AndroidHealthClinic

Avondsnacks voor cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_110723

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 jun 2022
Berichten
1.412
Waardering
2.216
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Kennen jullie snacks voor vooral in de avond die niet veel calorieen hebben? Ik sterf van suiker te kort in de avonden

Liefst iets dat je gewoon kan kopen of met minimale bereiding.
 
Komkommer, rijstwafels, water. Maaltijden beter verdelen
 
Proteine pudding en mousse zijn, +/- 150kcal ofzo
 
Kennen jullie snacks voor vooral in de avond die niet veel calorieen hebben? Ik sterf van suiker te kort in de avonden

Liefst iets dat je gewoon kan kopen of met minimale bereiding.
Ik zou eens een tijdje cold turkey gaan vwb suiker. Dikke kans dat je over een tijdje alleen nog shakes, eiwitrepen en dat soort dingen loopt te vreten.

Zoals gymRick zegt, proteinepuddinkjes, -bars en -koeken kun je mooi in je macro's betrekken. Er zijn nog veel meer proteine snacks, even zoeken en je vind genoeg.
 
Heel pak magere yoghurt
 
Maaltijden beter verdelen. En deze met veel volume eten ;)
 
Ik zou eens een tijdje cold turkey gaan vwb suiker. Dikke kans dat je over een tijdje alleen nog shakes, eiwitrepen en dat soort dingen loopt te vreten.

Zoals gymRick zegt, proteinepuddinkjes, -bars en -koeken kun je mooi in je macro's betrekken. Er zijn nog veel meer proteine snacks, even zoeken en je vind genoeg.
Heel veel van deze dingen zijn vet veel calorieen en echt amper proteine. Cookie bijv 170kcal. Gaat me niet eens om de proteine, ik behaal mn proteine easy maar echt gwn puur dat ik mn suikerlust kan vullen
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 49
Maaltijden beter verdelen. En deze met veel volume eten ;)
Ik heb om 16:35 het volgende gegeten:
172gr kipfilet
200gr linzen
200gr aardappelen
200gr bloemkool

Ik zat toen wel vol hiermee, maar ik merk dat ik snel honger krijg. Ik heb dit altijd wel gehad
 
image.jpg

Voor nu mijn beste vriend in de avonden. 40 kcal
 
Kennen jullie snacks voor vooral in de avond die niet veel calorieen hebben? Ik sterf van suiker te kort in de avonden

Liefst iets dat je gewoon kan kopen of met minimale bereiding.
Als ik suikercravings heb in de avond pak ik er vaak 2 van deze:
154kcal = 550g
 
Ik heb om 16:35 het volgende gegeten:
172gr kipfilet
200gr linzen
200gr aardappelen
200gr bloemkool

Ik zat toen wel vol hiermee
naja, ondertussen ben je ook weer ±8 uur verder, denk dat je beter je schema eens onder handen neemt.
Als ik suikercravings heb in de avond pak ik er vaak 2 van deze:
154kcal = 550g
ken ik ergens van precies :rolleyes:
 
Zolang je honger hebt eet je jou vorige maaltijden niet volume rijk. Die 3 wortels of 5 blaadjes sla is lang niet genoeg. Al jou maaltijden (indien mogelijk) moet je volduwen met groentes om jezelf verzadigd te laten voelen. Indien je echt laag in je kcal zit / prep dan ontkom je niet aan honger, maar in jou fase is het gewoon dat je jou maaltijden niet slim/tactisch indeelt.

Zelf ben ik ook een middag/avond eter dus probeer smorgens alleen eiwitten te eten en veel van me kcal spaar ik hierdoor later op de dag als ik meer honger heb. Dit is persoonlijk en sommige zijn ochtend eters en andere zijn weer avond snackers, maar maak hiervan gebruik als je jou lichaam kent. Ook een avond snack is apart, aangezien je smaakpupillen tijdens een cut verkracht worden dat je op een punt komt dat je alles lekker gaat vinden en totaal geen behoefte hebt aan snacks, maar eerder aan volume.

Beste tip: groente afdeling in de supermarkt is je bff in een cut.
 
Heel veel van deze dingen zijn vet veel calorieen en echt amper proteine. Cookie bijv 170kcal.
170 kcal vet veel? Das mijn koffiemelk voor een dag😆. Maar wat ak aangeeft, veel groente of ander voer met veel volume helpt. Vet kan helpen met het verzadigd gevoel maar bevat veel kcal. Eet als avondsnack bv een ijsbergsalade met blik tonijn, wat groente en wat lijnzaadolie. Uiteindelijk zal toch die snack knop om moeten en dat is voor sommigen (mezelf incluis) lastig.
 
Zou zelf een suiker craving in de avond gewoon oplossen met fruit. Vol met suikers, smaakt zoet en als je de juiste fruitsoort kiest zit er geen zak aan kcal in. Dus dan heb je én je zoete sensatie én je suikers én nog wat bonus vitamines/vocht. Met de juiste keuzes kun je voor 200kcal echt enorm veel fruit naar binnen knallen.
Dus ik snap het advies van tonijn, groenten, ijsbersla, smart chips en dat soort dingen wel. Maar als je toch op zoek bent naar iets zoets? Appeltje, wat meloen, gold kiwi, druiven, blauwe bessen? Opties genoeg.
De enige 3 fruitsoorten waar ik persoonlijk wat mee oplet qua kcal zijn bananen (+-130kcal per stuk), mango (+-185kcal per stuk) en avocado (+-335kcal per stuk).
 
Ik eet 5 eieren (1 eigeel) of een bakje cottage cheese light met een schep whey.
 
Diepvries fruit in magera yoghurt/kwark en natuurlijk brinta als je kcal over hebt.
 
Diepvries fruit in magera yoghurt/kwark en natuurlijk brinta als je kcal over hebt.
Dit is toch net een toetje :D
Je kunt mij er voor wakker maken, voor Brinta. Ik eet dat al heel mijn leven.
Brinta banaan en eiwitten in de blender, nog meer calorieën over, dan kan er misschien ook nog melk bij.
 
Zolang je honger hebt eet je jou vorige maaltijden niet volume rijk. Die 3 wortels of 5 blaadjes sla is lang niet genoeg. Al jou maaltijden (indien mogelijk) moet je volduwen met groentes om jezelf verzadigd te laten voelen. Indien je echt laag in je kcal zit / prep dan ontkom je niet aan honger, maar in jou fase is het gewoon dat je jou maaltijden niet slim/tactisch indeelt.

Zelf ben ik ook een middag/avond eter dus probeer smorgens alleen eiwitten te eten en veel van me kcal spaar ik hierdoor later op de dag als ik meer honger heb. Dit is persoonlijk en sommige zijn ochtend eters en andere zijn weer avond snackers, maar maak hiervan gebruik als je jou lichaam kent. Ook een avond snack is apart, aangezien je smaakpupillen tijdens een cut verkracht worden dat je op een punt komt dat je alles lekker gaat vinden en totaal geen behoefte hebt aan snacks, maar eerder aan volume.

Beste tip: groente afdeling in de supermarkt is je bff in een cut.
Zoals jij zegt, ik probeerde vooral:
Ontbijt 10:00-11:00
Lunch 12:00-13:00
Avondeten: 17:00-18:00

Maar zal alles even een beetje opschuiven, heb eigenlijk ook amper honger in ochtenden. Ik kan tot 12:00 makkelijk niks eten, koffie is voldoende. Is het handig om wel ontbijt te doen maat heel weinig calorieen en gwn eiwitten gebaseerd of kan ik ook mijn ontbijt doen op 12:00 en lunch op 15:00 en dan avondeten op 20:00? Dan schuif ik alles op maar krijg ik wel zelfde voeding binnen
 
170 kcal vet veel? Das mijn koffiemelk voor een dag😆. Maar wat ak aangeeft, veel groente of ander voer met veel volume helpt. Vet kan helpen met het verzadigd gevoel maar bevat veel kcal. Eet als avondsnack bv een ijsbergsalade met blik tonijn, wat groente en wat lijnzaadolie. Uiteindelijk zal toch die snack knop om moeten en dat is voor sommigen (mezelf incluis) lastig.
Hahahaha ja 170kcal voor zo een klein cookie is weinig. 1,5maand geleden at ik nog 400g aan m&ms om de dag. En dan ineens zo een zielig cookie die niet eens vergelijkbaar is, verschil voel je dan wel🤣

Maar idd, moet uiteindelijk om zoals je zegt
 
Zoals jij zegt, ik probeerde vooral:
Ontbijt 10:00-11:00
Lunch 12:00-13:00
Avondeten: 17:00-18:00

Maar zal alles even een beetje opschuiven, heb eigenlijk ook amper honger in ochtenden. Ik kan tot 12:00 makkelijk niks eten, koffie is voldoende. Is het handig om wel ontbijt te doen maat heel weinig calorieen en gwn eiwitten gebaseerd of kan ik ook mijn ontbijt doen op 12:00 en lunch op 15:00 en dan avondeten op 20:00? Dan schuif ik alles op maar krijg ik wel zelfde voeding binnen
Hoe je jou maaltijden noemt maak jou maag niets uit. Zou alleen je eiwitten verspreid innemen over de dag en de rest wanneer het jou uitkomt.
Ben je geen ochtend eter dan eet je om 07.00 je kwark en on 10.00 nog wat kipfilet bijv om vervolgens om 12.00/13.00 je eerste echt meal te eten.
 
Back
Naar boven