AndroidHealthClinic

B-complex, te veel van het goeie

Bezoekers in dit topic

Steeff

Novice
Lid geworden
17 jun 2014
Berichten
14
Waardering
0
Hallo,

Zonet zat ik even te kijken naar een b-complex omdat ik heb gelezen dat dit veel verschil kan maken en vindt ik het dus het proberen waart. Maar toen ik naar de hoeveelheden keek van de verschillende b-vitamines vroeg ik me af of dat niet iets te veel van het goede was. Zo komt het regelmatig voor dat er van een bepaalde b-vitamine soms wel 4000% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid wordt gestopt. Ik vroeg me af of zo'n grote hoeveelheid kwaad kan.

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

Weet echt niemand een antwoord, ik wil namelijk het liefst vandaag nog alles bestellen zodat ik volgende week met mijn nieuwe dieet en schema kan beginnen.
 
Hallo, Zonet zat ik even te kijken naar een b-complex omdat ik heb gelezen dat dit veel verschil kan maken en vindt ik het dus het proberen waart. Maar toen ik naar de hoeveelheden keek van de verschillende b-vitamines vroeg ik me af of dat niet iets te veel van het goede was. Zo komt het regelmatig voor dat er van een bepaalde b-vitamine soms wel 4000 van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid wordt gestopt. Ik vroeg me af of zo'n grote hoeveelheid kwaad kan. ---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ---------- Weet echt niemand een antwoord, ik wil namelijk het liefst vandaag nog alles bestellen zodat ik volgende week met mijn nieuwe dieet en schema kan beginnen.
Naar welke Vitamine B complex heb je gekeken? Ik heb gewoon een multi-vit, Animal Pak van Universal, daar zitten alle vitamines in voor als je hard traint.

Wat gebeurt er als je te veel binnenkrijgt?

Wat gebeurt er als je meer vitamine B binnenkrijgt dan je nodig hebt? Er zijn zelfs bij grote hoeveelheden per dag waarbij de ADH ruimschoots wordt overschreden, geen nadelige gevolgen aangetoond aangezien het overschot uitplast wordt (bron: Voedingscentrum.nl). Er kan daarom moeilijk te veel van worden opgenomen.
Dus no worries :)
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor het antwoord. Dan weet ik dat ook weer.
 
Back
Naar boven