• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

Azad Soufi: Ik ben hier om bij te dragen aan winst voor Alistair.

Bezoekers in dit topic

Waardering
2.907
Lengte
1m86
Massa
102kg
21mxier.jpg

Zondag nog op een jeugdgala waar hij enkele jeugdige vechters coachte van FPA. Maandag in het vliegtuig naar Amerika om aan de slag te gaan met jongens als Alistair Overeem en Jon Jones.

Azad Soufi een van de toptrainers die Nederland rijk is ademt kickboksen en MMA. Met succes stond hij Alistair bij tijdens zijn gevecht met Frank Mir en ook nu is winst prioriteit.

De foto's laten duidelijk zien waar hij hier voor naar toe gevlogen is, koud uit het vliegtuig direct aan het werk. "Ik ben hier om bij te dragen aan winst voor Alistair".

2yy4gn6.jpg

Leuk voor die kerel, maar Stefan moet Ali KO slaan.

Leuk voor die kerel, maar Stefan moet Ali KO slaan.

Liever niet. Buiten dat ik Azad persoonlijk goed ken krijgt Struve zijn kansen nog wel. Alistair ook daar niet van want bij verlies zal ook hij niet 1,2,3 aan de kant gezet worden, maar toch is het nu zijn tijd en daarna mag het zeker Struve zijn die ons een aantal jaren mooie partijen mag laten zien.

nice background info! thanks Tremendes

Liever niet. Buiten dat ik Azad persoonlijk goed ken krijgt Struve zijn kansen nog wel. Alistair ook daar niet van want bij verlies zal ook hij niet 1,2,3 aan de kant gezet worden, maar toch is het nu zijn tijd en daarna mag het zeker Struve zijn die ons een aantal jaren mooie partijen mag laten zien.

Wat denk jij dat de reden is dat Overeem de laatste jaren niet meer presteert? Is het de coaching/training? Is hij eigenlijk gewoon geen wereldtopper in de UFC? Of zijn de jaren bij hem toch iets sneller gaan tellen dan bij de gemiddelde vechter?

De laatste twee plus dat hij mijns inziens vecht voor het geld en niet meer de wil heeft om te winnen

Ik ga toch voor Struve bij deze! 13 december toch?
Als alistair verliest wordt hij niet gecut denk ik. Dat is meestal na 3 wedstrijden op rij verliezen.

Wat denk jij dat de reden is dat Overeem de laatste jaren niet meer presteert? Is het de coaching/training? Is hij eigenlijk gewoon geen wereldtopper in de UFC? Of zijn de jaren bij hem toch iets sneller gaan tellen dan bij de gemiddelde vechter?

Ja dat is een moeilijke en eigenlijk een beetje gissen. Beetje pech zit er ook tussen in de partijen tegen big foot en brown want voor hetzelfde geld hadden die gewonnen kunnen worden en hadden we de hele discussie niet en verder het hele pakketje wat je zelf al zegt training/coaching.
De wil om te winnen is er heus wel maar om in die gemoedstoestand te komen en te blijven van de eerste seconde tot de laatste is zo makkelijk niet, zeker als je veel gewonnen hebt.
Die gemoedstoestand(zoals ik het maar noem) is van cruciaal belang. Zo cruciaal dat je hem ook in de training moet hebben cq op kunnen roepen. Want zoals je traint vecht je ook. Dat is echt zo!
Recentelijk heb ik hier ook een periode persoonlijk mee te maken. Op hoog niveau kan iedereen een stoot, trap of klem maken maar hoe je hem maakt zit een wereld van verschil.
Het niveau van mijn zoon is natuurlijk lager maar des te makkelijker kun je zien wat ik bedoel als je de laatste 2 partijen bekijkt.
Laatste partij ging op dat vlak goed maar schommelde het nog wel. Als je zijn eerste actie in de 2e ronde bekijkt dat was goed en dat moet je dan de hele partij kunnen brengen en versla je alles en iedereen. Op andere momenten kwam hij in de buurt dus dat maakte het een goede partij, in tegenstelling tot de partij daarvoor waar hij er ver vanaf zat.
Wat ik bedoel te zeggen is dat hij heus niet zoveel beter is geworden in die korte periode(en Alistair dus niet slechter), men noemt het de wil om te winnen maar die is er altijd wel. Niemand stapt tenslotte de ring in om zich af te laten werken. Het is complexer dus noem het liever gemoedstoestand.
En hoe je daar dus komt en blijft heeft met alle factoren te maken, als een schakel niet klopt ga je mank in deze. Zeker op top niveau.
Een heel verhaal maar vind het momenteel een interessante materie om dat we zelf in dat proces zitten.

Waarom haalt hij weer iemand er bij ?

Wat ik nog niet genoemd heb en wellicht niet onbelangrijk in deze sport, verandering van dopingstrategie omdat hij gepakt is. Sinds het moment van gepakt worden draait het ook minder en oogt hij ook net wat minder groot dan voorheen. Of zal daarin weinig verandert zijn?
Misschien dat dit ook net dat beetje verschil maakt in de top, of misschien wel mentaal.

Vertrouwen is natuurlijk ook onmiskenbaar voor die gemoedstoestand en mentaal zou het kunnen schelen. Andersom natuurlijk ook, zijn tegenstander big foot wist dat Overeem in hun partij "schoon" was maar big foot wist ook dat hij dit zelf niet was. Kan natuurlijk goed zijn dat big foot zich hierdoor gesterkt voelde.

Maar hoe kan het dan dat ze wel usen (vrijwel alle atleten dacht ik, ook buiten MMA) maar er vrijwel niemand gepakt wordt?
Deed Ali dan zo fucking dom, of een toevalstreffer omdat zijn fysiek wel echt bruut was?

Azad brengt het beste in mensen boven, jammer dat ik het even zonder hem moet doen maar hij krijgt ook de beste mindset bij Alistair voor elkaar.

Ja dat is een moeilijke en eigenlijk een beetje gissen. Beetje pech zit er ook tussen in de partijen tegen big foot en brown want voor hetzelfde geld hadden die gewonnen kunnen worden en hadden we de hele discussie niet en verder het hele pakketje wat je zelf al zegt training/coaching. De wil om te winnen is er heus wel maar om in die gemoedstoestand te komen en te blijven van de eerste seconde tot de laatste is zo makkelijk niet, zeker als je veel gewonnen hebt. Die gemoedstoestand(zoals ik het maar noem) is van cruciaal belang. Zo cruciaal dat je hem ook in de training moet hebben cq op kunnen roepen. Want zoals je traint vecht je ook. Dat is echt zo! Recentelijk heb ik hier ook een periode persoonlijk mee te maken. Op hoog niveau kan iedereen een stoot, trap of klem maken maar hoe je hem maakt zit een wereld van verschil. Het niveau van mijn zoon is natuurlijk lager maar des te makkelijker kun je zien wat ik bedoel als je de laatste 2 partijen bekijkt. Laatste partij ging op dat vlak goed maar schommelde het nog wel. Als je zijn eerste actie in de 2e ronde bekijkt dat was goed en dat moet je dan de hele partij kunnen brengen en versla je alles en iedereen. Op andere momenten kwam hij in de buurt dus dat maakte het een goede partij, in tegenstelling tot de partij daarvoor waar hij er ver vanaf zat. Wat ik bedoel te zeggen is dat hij heus niet zoveel beter is geworden in die korte periode(en Alistair dus niet slechter), men noemt het de wil om te winnen maar die is er altijd wel. Niemand stapt tenslotte de ring in om zich af te laten werken. Het is complexer dus noem het liever gemoedstoestand. En hoe je daar dus komt en blijft heeft met alle factoren te maken, als een schakel niet klopt ga je mank in deze. Zeker op top niveau. Een heel verhaal maar vind het momenteel een interessante materie om dat we zelf in dat proces zitten.

Denk je niet dat Overeem toch een partij anders ingaat na een paar keer nokkie te zijn gegaan?

Heeft meer met het verliezen ansich te maken dan dat het op ko was maar ja tuurlijk ga je er anders in. Ik hoop iig heel veel scherper.
Daar heb je zeker een punt, dat winnende gevoel is ook heel belangrijk. Ik vind dit trouwens een betere partij om te laten zien waar die staat dan zijn vorige drie.. Struve is meer zijn stijl van vechten heb ik het idee.

Met alle respect voor Azad, maar wat kan hij AO leren?

Met alle respect voor Azad, maar wat kan hij AO leren?

Als je al zo lang prof bent leer je niet meer maandelijks hele nieuwe dingen inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat je geen trainer meer nodig hebt toch?
Als dat zo zijn dan hoeft Manchester united geen miljoenen aan Louis van gaal uit te geven en kunnen ze gewoon een banenpoolert voor 18 uurtjes voor de groep te zetten.

http://youtu.be/mvTbQOIDQuA

Road to the octagon: JDS VS Stipe Miocic

Ook Overeem en Struve komen erin voor!

Heb ik even gekeken, leuk. Thanks.

Als je al zo lang prof bent leer je niet meer maandelijks hele nieuwe dingen inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat je geen trainer meer nodig hebt toch?
Als dat zo zijn dan hoeft Manchester united geen miljoenen aan Louis van gaal uit te geven en kunnen ze gewoon een banenpoolert voor 18 uurtjes voor de groep te zetten.

fair point. A good coach/trainer can create a winning mentality

Back
Naar boven