MuscleMeat

Back again: advies m.b.t Gyno gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je na enkele maanden geen verbetering bemerkt, dan is de kans klein dat langer slikken gaat helpen. Ik hanteer meestal 3-4 maanden als termijn daarvoor. Mocht je wél verbetering bemerken, dan kan het wel ruim een half jaar duren in sommige gevallen voordat het grotendeels is weggetrokken. Het is zeker niet altijd te verhelpen met medicatie/tamoxifen. Met name 'oude' gynecomastie, of grote gynecomastie, vereisen meestal wel een operatie.

Het boek is evidence-based, of in andere woorden: bijna alles erin is gebaseerd op de wetenschappelijke literatuur. Ja, ik heb goede resultaten in de praktijk gezien, maar dat is het laatste waarop je moet vertrouwen als er zoveel klinische studies zijn. Want heel betrouwbaar zijn anekdotes, ook de mijne, niet.
Ok en je hanteerd 10mg per 100mg test met een max van 40mg?

Heb op 40 mg meestal best veel gewrichtspijn op 20 mg niks
 
Ok en je hanteerd 10mg per 100mg test met een max van 40mg?

Heb op 40 mg meestal best veel gewrichtspijn op 20 mg niks
Tijdens een kuur een startdosering van 10-20 mg dagelijks. Met 'sprongen' van 10 mg zou ik dat inderdaad ophogen naar 40 mg bij het uitblijven van resultaat. Streven is om een zo laag mogelijke, effectieve, dosering te nemen.
 
Duidelijk en welk tijdbestek hanteer je tot resultaat uitblijft :d
 
Duidelijk en welk tijdbestek hanteer je tot resultaat uitblijft :d
Dat hangt een beetje van de situatie af. Bij iemand die gyno al geruime tijd heeft, en waarbij het niet verder groeit, zou ik hetzelfde hanteren als een 'natty': 3-4 maanden.
Als de gyno héél recent is, dan zou je met een maand wel wat verbetering moeten merken.
Mocht de gyno, nadat je al 2 weken tamoxifen slikt, verder toenemen in grootte, dan zou ik niet lang wachten met verhogen. Wel op voorwaarde dat je goed en objectief de grootte van de gyno weet te bepalen. Dit is in mijn ervaring niet vaak het geval.
 
ik heb een vraag over gyno, ik heb gekuurd en heb nooit iets zichtbaar gehad maar wel een knobbel onder beide tepels, gestopt kuren juli 2017 en 30 dagen nolvadex uit apotheek. knobbel volledig weg
nu drie jaar later ben ik aan het afvallen en kwam ik van 26% vet nu rond de 18% kan dit hoge vet% ook voor gyno zorgen want voelde weer een knobbel toen ik wat vetter was?
mijn vraag is dan of dit dan volledig verdwijnt als je naar 12% gaat?

de reden dat ik zo vet was was door corona en woog toen 114kg.
 
Dat hangt een beetje van de situatie af. Bij iemand die gyno al geruime tijd heeft, en waarbij het niet verder groeit, zou ik hetzelfde hanteren als een 'natty': 3-4 maanden.
Als de gyno héél recent is, dan zou je met een maand wel wat verbetering moeten merken.
Mocht de gyno, nadat je al 2 weken tamoxifen slikt, verder toenemen in grootte, dan zou ik niet lang wachten met verhogen. Wel op voorwaarde dat je goed en objectief de grootte van de gyno weet te bepalen. Dit is in mijn ervaring niet vaak het geval.

Galen Nog een vraag, enige idee hoe het kan dat ik (en ik ken nog iemabd) last kregen van gyno toen we hgh starten?

Is hierbij ook nolva de oplossing
 
Update: Nolva lijkt langzaamaan te werken, minder gevoelig en (kleine) vermindering, ondanks dat ik test nog door laat lopen. Tijd zal het leren, maar so far so good.

Heb ook HG Nolva aangeschaft om zeker te weten dat het niet aan de (kwaliteit van) de Nolva ligt.
 
Nope, via een andere weg (lees: HG vanuit een buitenlandse apotheek) geregeld!
Tenzij je iemand kent die dat direct in een apotheek heeft kunnen kopen in een bananenland, betekent dat meestal 'HG' uit de 'apotheek'.
 
Tenzij je iemand kent die dat direct in een apotheek heeft kunnen kopen in een bananenland, betekent dat meestal 'HG' uit de 'apotheek'.

Haha terechte opmerking. HG rechtstreeks van de strip in Antalya inderdaad 😜 Gebruik die overigens nu nog niet; UG nolva doet zijn werk nu ook. Inmiddels afgebouwd naar 20MG!
 
Zoals beloofd een update: nog steeds op 20 mg en de gyno is gigantisch geslonken. Sterker nog: geen enkele gevoeligheid meer en zelfs ook helemaal niet meer 'zichtbaar'. Erg blij mee! 👌

Galen Normaliter zou je twee weken na de laatste inject test-e (die zet ik morgen) beginnen met Nolva. Ik ben echter van plan om die 20mg onafgebroken door te pakken voor minimaal +- 6 weken. Of zijn er beweegredenen om dat 'anders' aan te pakken?
 
Galen Galen zit nu.in 9de week 20mg nolva (hg) en niks veranderd aan mijn gyno, adviseer je het dan toch langer door te nemen of te verhogen?

Wel idee dat ik er wat acne van krijg en hoor gewrichten vaker "kraken"
 
Galen Galen zit nu.in 9de week 20mg nolva (hg) en niks veranderd aan mijn gyno, adviseer je het dan toch langer door te nemen of te verhogen?

Wel idee dat ik er wat acne van krijg en hoor gewrichten vaker "kraken"

In je boek staat eigelijk niets over bijwerkingen alleen dat de meeste het goed verdragen, zelf heb ik nu op 20 mg al behoorlijk veel last van mijn gewrichten vooral in mijn hand, dit terwijl ik in een blast zit van 750 test.

De gyno is verder nog niet kleiner geworden maar verhogen lijkt mij niet slim

Enig advies hierover
 
In je boek staat eigelijk niets over bijwerkingen alleen dat de meeste het goed verdragen, zelf heb ik nu op 20 mg al behoorlijk veel last van mijn gewrichten vooral in mijn hand, dit terwijl ik in een blast zit van 750 test.

De gyno is verder nog niet kleiner geworden maar verhogen lijkt mij niet slim

Enig advies hierover
Dat komt omdat er geen klinische bijwerkingen zijn gerapporteerd bij tamoxifengebruik ter behandeling van gyno in de studies die ik heb gelezen. Als je denkt dat gewrichtsklachten die je ervaart door de tamoxifen komen, en je het niet vindt opwegen tegen het potentiële effect, dan zou ik er natuurlijk mee stoppen.

Even voor mijn beeldvorming; hoe groot schat je de schijf (of schijven) in, en hoe vaak bepaal je de grootte?
 
Zoals beloofd een update: nog steeds op 20 mg en de gyno is gigantisch geslonken. Sterker nog: geen enkele gevoeligheid meer en zelfs ook helemaal niet meer 'zichtbaar'. Erg blij mee! 👌

Galen Normaliter zou je twee weken na de laatste inject test-e (die zet ik morgen) beginnen met Nolva. Ik ben echter van plan om die 20mg onafgebroken door te pakken voor minimaal +- 6 weken. Of zijn er beweegredenen om dat 'anders' aan te pakken?
Nee, is dan verstandig om door te slikken i.v.m. terugvalrisico (tijdelijk verhoogt na een kuur). Kunt eventueel dosering dan verlagen naar 10 mg dagelijks. Dat zou voldoende moeten zijn.
 
Dat komt omdat er geen klinische bijwerkingen zijn gerapporteerd bij tamoxifengebruik ter behandeling van gyno in de studies die ik heb gelezen. Als je denkt dat gewrichtsklachten die je ervaart door de tamoxifen komen, en je het niet vindt opwegen tegen het potentiële effect, dan zou ik er natuurlijk mee stoppen.

Even voor mijn beeldvorming; hoe groot schat je de schijf (of schijven) in, en hoe vaak bepaal je de grootte?
Ongeveer 2 bij 2cm

Bijna nooit zit ik eraan hooguit 1 x per week
 
Back
Naar boven