XXL Nutrition

Back in Business - Road to unbinge myself

Bezoekers in dit topic

Dag iedereen, training gedaan vanochtend, nu op werk een van mijn maaltijdjes aan het eten dus ga ik dit snel typen

Vandaag was pushday dus dit was mijn workout

Bench Press - 3x6 45kg
Military Press - 2x6 25kg
Incline DB Press - 3x10 14kg
Cable Crossovers - 3x14,13,13 14kg
Lateral Raises - 3x10 5kg
Skullcrushers - 3x10 15kg
Overhead Cable Extensions - 3x12,12,11 23kg
20 min crosstrainer weerstand 2

Training ging al bij al heel goed en vlotjes, heb alleen gemerkt dat de skullcrushers wat moeilijk begon te worden, opt laatste als ik bv 2 extra reps had gedaan misschien ging het niet meer lukken om een derde te doen dus zal maandag zien bij upper day als het gewoon was omdat ik wat vermoeid was of omdat het gewicht al een uitdaging ga beginnen worden (niet dat heel mijn workout geen uitdaging is, maar ik merk dat bv met compounds dat ik nog wat kracht over heb maarja per workout ga ik omhoog dus dat zal snel veranderen)
Merk ook lichte last aan mijn elleboog maar dat kan gewoon van ja, dagelijkse leven, werk enz (arbeider dus mijn lichaam rust niet echt zoals mss op een kantoorjob ofzo) dusja zal dit ook in het oog houden en anders elbow wraps aanschaffen (riem van xxl vandaag binnegekomen voor mijn squats en deadlifts en wristwraps heb ik ook maar nog niet gebruikt alleen als het echt nodig is)
Zijn er mensen die hier ook zo van die accesoires gebruikt? Ik probeer zoveel mogelijk zonder extras te trainen maarja denk langzaam aan dat het op langere termijn wel ga helpen, nu merk ik het verschil van trainen als ik 20jaar was tussen nu bijna 28 haha
 
Happy saturday mensen!

Vanochtend benen getraind dus hier is mijn training

Back Squat - 3x6 60kg
Romanian deadlift - 3x8 45kg
Leg Press - 3x10 75.3kg
Leg Extensions - 3x12,12,11 27.3kg
Leg Curls - 3x12,12,11 27.3kg
Decline Crunch - 3x14,13,13 2,5kg
Seated calf raises - 3x14,13,13 25kg
20min stairmaster beetje met alle weerstanden zitten spelen te zien wat ik volhield en wat lastig werd

Training is zeer goed gegaan vandaag van benen, zaterdagen kunnen een challenge zijn om te gaan maar ik moet mijn vriendin afzetten aan het werk rond 9u en 3km ervan is er een fitness dus waarom niet, liever dat dan 7u zitten gamen bij wijze van spreken dus voel dan alsof dat mijn dag toch iets van mening had hehe
Alle sets zijn goed gelukt, heb bij de RDLs mijn gloednieuwe riem van XXL getest, het is wennen maar denk wel dat het een goeie aankoop is. Had wat last van mijn onderrug daarom heb ik hem bij de RDLs gebruikt en squats nog zonder, ook met een step met dat ik kort van lengte ben voor die stretch te voelen bij de oefening
Cardio was heavy haha had niet verwacht dat ik de 20min ging volhouden was goed sweaty erachter maar ben blij dat het gelukt is.
Eten; nog niet echt veel gegeten, maar mijn postworkout maaltijd tot nu toe, zaterdagen merk ik dat mijn honger wat minder is, maar ja nichtje van mijn vriendin (10j) blijft slapen bij ons vandaag dus de kans is groot dat het vanavond frieten kunnen worden maar dat is nog te bekijken.
Zal morgen proberen op de weegschaal staan als ik het niet vergeet dus zal dit dan ook updaten hierin en dan ook beginnen opvolgen.
Nuja morgen rustdag en aftellen tot maandag om training te hervatten

Anyways, good weekend peeps!
 
Een xfriet past ook prima in een cutschema. Kan echt wel.
In de airfrier en hoppa.... groenvoer metwat kip oid erbij en een prima zaterdag kids meal :)
 
Goeiemorgen iedereen

De vroege shift deze week dus train wat laat inde dag met dat het vrouwtje mee komt trainen na haar werk (19u) dusja het is wat aan de late kant om dan snel te typen want als ik thuiskom is het eten en zo goed als direct gaan slapen

Gisteren upper day, goede training gehad al bij al, compounds weer omhoog kunnen doen maar de accesoires (hoe je dit ook typt) heb ik niet omhoog gedaan, ga dit op pull en push day doen want denk bijna dat ik voor sommige oefeningen van de die dat ik bijna ga blijven steken (hopelijk niet maar je weet nooit) maar zolang de compounds omhoog gaan ben ik een gelukkige vent heh.

Bench press 3x6 47.5kg
BB Rows 3x6 47.5kg
OHP 2x6 27.5kg
Wide Grip Pulldown 3x10 43kg
EZ-Bar Curls 3x10 15kg
EZ-Bar Skullcrushers 3x10 15kg
Straight-Arm Cable pulldown 3x14,13,13 27kg
Cable Face Pull 3x14,13,13 23kg
20min crosstrainer

Heb me gewogen, 92kg nog of 91.5kg, het was vroeg maar niet veel gewicht verschil. Ben ook maar 1 week bezig dus ga me vrijdag weer wegen en zien wat het geeft.
Vanavond weer benen, dat het maar snel 19u is om er weer in te vliegen in de fitness.

Greetz!
 
Goeiedag mensen!

Hier snel even mijn training van gisteren posten

Benen dus het was gezellig haha
Back Squat - 3x6 65kg
Deadlift - 2x6 80kg
Vertical Leg Press - 3x10 95kg
Lying Leg Curls - 3x10 25kg
Single-leg Leg Press - 3x12,12,11 35kg Calves Machine 3x14,13,13 34.3kg
3 oefeningen van buikspieren 3 sets 12 reps ga dit proberen om wat zo te doen voor extra buikspieren ipv 1 oefening doe ze wel allemaal achter mekaar
Deadlift is vlot gegaan, 2de set wel mijn riem aangedaan. De riem is dat ongeveer onderrrug of wat hoger? Als ik in positie ging voor de deadlift te pakken spande het enorm haha, misschien omdat het nieuw is
Ben wel aan het sukkelen met eten vandaag en gisteren, niet extreem slecht gegeten maar wel wat erover.. Soms twijfel ik om weer is Keto te gaan doen (had ik het meeste succes, was goed mager door dat, aleja door de deficit maar het was gemakelijker met om de 2 a 3 weken een carbload als ik het nodig had) maar ik zal nog afwachten, vandaag ga ik rusten maar morgen er weer invliegen met pull day!
 
Dag iedereen

Sorry voor even niet aan te melden, had vorige week woensdag iets aan mijn rug gekregen door werk en heb gerust tot maandag en dinsdag er weer ingevlogen.
Ben wel nu even bezig upper / lower A/B ipv upper lower push pull legs
Gisteren getraind en vandaag, zeer goed getraind en voel geen last meer dus dat is goed.

Upper (gisteren)
Bench press 4x6 50kg
Barbell rows 4x6 50kg
Overhead press 3x6 30kg
Lat pulldown 3x10 45kg
Incline dumbbell bench press 3x10 16kg
One arm dumbbell rows 3x10 12kg
Straight arm pulldown 3x14,13,13 27kg
Cable face pulls 3x14,13,13 23kg
15 min crosstrainer weerstand 3

Lower (vandaag)
Squats 4x6 70kg
Deadlifts 2x6 90kg
Vertical leg press 3x10 100kg
Lying leg curls 3x10 28kg
Single-leg leg press 3x12,12,11 36.6kg
Calf raise machine 3x14,13,13 36.6kg
Decline crunch 3x12 32kg
Standing side crunches 3x12 5kg (met een schijf aan een hand en dan zo zijwaarts, voor de obliques normaal gezien)
Bench leg raises 3x12

Trainingen zijn goed gegaan, blij om weer in de fitness te zitten, heb beetje aangepast zoals jullie zien 4x6 ipv 3x6 en ohp 3x6 alleen deadlifts twijfel ik om ook 3x6 te doen of bij 2x6 houden, als jullie enige tips hebben altijd welkom ook ivm buikspier oefeningen hehe

Morgen ga ik terug upper doen met dat ik zaterdag wat druk ga hebben dus morgen upper en vrijdag lower maar daarna is het weer maandag, dinsdag en donderdag vrijdag met dan woensdag als cardio dag en zaterdag ook dan

Glad to be back, nu er voor blijven gaan ( binnen 3 weken afspraak met die maat die mijn vet enz ga meten en kzie wel wat hij zegt en aanraadt )

Nog een prettige avond iedereen!
 
Lekker bezig.
Voorzichtig met je rug!
 
Lekker bezig.
Voorzichtig met je rug!
Zeker, meer proberen letten bij het heffen en tillen op werk (binnekort toch naar de afdeling en met heftrucks werken ipv orderpicker)
 
Veel tillen....squads in de baas zijn tijd :-)
 
Dag iedereen,

Training vd dag, upper 2

Bench press 4x6 52.5kg
Barbell rows 4x6 52.5kg
Overhead press 3x6 32.5kg
Lat pulldown 3x10 47.3kg
Vanaf hier supersets
Lateral raises 3x10 5kg
Barbell shrugs 3x10 40kg
Ez bar curls 3x10 15kg
Ez bar skullcrushers 3x10 15kg
Overhead tricep extension 3x12,12,11 23kg
Rope hammer curls 3x12,12,11 23kg

Training is goed gegaan alles was goed en vlot gegaan alleen de ez curls en skullcrushers voel ik redelijk zwaar dus oftewel die gewicht nog even laten of wat verlagen en focussen op de beweging zelf weet het nog niet, zit al paar weken met wat last aan mijn elleboog dus daarom dat ik ook niet te zwaar wil gaan met die oefeningen. Ik dacht eerst tenniselleboog (buitenkant elleboog) maar denk gewoon dat het lichtjes gewoon overbelast is want het is met momenten en bepaalde bewegingen. Ben nu de zone goed aan het masseren en ook proberen wat meermaals te stretchen en zien hoe dat dat evolueert.
Voel me wel wat stijf aan mijn benen en onderrug van gisteren maar niets waarvan ik doodga ;)

Maaltijden lukken ook goed, beetje meer aan het varieren op mijn warme maaltijden (vandaag bevoorbeeld kabeljauwhaasje voor het eerst ipv altijd scampis of pangasius of kip) met wat paprika reepjes met couscous groenten gemixd met wat tomaten basilicum saus, smaakt echt lekker net alsof je op restaurant ga eten, wat de bedoeling is. Zo merk ik wel dat het wel goed vol te houden is mijn dieet. Nu gewoon gewicht nog naar omlaag krijgen heb me nog niet gewogen maar wil deze weekend is een deftige weekend hebben dus hopen dat dat lukt (sowiezo staat er biefstuk in de planning dus kijk er wel naar uit alvast)

Heb meer getypt dan dat ik dacht dat ik ging typen.

Hopelijk heeft iedereen een goeie dag achter de rug en veel genot met het trainen als dit nog moet gebeuren ;)
 
Lower day 2 vandaag gedaan
5minuten naar de fitness stappen + 5 min crosstrainer opwarming

Squats 4x6 75kg

Romanian deadlifts 3x8 50kg

Leg press 3x10 77.6kg

Leg extension 3x12,12,11 29.6kg

Leg curls 3x12,12,11 29.6kg

Seated calf raises 3x14,13,13 27kg

Crunches 3x12 5kg
Lying hip raises 3x12
Russian twists 3x12 3kg

15min crosstrainer

Zal proberen om mijn logs een beetje meer structuur te geven dat het misschien wat duidelijker is. Met opwarming gewichten enz want door wat logs te lezen merk ik dat het van mij wat aan de slordige kant is hehe.
Training is goed gegaan, squats waren wel zwaar heb de laatste 2 sets met riem gedaan voor de rest is alles goed verlopen, ga proberen 5 minuten opwarming te doen met crosstrainer elke keer ipv alleen met de stang en zo omhoog bouwen, lichaam is dan warmer merk ik (enja collega die dat aanraadt, hij geeft me redelijk wat tips en probeer zelf hier of op google of nog wat info te zoeken als ik vragen over iets heb, bv: squat schoenen, heb er maar gebruik ze niet echt maar zoeken en lezen als die wel helpen of niet voorlopig doe ik alles op kousen (squats, deadlifts en leg press) de rest op chucks
Morgen proberen wat cardio doen vroeg in de ochtend. Nu nog even doorwerken hier maar al bij al tevreden over mijn training
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig.
(Wat waren de gewichten bij de Romanian Dead Lift?)
 
Day 1 van de week

Trainingsdag vd dag; Upper 1

Opwarming 5 min crosstrainer
Bench press 4 x 6 - 55kg
Barbell rows 4 x 6 - 55kg
Overhead press 3 x 6 - 35kg
Lat pulldown 3 x 10 - 49.6kg
Incline bench press 3 x 10 - 18kg (zwaar op het laatste)
One arm dumbbell rows 3 x 10 - 14kg
Straight-arm pulldowns 3 x 14,13,13 - 29.3kg
Face-pulls 3 x 14,13,13 - 25.3kg
15min crosstrainer weerstand 4

Weekendje rust gehad had een klein griepje dus thuis gezeten en gerust. Heb ook niet enorm veel gegeten daardoor maar ja kan gebeuren.
Training is goed gegaan, alle gewichten weer omhoog gegaan en zeer tevreden van de sessie van vandaag, na training wel last van mijn elleboog (mijn vrees voor een tenniselleboog) begon lichtjes op het werk maar na de fitness was het toch voelbaar. Ga beginnen met wat ibuprofens en ice packs behandeling en evt een sleeve ofzo voor die elleboog en een afspraak maken met een sportarts. Wil echt blijven trainen dus hoop dat het gewoon maar een klein ontstekingtje is en dat mijn voorzorgen helpen.
 
mooie training.
Pas op met die elleboog. Inderdaad even advies inwinnen bij een sportarts/sportfysio.
 
Idd zal zien als ik snel een afspraak kan hebben terwijl op werk straks ff een ice pack erover doen

Volgens een collega kan het geen tenniselleboog zijn want heb geen pijn bij het dicht doen van mijn hand (hij had ooit een tenniselleboog), het doet zeer nu bij het heffen of bepaalde bewegingen maarja hij sluit niet uit dat het het begin van eentje kan worden als ik het niet aanpak dusja zal zorgen dat dit wel gebeurt dat het snel herstelt
 
Dag 2 vd week

Training vd dag; Lower dag 1
4 a 5 minuten naar de fitness stappen + 5 min fietsen

Squats 4 x 6 - 80kg
Deadlifts 2 x 6 - 100kg
Vertical leg press 3 x 10 - 115kg
Lying leg curls 3 x 10 - 30kg
Single-leg leg press 3 x 12,12,11 - 39kg
Calf raise machine 3 x 14,13,13 - 39kg

Cable crunches 36kg
Side to side crunches (staand) 10kg
Bench leg raises 3 x 12 allemaal
10minuten stairmaster, redelijk intensief als ik de machine mag geloven, 100 kcals (maar weet dat dit het geval niet is)

Training is zeer goed gegaan, zeer tevreden over mijn squat en deadlifts, het is al lang geleden sinds dat ik dit behaald heb en met goede vorm en de squats diep (denk dat ik de volgende keer ga proberen met die schoenen ipv op kousen) heb ze wel met riem gedaan alle sets behalve de opwarming sets natuurlijk. Weet 80kg niet zo wow om riem te dragen maar wil geen rugproblemen onverwacht krijgen door misschien verlies van balans ofzo hehe dusja, better safe then sorry
Zal nog altijd deze gewicht progressie proberen houden, 5kg x squat sessie en 10kg bij de gewone deadlifts tot ik merk van, ow, even kalmer aandoen.
Eten verloopt ook heel goed, heb goed mijn motivatie gevonden. Ben wel vergeten te melden gisteren dat ik me in de ochtend heb gewogen, 89kg, van 92.. vind ik wel nog mooi, zal vrijdag herwegen om te zien als het nog zo is ofja minder als ik alles goed doe. Maar ben tevreden over vandaag en in het algemeen. Nu hopen dat mijn elleboog snel herstelt, ben aan het praten met een fysio voor een afspraak te regelen dus hopelijk snel een oplossing hiervoor.
 
Dag 4vd week

Gisteren 45min cardio gedaan, 30 minuten crosstrainer en 15 minuten stairmaster
Het was even vermoeiend maar uiteindelijk blij dat het goed is gegaan

Vandaag dan upper gedaan, zeer tevreden over mijn training

5 min opwarming crosstrainer
2 sets x10 van 2k voor rotator cuffs te opwarmen
Elke compound 3 tot 4 sets opgewarmd, eerst met stang x10 daarna wat verminderd tot bijna aan het werkgewicht

Bench press
4 x 6 - 57.5kg

Barbell Rows
4 x 6 - 57.5kg

Overhead Press
3 x 6 - 37.5kg

Lat pulldown
3 x 10 - 52kg

Lateral raises
3 x 10 - 5kg
Barbell shrugs
3 x 10 - 45kg

Ez bar curls
Ez bar skullcrushers
3 x 10 - 10kg

Overhead tricep extensions
3 x 12,12,11 - 25.3kg
Cable hammer curls
3 x 12,12,11 - 18kg

15 min crosstrainer

Wel zoals gezegd tevreden over mijn training, zeker zolang mijn compounds blijven stijgen. Overhead press begint een uitdagind te worden maar ja vond dit altijd een van mijn zwakste oefeningen dusja blijven stijgen zolang ik nog kan.
Isolaties vd armen heb ik wat verminderd dooe mijn elleboog, het is aan het genezen dus denk dat mijn ice packs, ibuprofens en de spier was masseren met een voorwerp (echt een gevoel van pijn creeren) wel helpt, met de compounds niet veel last maar bij de isolaties voelde ik het lichtjes dus denk dat het daar in ligt (de ezbar isos)

Morgen leg day nummer 2, bring it on!
 
Back
Naar boven