XXL Nutrition

baaldag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Tja, ik ben bang dat ik vandaag weer eens niet naar de sportschool zal gaan.
Zaterdag was ik nog moe van de lange fietstocht de dag ervoor en het sneeuwde bovendien.
Vandaag is het spekglad, naar ik hoor, en ik ben een watje zodra het zulk weer is.. ik heb geen zin om mijn nek te breken ook al zou ik nog zo graag gaan trainen.
Want tuurlijk zijn de fietsapartheidspaden niet gestrooid hè.. nee, fietsers tellen toch niet mee.
Soms toch jammer dat er geen OV is naar de sportschool... en niemand in mijn stadje is zo gek om 15 km verderop te gaan sporten, alleen omdat daar een goede rookvrije sportschool is, waar spinningles wordt gegeven.
:mad: :rolleyes:

Espi, die al te vroeg was gaan juichen en hoopte de hele winter zonder sneeuw te kunnen doorbrengen.. ik denk dat ik die vlucht naar SF maar snel moet gaan boeken! Kan ik ook weer eens weg uit dat fietsapartheidsland.. ik merk dat lange functionele fietstochten door NL funest zijn voor mijn humeur en dat wordt niet verbeterd door dit soort weer. Ik weet weer precies waarom ik had besloten niet meer functioneel te gaan fietsen... te slecht voor mijn bloeddruk en humeur.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat nederland het meest fietsvriendelijke land was. Ook nog eens vlak :) (behalve hier in Arnhem :-| )
 
Nou strooien in wageningen en ede kan toch wel iets beter, gister met de fiets geweest, damn.. dan heb ik met me mountainbike met dikkere banden nog iets voordeel, maar het was net bobsleeen..
 
pluk een roos zet hem op je hoed en dan is alles morgen weer goed, troost je ik moet ook altijd een half uur fietsen voordat ik kan trainen
 
Originally posted by Esperantisto
Tja, ik ben bang dat ik vandaag weer eens niet naar de sportschool zal gaan.
Zaterdag was ik nog moe van de lange fietstocht de dag ervoor en het sneeuwde bovendien.
Vandaag is het spekglad, naar ik hoor, en ik ben een watje zodra het zulk weer is.. ik heb geen zin om mijn nek te breken ook al zou ik nog zo graag gaan trainen.




Foei Espi!!!!
Volgens mij heb jij niet veel over voor je training!

lol
;-)
 
Originally posted by Esperantisto
Tja, ik ben bang dat ik vandaag weer eens niet naar de sportschool zal gaan.
Zaterdag was ik nog moe van de lange fietstocht de dag ervoor en het sneeuwde bovendien.
Vandaag is het spekglad, naar ik hoor, en ik ben een watje zodra het zulk weer is.. ik heb geen zin om mijn nek te breken ook al zou ik nog zo graag gaan trainen.
Want tuurlijk zijn de fietsapartheidspaden niet gestrooid hè.. nee, fietsers tellen toch niet mee.
Soms toch jammer dat er geen OV is naar de sportschool... en niemand in mijn stadje is zo gek om 15 km verderop te gaan sporten, alleen omdat daar een goede rookvrije sportschool is, waar spinningles wordt gegeven.
:mad: :rolleyes:

Espi, die al te vroeg was gaan juichen en hoopte de hele winter zonder sneeuw te kunnen doorbrengen.. ik denk dat ik die vlucht naar SF maar snel moet gaan boeken! Kan ik ook weer eens weg uit dat fietsapartheidsland.. ik merk dat lange functionele fietstochten door NL funest zijn voor mijn humeur en dat wordt niet verbeterd door dit soort weer. Ik weet weer precies waarom ik had besloten niet meer functioneel te gaan fietsen... te slecht voor mijn bloeddruk en humeur.


fietsapartheidspaden, damn das een woord wat ik nog niet eerder gehoord had :D
 
ach espi, beetje rust kan ook geen kwaad :)

alleen stom dat ze de fietspaden bij jullie niet strooien.. zelfs in dit klote kleine dorpje, wat amper op de kaart van nederland staat, word gestrooid :D
 
Tjah, uhmmm, ik heb toch moeite om deze post serieus te behandelen. 2 vragen, waarom geen auto? En waarom zo ver verwijderd van de sportschool?.....

en een 'rookvrije' sportschool waar spinnig wordt gegeven, whohoh, dat moet ik eff uitgelegd krijgen....
 
Als je aan krachtsport doet, moet je er echt alles voor over hebben, hoor Espi !!!
 
Originally posted by Kris
Ik dacht dat nederland het meest fietsvriendelijke land was. Ook nog eens vlak :) (behalve hier in Arnhem :-| )

Nou dat is dus mooi de meest gehoorde leugen ter wereld.
Ik heb in zeer veel grote steden gefietst. O.a. in Brussel, Parijs, Lissabon, Berlijn, Londen (Stockholm en Helsinki tellen niet mee, zijn te tam ;) ) evenals buiten Europa in Sydney, New York City, Philadelphia, Washington DC, Miami, Los Angeles, San Francisco evenals Mexico Stad en Sao Paulo.. toch allemaal flinke steden.

Met uitzondering van Miami wat de fietsdodenhoofdstad nummer 1 is in de VS heb ik me nog nergens zo bedreigd en onveilig gevoeld als in NL... alleen maar omdat ik me niet als een kleuter behandeld wil voelen en over glad asfalt ga als er een klote herniagevend en vertragend fietspad /strook naast ligt, die ontworteld wordt door bomen, stukke stoeptegels heeft, waar je verblindt wordt door de iets naar rechts afgestelde lichten van auto's als het pad ter linkerzijde van de weg ligt.. etc. etc. etc.

per jaar rijd ik tussen acht- en vijftienduizend kilometer.. de meeste mensen rijden niet meer dan in hun eigen stad/dorpje en eventueel tussen twee stadjes in..
En mannen/vrouwen die WEL hard rijden, rijden meestal in hun blikkie van/naar de start van een uitgepijlde tocht die door de bossen gaat of over plattelandsweggetjes waar geen fietspad te bekennen is..
Bijna alle ongelukken die ik gezien heb tijdens toertochten worden door fietspaden veroorzaakt. De Friese Elfsteden fietstocht is daarmee de allergevaarlijkste toertocht die ik ken, omdat er zoveel fietspaden in liggen wegens de klassieke route.
Om over de honderden malen dat ik in NL verdwaald ben niet te spreken.
En nee, ik neem GEEN auto.. met mijn aanleg voor dik worden had ik nu al 100 kg gewogen als ik die had gehad en vele duizenden guldens/euro's extra uitgegeven natuurlijk aan belasting, benzine en onderhoud.. nu kan ik lekker een fiets van 3000 euro kopen zonder dat het me financieel pijn doet...

Vandaag weer eens de haren ten berge rijzende situaties meegemaakt op de plattelandsweg waar ik over de drempel heen rijd ipv eromheen.. en natuurlijk weer eens bedreigd, danwel gesneden
:headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Sorry, ik word altijd enorm giftig, bijna emotioneel als ik dit soort dingen weer uit moet gaan leggen....

Espi, die soms liever vandaag dan gisteren zou emigreren naar een fietsvriendelijker land als ik me niet zou bedenken dat NL ook leuke, ja heel leuke kanten heeft.. maar weet dat dan ff niet zo goed...

PS: gelukkig ga ik 6 weken weg.. van 11 feb naar 30 maart.. lekker fietsen in California, Oregon en Texas.. jippie!
O ja.. dan hoop ik ook de KT op peil te houden..
PS2: spinning wordt slechts in heel weinig sportscholen gegeven, tenminste tot voor 1 jaar geleden. De dichtstbijzijnde sportschool met spinning heeft geen rookverbod. Ik kan slecht tegen rook en ben al een paar jaar lid van de Nietrokersvereniging... vandaar.. ook leuk dat in California alle cafés rookvrij zijn :D.
 
Laatst bewerkt:
Heeee Espi, ik merk inderdaad dat dit punt wel behoorlijk gevoelig ligt. Maar je zegt veel in de VS te zijn geweest, met de fiets, dan zou ook jij moeten weten dat het aantal ongelukken met de fiets daar lager ligt vanwege;

-% amerikanen dat fietst ligt echt schrikbarend lager dan Nederlanders.
-het aantal meters gefietst wordt nog eens lager ligt denk ik.

En bovendien, zoveel fietspaden heb je daar niet, dus hangt het toch van andere factoren af dat jij misschien Nederland een gevaarlijk fietsland is......

Ik ben in iedergeval heel blij met m'n fietspad.

ciao
 
Ik vind de fietspaden en gelegenheden etc hier in Zeeland allemaal reuze meevallen. Allemaal in aardig goede conditie. En hier op het dorp is het toch anders dan in een grote stad. In de stad word je toch wel sneller omvergereden.
Het is ook een stuk rustiger hier allemaal.
Ik kom vaak in Eindhoven, maar daar is het toch anders dan hier. Ik ga daar echt niet graag een rondje fietsen ofzo. Hier wel, dan kan je tenminste ook nog genieten van de natuur en de zee en de buitenlucht etc :D
 
Drente en Zeeland hebben in ieder geval fietspaden waar behoorlijk asfalt op ligt.. ik kan het van Zeeland weten want daar heb ik al 3x een 200km en ook 3x een 300km brevet gereden... bovendien zijn er geen bomen tussen die de boel niet ontwortelen..

Die verkeerslichten toestanden vinden jullie zeker ook niet erg he.. als een voetganger 2x op een knoppie moeten drukken om over te mogen steken..
Daaag.. ik sorteer liever ff voor.. net zoals alle andere normale gewielde verkeersdeelnemers.
Als ze nu eens een rijbewijs zouden uitdelen aan de mensen die meer dan 5000 km per jaar rijden en zich verder keurig aan de regels houden (ik rijd praktisch nooit door rood, tenminste niet bij een verkeerslicht, wel fietsverkeerslicht natuurlijk) dan zou het al heel wat schelen..
Maar als je dan van zo'n betwetende politie-agent hoort die me op de bon slingerde omdat ik niet op het door bomen ontwortelde fietspad reed en dan zegt "ja mevrouw, als het zo slecht is, dan moet u maar gaan lopen". Ja , daag.. heb je er net 250 km op zitten en is je achterste toch al beurs.. dan is lopen en over zulke herniapaden rijden het aller-allerlaatste waar je aan denkt...

Ik vind NL dus JUIST zo gevaarlijk wegens de fietspaden..
Oorzaak, afslaand verkeer dat je niet in de gaten heeft.. een gebrek aan respect voor fietsers omdat ze tot 4e rangs burgers worden gedegradeerd. Enige pré is minder geluidsoverlast... dat is soms wel fijn.. maar voor de rest??? Ik heb in ieder geval met veel plezier op de Amerikaanse (alleen in het westen helaas!) en Braziliaanse autosnelwegen gereden... nergens fijnere fietsstroken dan op een autosnelweg!


Grrr..:fire: :fire:

Espi.. die zich verder vanavond uitstekend heeft geamuseerd bij de lezing van Midas Dekkers..samen met wateengedoe
 
Laatst bewerkt:
jemig espi, neem gewoon de auto.

hahahaha, sorry maar hij was zo makkelijk te maken.

(niet slaan !!)
 
Maar wel een beetje scheef espi, want die ene keer dat jij in Brazilie op een autobahn reed met je fietsje kwam die waus, die net een fles tequilla gekilled had je niet tegen, anders was je fiets nu een onderdeel van de vangrail geweest, en had je nu een tuintje op je buik gehad.

enfin, genoeg dom gelul, je vergelijkt een weekje fietsen in een ander land met je normale dagelijkse fietsen. Dat kan toch niet. (en nu niet het boekje opentrekken met al die oorden waar je geweest bent, want het maakt niet uit, is en blijft scheef). Denk trouwens wel dat grote steden een stuk gevaarlijker is dan, platteland.

Heb je trouwens geen auto Espi?
 
nee, ben daar veels te zuunig voor.. kijk eens in mijn sig.. er staat verscholen dat ik een notoire lifter ben..
Ik heb wel een rijbewijs hoor, ik ben ook niet gek en heel af en toe rijd ik zelf een gehuurde auto, zoals toen ik mijn nieuwe fiets in NO-Groningen moest afleveren en weer afhalen.

Maar ik ben DRIE maanden in Brazilië geweest van de zomer.. en heb in totaal ongeveer 6 weken rond gefietst van de 13 weken.. en in heel veel verschillende gebieden (want met de autobus de tussenliggende trajecten afgelegd en zelfs kleine stukjes liftend).

Ik voelde me echt heus waar veiliger op die autosnelweg.. ik was er samen met een fietsvriend die ook al gezworen heeft niet meer in NL functioneel te fietsen bij afstanden boven 15 km.. ik heb niet voor niets 2 vouwfietsen :D.
maar in 1996 en 1997 was ik wel zo gek. Zelfs nog ooit bij -20C (1996) 150 km gefietst naar Duitsland.. was ff vergeten dat je water dan wel heel snel bevriest ;)
 
mijn baal week.. kben vanaf vrijdag al ziek geweest :(

maar ben sinds gistern weer stuk beter en flink aan t eten. vanavond flink hard tegen aan ! :D da week zeker. een weekje rust is ook niet zo heel erg.. maar k voel me spieren niet strak staan. en dan voel ik me minder....
 
Originally posted by Esperantisto
Drente en Zeeland hebben in ieder geval fietspaden waar behoorlijk asfalt op ligt.. ik kan het van Zeeland weten want daar heb ik al 3x een 200km en ook 3x een 300km brevet gereden... bovendien zijn er geen bomen tussen die de boel niet ontwortelen..

Jep , drenthe zou ik niet weten. Maar hier is het goed vertoeven op de fiets :)


Maar als je dan van zo'n betwetende politie-agent hoort die me op de bon slingerde omdat ik niet op het door bomen ontwortelde fietspad reed en dan zegt "ja mevrouw, als het zo slecht is, dan moet u maar gaan lopen". Ja , daag.. heb je er net 250 km op zitten en is je achterste toch al beurs.. dan is lopen en over zulke herniapaden rijden het aller-allerlaatste waar je aan denkt...

Toch kan ik me er wat bij voorstellen... Als ik daar sta met de auto of motor zou ik zoiets hebben van: sodemieter op met je k*tfiets(niet beledigend bedoeld ofzo :D )
Ik probeer me meestal wel in de situatie van een ander in te beelden, maarja. Het fietspad ligt er niet voor niets. De agent handhaaft de wet.. en kan er niet aan doen dat die fietspaden shit zijn. En je staat toch daar meestal wel echt gevaarlijk....
Fietsen worden vaak over t hoofd gezien hoor... En motorrijders ook vaak...
Dr zijn automobilisten bij....
 
ja, maar als ze nou de weg breder zouden maken en gewoon een vluchtstrook zoals die super-autosnelwegen dat hebben, dan is er niets aan het handje. Het was overigens bij een 400km brevet, want dan kom je door Brabant. Ze hebben altijd vaste routes en ik weet 99,9% zeker dat het tijdens een wereldrandonneursbrevet gebeurd is (start in Ossendrecht). De 400 km gaat heen en weer naar de Baraque Michel in België. Ik heb nog maar 1 600km brevet gereden, dat heb ik voor de zekerheid maar in Frankrijk gedaan..

Greetz

Espi , die tegen al die automobilisten die dat roepen terugroept dat ze dan zelf maar op dat klote fietspad moeten gaan rijden als ze het fietspad zo geweldig vinden.. dan rijd ik met alle liefde en plezier over het gladde asfalt (zeker met 20-25 mm bandjes en zonder vering)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven