AndroidHealthClinic

Aziatisch Eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Eten jullie vaak Aziatisch, zoals Chinees, Indonesisch etc?
 
Originally posted by TongPo
Eten jullie vaak Aziatisch, zoals Chinees, Indonesisch etc?

Met de rijst zelf is niks mis, de sausjes daarintegen wel.
 
zelf zweer ik bij thais...
en dan rijst met veeel kip,rode peper,een beetje visolie,paprika en champignons
ook makkelijk zelf klaar te maken...alles in n wok mikken en klaar...
 
Originally posted by TongPo
Eten jullie vaak Aziatisch, zoals Chinees, Indonesisch etc?

Ik vindt het heerlijk maar je kan het niet teveel eten (sommige dingen wel natuurlijk) want het is erg vet.
 
Re: Re: Aziatisch Eten

Originally posted by Big Steve


Ik vindt het heerlijk maar je kan het niet teveel eten (sommige dingen wel natuurlijk) want het is erg vet.

Dat vet varieert nogal... bij de een is het idd vet, maar bij de ander komt er bijna geen vet aan te pas.

En rijst is toch ook een aardige eiwitbron? In combinatie met wat gekruide kip moet het wel lukken...
 
1x per week chinees op zondag. eet alles behalve het kroepoek en varkensvlees
 
jawel, alleen alles zonder rijst, ik houd totaal niet van rijst.
 
af en toe. in de toekomst meer denk ik. ik hou nl wel van pittig.

het schijnt btw dat die mensen daar zo oud worden omdat ze zich niet helemaal vol eten maar tot ongeveer 80%
 
Kan goed kloppen scighera: van net onder onderhoudsniveau eten krijg je minder kankerverwekkende stoffen binnen, ze eten er ook veeeel meer groenten en bakken ook snel en kort (wokken).

Naar ik hoor schijnt de Thaise en Japanse keuken een van de gezondste te zijn. Van Japans eten verneem ik dat het even wennen is, maar dan voorgoed er aan verslingerd raakt...

Espi
 
Heheh PINDA POWER!!!!!!!! Dus vaak rijst :P maar verder niet al die saus en drap erbij.
 
Aziatisch eten is toch vaak witte rijst? dat is toch slecht?
Tenmiste, snelle suiker?
 
Originally posted by Moron22822
Aziatisch eten is toch vaak witte rijst? dat is toch slecht?
Tenmiste, snelle suiker?

rijst is geen suker maar meer een graan. het heeft idd. een hoge GI, zoals je bij andere reacties hier kunt lezen. een beter alternatief is om deze gerechten met wilde rijst te bereiden
 
Ik eet ook erg vaak rijst, omdat ik het gewoon lekker vind. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat ik voor een kwart Indo ben...
 
Wel gek dat die chinezen dan allemal magere mannetjes zijn,:)

ben zelf ook gek op chinees. mocht ik ergens uit gaan eten dan is dit mn favoriete stekkie. altijd vriednelijke mensen en je betaalt voor een persoon en krijgt eten voor een hele familie;)
 
Originally posted by dandyman
Wel gek dat die chinezen dan allemal magere mannetjes zijn,:)

ben zelf ook gek op chinees. mocht ik ergens uit gaan eten dan is dit mn favoriete stekkie. altijd vriednelijke mensen en je betaalt voor een persoon en krijgt eten voor een hele familie;)


Dat is inderdaad een groot voordeel.Bunkeren tot je er bij neervalt.Maar niet je bordje helemaal leeg eten ,want dat is onbeleefd,dan lijkt het alsof je niet genoeg heb gekregen.
 
Originally posted by dandyman
Wel gek dat die chinezen dan allemal magere mannetjes zijn,:)

ben zelf ook gek op chinees. mocht ik ergens uit gaan eten dan is dit mn favoriete stekkie. altijd vriednelijke mensen en je betaalt voor een persoon en krijgt eten voor een hele familie;)

klopt. alleen die "1-persoons" maaltijden zijn voor mij genoeg voor 3-4x avondeten
 
Gulle mensen, ze koken altijd teveel :D
Originally posted by Scighera


klopt. alleen die "1-persoons" maaltijden zijn voor mij genoeg voor 3-4x avondeten
 
in het afhaalvoedsel (met name van de chinees) schijnen dingen te zitten die je lichaam niet kan afbreken.. weet niet meer precies wat het was..
 
Ik haal bijna nooit Chinees; voornamelijk Indonesisch: Ikan Boemboe Bali, Ajam Pedis, Sambal Goreng Telor, Roedjak Manis, Nasi Djawa etc etc... en hierbij zweer ik plechtig dat je me daar 's nachts wakker voor kan maken ;)
 
Japanners drinken ook veel groene thee, onderzoek heeft uitgewezen dat ook dit een positieve invloed heeft op de gezondheid en levensduur. Weet niet in hoeverre de levensstijl van Aziaten (geloof, cultuur etc.) impact heeft op hun gezondheid, maar het zou me eigenlijk niet verbazen....
 
Back
Naar boven