XXL Nutrition

Back on earth (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Zo na 13 dagen afzien op de trails en de sneeuw naar Mera Peak, nu eindelijk weer terug in de bewoonde wereld (Kathmandu).

Het doel (de top van Mera Peak) helaas niet gehaald. De trip was op zich wel te doen maar een combinatie van vermoeidheid en verveeldheid met de tenten en matrassen deden weinig goeds voor de moraal.

De reis naar Nepal was al vermoeiend genoeg. Via Amsterdam - Londen, Londen - Bahrein, Bahrein - Abu Dhabi, Abu Dhabi - Muscat, Muscat - Delhi, Delhi - Kathmandu op de eerste dag na 26 uur aangekomen op de bestemming.

Dat was al genoeg voor veel stress met bagage en redelijk wat vermoeidheid. Daarna gelijk de volgende dag de hoogte in (2800 meter). Waarbij er wederom dingen misgingen met de bagage. Hierdoor konden we pas een dag later aan de trek beginnen. Op die dag gelijk van 2800 meter naar 4100 meter toe, niet echt bevordelijk om te aclimatiseren. De rustplaats op 4100 meter was dan ook nog eens een 'hellhole' van de eerste orde. Koud, mistig en alleen maar steen.

Daar was de eerste kennismaking met de tentjes, deze waren zo klein dat zelfs de Nepalezen zeiden dat ze voor 1 persoon zijn. Wij sliepen er dus met 2 personen in gedurende 2 weken. Dan nog de matrassen, die waren zo dun dat je alleen maar op steen of sneeuw sliep. Met dank aan de organisator in Nederland, die paardelul had me verzekerd dat de matrassen in orde zouden zijn.

Rest van de tocht zal ik deze week nog verder verslag van doen. Wel veel mooie vergezichten gezien en wat mooie wandeldagen. Maar de terugtocht was in ieder geval loodzwaar met besneeuwde paden en behoorlijk wat extreme kou voor deze tijd voor het jaar.

Update volgt.
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug bro. :thumb:

Jammer dat het was tegen gevallen, als ik jou was zou ik nog eens een hartig woordje gaan wisselen met die matrassen-bobo.
 
Ben ERG benieuwd naar de foto's !:D
 
Welkom terug :thumbs:
 
Ben ook benieuwd naar de foto's.
 
welkom terug!
 
welkom terug, idd jammer dat je niet goed kon slapen want dan gaat het overdag natuurlijk ook een pak minder.

Ook benieuwd naar de foto's
 
Oprotte man ! :mad: :roflol:

Welcum bek bro :thumbs: Je hebt de Olympia gemist :)
 
Welcome back bro :cool:
 
Hey welkom terug bro!!!

Maaruh, check je je matras niet ff voordat je r 2 weken mee op toch gaat...?
 
De grote vraag blijft natuurlijk, heeft de Yeti Ericr misbruikt of vice versa?

Indien het laatste het geval is, vind ik dat de NL. regering het coïtustoerisme richting Kathmandu aan banden dient te leggen! ;)
 
MrJ zei:
De grote vraag blijft natuurlijk, heeft de Yeti Ericr misbruikt of vice versa?

Indien het laatste het geval is, vind ik dat de NL. regering het coïtustoerisme richting Kathmandu aan banden dient te leggen! ;)
Jouw fantasieen beginnen nu toch wel schrikbarende vormen aan te nemen. :eek:
 
Rob G zei:
Hey welkom terug bro!!!

Maaruh, check je je matras niet ff voordat je r 2 weken mee op toch gaat...?
Thnx allemaal ;)

Die matrassen werden geregeld door de reisorganisatie in Nederland, samen met de tenten. Die eikel had me tig keer verzekerd dat alles picobello in orde zou zijn, maar niet dus. Zelf heb ik alle topgear benodigd aangeschaft, helaas gooiden die tent en matras veel roet in het eten.

Ik zal dit jaar ook filmmateriaal online zetten, denk dat het er redelijk spectaculair uitziet. Ook al heb ik van de laatste dagen zelf geen materiaal ,ik had totaal geen zin meer om te filmen of fotograferen. Wilde alleen nog maar terug. Dat werd dus terug over steile paadjes,op grote hoogte,met sneeuw, behoorlijk listig allemaal.

Nu nog 5 dagen Kathmandu om bij te komen.

Volledige verslag schrijf ik in Nederland pas, die computers hier kunnen op eens down gaan.
 
Welkom terug! Rot van je matras. But ,better luck next time. :thumbs:
 
Welkom terug bro :thumbs:
 
Zo ouwe berggeit.....leuk om weer s iets van je te horen.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven