XXL Nutrition

back raise (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_43562

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
9.431
Waardering
210
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
13%
Ik vroeg me af wat de back raise is isdat voor de rug of schouders? Ik zochtend op google maar vond alleen een oefening van rug buigen en rechtop. Graag wat meer info. Ikd acht dat dit een oefening was voor schouders.
 
Een front en side raise ken ik maar geen back raise.
 
Back raise is toch voor rug niet?
Dat je voorover hangt en je lichaam opheft. Train je onderrug mee. Al zal men hier zeggen dat je beter deadlift doet in de plaats :D
Voor schouders ken ik hem ook niet.
 
is dat niet hetzelfde als hyperextensions?
 
heb je het nou over bent over raises of hyper extensions? vaag verhaal
 
als ik de juiste oefening zie die jij bedoeld is het de hyperextension (bekendere naam dan back raise)

is vooral gericht op onderrug.

hyperextension-example.png
 
denk dat ie bent over side raises bedoeld....
die zijn voor je 8erkant schouders, hoewel je er ook flink je trapezius mee pakt (en ook een gering beetje je lats)
 
Denk het ook.
 
bent over side raises doe ik met 5 kg dumbbelltjes, dus dat kan nooit een compound oefening wezen.
 
wie had het er over een compound oefening dan?
 
bent over side raises doe ik met 5 kg dumbbelltjes, dus dat kan nooit een compound oefening wezen.

bij goede uitvoering inderdaad isolatie, maar bij de meeste in mijn gym een compound waarbij onderrug, schouders, rug, traps en triceps worden getraind;):rolleyes:
 
Back raise is inderdaad voor de schouders. Zoals ik hem doe:
Bankje half schuin instellen, op je buik erop gaan liggen en dan met dumbbells je schouders trainen.
 
denk dat ie bent over side raises bedoeld....
die zijn voor je 8erkant schouders, hoewel je er ook flink je trapezius mee pakt (en ook een gering beetje je lats)

t is side raises of bent over raises....bent over side raises bestaat niet ;)
 
Als ik nu voorover gebogen de armen naar voren breng, hoe noem jij dat dat dan?
 
Ik vraag niet hoe jij ze noemt, maar aan degene die stelt dat b.o. side raise niet bestaat

t is side raises of bent over raises....bent over side raises bestaat niet ;)


Iets gewoon b.o. raises schept net zoveel verwarring als de TS initieel veroorzaakte met z'n "back raise"
 
doet er iemand weleens bent over front raises?
 
IK, voor de achterste schouderkoppen (klinkt vreemd, maar probeer het maar eens)
 
IK, voor de achterste schouderkoppen (klinkt vreemd, maar probeer het maar eens)

Kun je dit een beetje toelichten... heb er nog nooit van gehoord, maar ben nieuwsgierig! ;)
 
vrouwen doen wel vaker rare oefeningen.
 
Back
Naar boven