AndroidHealthClinic

baaldag

Bezoekers in dit topic

Originally posted by soulreaver
Nou strooien in wageningen en ede kan toch wel iets beter, gister met de fiets geweest, damn.. dan heb ik met me mountainbike met dikkere banden nog iets voordeel, maar het was net bobsleeen..
Nu is de weg naar mijn werk wel schoon, maar maandag was ik blij dat ik sneeuwfietservaring in Zweden op heb gedaan. Al ligt er daar dan wel zand op, da's hier ver te zoeken :mad: :rolleyes:
 
Originally posted by NaiaD
ach espi, beetje rust kan ook geen kwaad :)

alleen stom dat ze de fietspaden bij jullie niet strooien.. zelfs in dit klote kleine dorpje, wat amper op de kaart van nederland staat, word gestrooid :D
Voordat Nederland eens doorkrijgt, dat strooien alleen zin heeft als er genoeg grote, zware dingen genaamd AUTO's overheen rijden .. behalve als je zand strooit. Strooien op een fietspad met zout helpt bijster weinig, als je 10x over precies hetzelfde stukje moet rijden om het schoon te krijgen. Zand daarentegen is fantastisch, je gooit het erop en direct is het stroef .. Dat doen ze in Zweden, beh. op de autosnelwegen, waar ze ook zout (in het hoge noorden ureum) strooien, omdat die toch schoongereden worden.
 
Originally posted by Esperantisto

Espi , die tegen al die automobilisten die dat roepen terugroept dat ze dan zelf maar op dat klote fietspad moeten gaan rijden als ze het fietspad zo geweldig vinden.. dan rijd ik met alle liefde en plezier over het gladde asfalt (zeker met 20-25 mm bandjes en zonder vering)
De dag komt nog eens dat jij klappen gaat krijgen, espi. Eerlijk gezegd verbaast het me hogelijk dat het nog nooit gebeurd is! Ik heb ook een hekel aan 'ontwortelde' fietspaden, maar zou als automobilist nooit accepteren dat een fietser voor mijn wielen reed als er een fietspad was. OK, ik zou niet meppen, niet mijn sT, maar zou je wel de huid volschelden ja.
 
En precies daarom fiets ik niet graag in dit apartheidsland. Dan liever op wegen die minder zijn van kwaliteit maar waar fietsers gelijke rechten en plichten hebben..
Ik heb bijna dagelijks confrontaties met agressieve automobilisten.. word ik zelf ook steeds agressiever van.. dat is foute boel. Ik fiets dus ook liever terug (als ik geen haast heb) via een rustige en langere route.
Maar geef mij maar Frankrijk, zelfs Parijs is nog heel goed te doen. Ik heb daar een vriend die is verkeers-politie-agent en die denkt er exact hetzelfde over.. Komt ook nooit meer naar NL. "Ik heb niets op de stoep te maken" zegt hij. Ga 'm in februari weer even opzoeken.. (eh, het is ook een Esperantist, geen liefdesrelatie of zo...). Maar ik heb zeer positieve ervaringen met F.. kreeg haast een koninginnenhandje van het terugwuiven naar automobilisten toen ik daar met een zwaarbepakte fiets in een slakkengangetje de bergen opreed. Ook al zit ik ze soms in de weg, ik krijg altijd heel veel respect daar.....

Espi
 
(eh, het is ook een Esperantist, geen liefdesrelatie of zo...).
Espi [/B][/QUOTE]




Oef..... Bijna dacht ik dat je een liefdesrelatie had met een FLIK, dan was je enorm gedaald in mijn achting hoor!!!:D
 
Nou, nou, nou zo kan ie wel weer...
Ik val gewoon niet op 'm maar we delen wel absoluut dezelfde passie voor fietsen, cols verzamelen (hij is nog veel col-gekker dan ik, heeft op Corsica in 3 weken er 100 bij elkaar gereden, ik had daar 2 maanden en 4000 km voor nodig) en dezelfde afschuw voor fiets-apartheid...
Bovendien hééft ie al een vriendin..

Groetjes,

Espi (dufjes terug van bloedonderzoek en ga zo dadelijk weg voor ingekorte KT)
 
Back
Naar boven