naar werkset gaat is niet zo lekker voor knieen enzo ;)

Nee nog geen log, ben ongeveer in april beetje begonnen. Heb nu denk ik techniek wel een beetje onder controle dat ik gewicht er bij kan doen, heb nu 6 "echte" trainingen gehad.

Train ook gewoon thuis, echt super fijn is dat !!!
 
Haha ok dan, als je van alleen de bar meteen naar werkset gaat is niet zo lekker voor knieen enzo ;)

Nee nog geen log, ben ongeveer in april beetje begonnen. Heb nu denk ik techniek wel een beetje onder controle dat ik gewicht er bij kan doen, heb nu 6 "echte" trainingen gehad.

Train ook gewoon thuis, echt super fijn is dat !!!

Hehe, inderdaad. Ik merk het ook gelijk als ik een 'slechte' opwarming heb gehad. Ah jammer, anders had ik je gevolgd. ;)

Ah, je zit nog in de tijd dat je binnen een half uurtje klaar bent. Lekker is dat. :p

Hehe, true.. Thuis trainen vind 'k ook super. :)
 
Ja mischien komt logje ooit nog, strax eerst weer 2 weken vakantie dus dan komt er tog niks van... maar ga deze iig volgen !!

Na de vakantie wil ik ook serieus gaan eten enzo, lukt nu nog niet zo goed... probeer iig veel melk te drinken de rest komt nog wel.
 
Back
Naar boven