XXL Nutrition

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Hoe denk jij over de rellen?


  • Totaal stemmers
    67

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe meer maatregelen, hoe minder krachtig iedere maatregel wordt. Ook de maatregelen die wel effectief ingaan op hetgeen wat nut heeft. Toch?
Ja, maar hij lijkt te bedoelen dat met het stapelen van maatregelen de navolging van alle maatregelen (ook de effectieve) minder wordt.
Denk dat de avondklok juist een voorbeeld is van een maatregel die op zich vrijwel helemaal niks zou doen, maar als toevoeging op alle andere nog wel wat effect (+-10%) heeft. Zoiets zegt Van Dissel tenminste ook.
 
Of een breuk in de trend, maat uiteindelijk zou je een jaar na het begin van een epidemie/pandemie helemaal niet meer bezig moeten zijn met (de fluctuatie van) dagelijkse cijfers. Als je een lange termijn visie wilt hebben moet je ook ver terug kijken.
Of ze doen dat ook, maar schrijven de fluctuatie toe aan het verkeerde.

Want alle doem en verdervenis komt toch door de jongeren? Zij zorgden ervoor dat het virus terug kwam, terwijl het uitgeroeid was (dat werd deze week nog gezegd door een omt lid).
Daarom moet de horeca toch al zo lang dicht? En dat was toch dè reden voor het visiteverbod, samenscholing op straat èn de avondklok?
 
Of ze doen dat ook, maar schrijven de fluctuatie toe aan het verkeerde.

Want alle doem en verdervenis komt toch door de jongeren? Zij zorgden ervoor dat het virus terug kwam, terwijl het uitgeroeid was (dat werd deze week nog gezegd door een omt lid).
Daarom moet de horeca toch al zo lang dicht? En dat was toch dè reden voor het visiteverbod, samenscholing op straat èn de avondklok?
Inderdaad, voor corona had ik in de gym ook al last van die jongeren. Uitroeien, exradieren, Endlösung!
 
Denk dat de avondklok juist een voorbeeld is van een maatregel die op zich vrijwel helemaal niks zou doen, maar als toevoeging op alle andere nog wel wat effect (+-10%) heeft. Zoiets zegt Van Dissel tenminste ook.
Onderzoek naar avondklok lijkt vooral onderzoek naar een echte lockdown, waar ik een tweet van voorbij zag komen dat pas in de EK duidelijk werd dat de spoedwet ook beperkingen op andere tijden dan de avond mogelijkheden maakt. Waarom hebben we de parttimers toch nodig in de Senaat, terwijl er dubbel zoveel fulltimers zijn? /s

Voorts is dat wel of niet werken van de avond klok nog onder een voorbehoud van een range en een waarschijnlijk.

Misschien dat het wel werkt "alle things being equal", maar je lijkt een verplaatsing van de reisbewegingen te zien. Een week lang sneeuw en kou, dat werkt dan weer wel.

Na die sneeuwweek zie je de besmettingen bijtrekken naar het model in het eerste draadje dat ik postte. Als dat model klopt heb je in maart/april een overbelaste zorg.

Gisteravond was het sentiment dat er dinsdag wat versoepelingen zouden komen, vandaag lijkt echt een nieuwe dag. Als we nu rond niveau dip tussen golf 2a en 2b zitten we gaan stijgen gaat het heel snel.
 
Onderzoek naar avondklok lijkt vooral onderzoek naar een echte lockdown, waar ik een tweet van voorbij zag komen dat pas in de EK duidelijk werd dat de spoedwet ook beperkingen op andere tijden dan de avond mogelijkheden maakt
Ja het leek me ook al dat het wanneer het niet voldoende blijkt - wat men nog steeds over de britse variant voorspelt - dit tot meer lockdown uren zou leiden. Is de enige resterende optie?
/spit ?
Misschien dat het wel werkt "alle things being equal", maar je lijkt een verplaatsing van de reisbewegingen te zien. Een week lang sneeuw en kou, dat werkt dan weer wel.

Na die sneeuwweek zie je de besmettingen bijtrekken naar het model in het eerste draadje dat ik postte. Als dat model klopt heb je in maart/april een overbelaste zorg.
Maar nu wordt het weer warmer wat dat ook weer voorkomt?
 
Poeh zeg.... als jullie er met elkaar al zo verschillend naar de cijfers kunnen kijken. Lijkt me een lockdown en avondklok niets meer dan nodig. Tenminste totdat iedereen op dezelfde bladzijde is.
 
Poeh zeg.... als jullie er met elkaar al zo verschillend naar de cijfers kunnen kijken. Lijkt me een lockdown en avondklok niets meer dan nodig. Tenminste totdat iedereen op dezelfde bladzijde is.
Leuk toch, met z'n alleen een beetje de amateurviroloog en -statisticus spelen? :D
 
Inderdaad, voor corona had ik in de gym ook al last van die jongeren. Uitroeien, exradieren, Endlösung!
En ik maar denken dat je spotter de enige was waar je geen last van had! :o

Onderzoek naar avondklok lijkt vooral onderzoek naar een echte lockdown, waar ik een tweet van voorbij zag komen dat pas in de EK duidelijk werd dat de spoedwet ook beperkingen op andere tijden dan de avond mogelijkheden maakt. Waarom hebben we de parttimers toch nodig in de Senaat, terwijl er dubbel zoveel fulltimers zijn? /s

Voorts is dat wel of niet werken van de avond klok nog onder een voorbehoud van een range en een waarschijnlijk.

Misschien dat het wel werkt "alle things being equal", maar je lijkt een verplaatsing van de reisbewegingen te zien. Een week lang sneeuw en kou, dat werkt dan weer wel.

Na die sneeuwweek zie je de besmettingen bijtrekken naar het model in het eerste draadje dat ik postte. Als dat model klopt heb je in maart/april een overbelaste zorg.

Gisteravond was het sentiment dat er dinsdag wat versoepelingen zouden komen, vandaag lijkt echt een nieuwe dag. Als we nu rond niveau dip tussen golf 2a en 2b zitten we gaan stijgen gaat het heel snel.
Dat onderzoek over de lockdown... Het is wel apart dat ze het effect binnen de restaurants niet willen onderzoeken. Hopelijk is dat niet ivm het oog op mogelijke schadeclaims.

Die reisbewegingen, ik weet niet wat en waar je dat ziet?

Voor de jaarwisseling had je eind oktober ook een piek. Dus misschien is de piek al geweest?
 
En ik maar denken dat je spotter de enige was waar je geen last van had! :o


Dat onderzoek over de lockdown... Het is wel apart dat ze het effect binnen de restaurants niet willen onderzoeken. Hopelijk is dat niet ivm het oog op mogelijke schadeclaims.

Die reisbewegingen, ik weet niet wat en waar je dat ziet?

Voor de jaarwisseling had je eind oktober ook een piek. Dus misschien is de piek al geweest?
Natuurlijk heb ik last van spotters.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig hield iedereen zich vandaag keurig aan de anderhalve meter...

1920x1080a.jpg
 
Duhh mensen zijn er klaar mee man lekker genieten.
Maar zo komen we er nooit uit. We moeten dit samen doen. Met elkaar, voor elkaar. Vooral nu. Nog even volhouden! :D
 
Echt gezelligheidsdier dus! :D

En die anderhalve meter? Voor jou zeker niet genoeg afstand? :P
In niet-coronatijd was 1,5 meter al erg krap m.b.t. mijn comfortzone. Maar wat wil je met die sportschoolpopulatie van vandaag de dag. Die jeugd die niet deugt, de luidruchtige kale skinnyfatte mannetjes. die meiden met hun enorme konten die de pully's monopoliseren met hun reetoefeningen, die stinkende trenmannen, de oude geblesseerde 35+ wrakken en die ex mr Holland sportschooleigenaar op TRT die 3x zo slap is als ik maar alles beter weet. Vroeger was dat anders.
 
Niet alles is even erg...
Dat geschop vlak langs je heen is erg slecht voor de concentratie en dan heb ik het nog niet eens over de energie die het kost om niet de hele tijd te kijken. Heb liever dat ze buitenkant kut gaan trainen op de heupabductie/adductie machines. Omdat ik niet zo bars overkom irl raak ik wel eens aan de praat en dan moet ik vaak de vraag beantwoorden waarom ik geen hiptrust doe. Duh, omdat ik 1 Y chromosoom heb, lijk wel de enige in de sportschool af en toe met die verwijfde jeugd en die kale SF kereltjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven