Fitness Seller

Back to basics

Bezoekers in dit topic

Sweatdaily

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2018
Berichten
824
Waardering
1.129
Lengte
1m75
Massa
74kg
Hoi allemaal,

Het leek me leuk om te beginnen met een log. Ik ken deze website verder niet zo goed maar niet geschoten is altijd mis, :) Ik train regelmatig, maar moet vooral weer effe op voeding letten. Deze week ga ik gemiddeld 1900 cal eten en dan zie ik wel wanneer het nodig is om cardio toe te voegen of calorieën te minderen.

Groetjes!
 
Welkom hier. :)
Wat zijn je doelen?

heb je al een voedings en trainingsschema waarmee je werkt?

Succes!
 
Welkom hier. :)
Wat zijn je doelen?

heb je al een voedings en trainingsschema waarmee je werkt?

Succes!
Dank je! In de komende maanden wil ik overall sterker worden. M'n concrete doel is 100 kg DL, 75 kg Squat, and 50 kg Bench. Voor squat/bench moet ik eerst effe focussen op vorm (heb beide lange tijd niet gedaan). Ik heb een programma, dat ik de komende weken waarschijnlijk zal aanpassen. Ben van plan om ietsje onder maintenance te eten tot ik weer op 70 kg zit, en daarna terug naar maintenance.
 
Succes!
Genoeg squat- bench- en deadliftkenners op dit forum om je verder te helpen en (o.a.) marina1975 weet alles over voeding.
 
Dank je! In de komende maanden wil ik overall sterker worden. M'n concrete doel is 100 kg DL, 75 kg Squat, and 50 kg Bench. Voor squat/bench moet ik eerst effe focussen op vorm (heb beide lange tijd niet gedaan). Ik heb een programma, dat ik de komende weken waarschijnlijk zal aanpassen. Ben van plan om ietsje onder maintenance te eten tot ik weer op 70 kg zit, en daarna terug naar maintenance.
Klinkt goed! Er zijn genoeg kenners inderdaad voor de compounds. Denk je iets niet helemaal correct uit te voeren dan kan je altijd een filmpje posten ter beoordeling. Kan je vaak goede tips op krijgen.
Hou er wel rekening mee dat als je onder maintenance eet dat je mogelikj wat sneller vastloopt op je kracht stats.
Ga je ook je trainingen en voeding loggen?
Ben benieuwd naar je log! :)
 
@Marina and I'mnowhere: dank voor jullie leuke welkomst berichten. Ik ben zeker van plan om training en voeding te loggen.
 
20/08/2018

Vandaag is een rustdag. Heb mobility werk gedaan en squats geoefend.

1824 cals: 188/57/131 (prot/carbs/fat)

Start stats:
- gewicht: 73.9 kgs
- taille: 81.5 cm
 
Succes! Hoe ziet je training eruit?
 
M'n training schema ziet er momenteel als volgt uit:

Maandag: rustdag

Dinsdag:
- B. split squat: 2x6
- Military press: 5x8
- Unilateral pull-down: 4x8
- BB hip thrust: 2x8
- Calf jumps: 5x8
- Unilateral leg extension: 3x6

Woensdag:
- Deadlift: 4x6
- Arnold presses: 3x6
- Lat prayers: 4x8
- Shoulder pulls: 3x8
- Bicep/Hammer curls: 3x28s

Donderdag:
- Box squat: 3x5
- Seated leg curl: 6x12
- Incl DB bench: 5x6
- Hip abduction: 4x8
- Skull overs: 2x5

Vrijdag: rust dag

Zaterdag:
- Deadlft: 4x12
- Military press: 4x15
- B. split squat: 2x8
- Unilateral pull-down: 4x10
- Hip thrust: 2x12
- Unilateral leg extension: 4x12

Zondag:
- Box squat: 3x8
- DB incl. bench: 6x5
- Lat prayers: 4x15
- Bicep/hammer curls: 3x28
- Skull-overs: 2x12
- Butterfly lateral raise: 2x15
- Hip abduction: 4x15

Over een week of drie weet ik op welke dag(en) ik in de PL gym ga trainen en met wat voor schema/assistance oefeningen. Zal mn schema daaraan aanpassen.
 
Beetje vreemde verdeling repranges, en iedere dag fullbody?
 
in. succes.
 
Beetje vreemde verdeling repranges, en iedere dag fullbody?

De eerste drie dagen relatief minder reps, de laatste twee dagen meer reps. Tijdens de eerste drie dagen is de eerste oefening altijd lower body voor maximaal 6 reps. Rug/schouders traint lekkerder met iets meer reps. Geen volledige full-body training maar inderdaad relatief hoge frequency.
 
21/08/2018

B. split squat: 28x4, 2
Military press: 27.5x6, 6, 4, 4
Unilateral pull-down: 22.5x8, 6, 6, 6
Calf jump: 175x8, 7, 7, 7, 6
BB hip thrust: 95x8, 8
Unilateral leg extension: 22.5x6, 6, 6
Unilateral Low row machine: 67.5x8, 6, 6

Bulgarian split squats is altijd afzien en het verschil tussen DBs van 12 and 14 kg is vrij groot. De rest van de training ging prima. Heb machine low row gedaan voor de fun, :)

1857 cal: 175/66/136
 
Laatst bewerkt:
Hoe moet ik dit lezen? B. split squat 28kg 1e set 4 herhalinge,n, 2e set 2 herhalingen? :)

Wat houdt die calf jump in als je die met 175 kg doet :eek:
 
Hoe moet ik dit lezen? B. split squat 28kg 1e set 4 herhalinge,n, 2e set 2 herhalingen? :)

Wat houdt die calf jump in als je die met 175 kg doet :eek:
Je hebt het goed begrepen! Ik geef eerst het gewicht aan, en dan per set het aantal reps. Dus vier reps op eerste set en twee reps op de tweede. Voor B splits squats betekent 28 kg dat ik twee DBs van 14 kg heb gebruikt.

Calf jump doe ik op leg press: concentric part snel met licht gebogen knieen, eccentric langzaam met gestrekte knieen. Het lijkt hier op:
 

Afgelopen zaterdag, categorie ‘vid or it didn’t happen’.
 
Laatst bewerkt:
22/08/2018

- R deadlift: 70x6, 6, 6, 6
- Arnold presses: 12x6, 6, 6
- Lat prayers: 21.25x9, 8, 8, 8
- Shoulder pulls: 26.26x8, 8, 8
- Bicep/Hammer curls: 6x3x28
- Lateral raises: 6x6, 6, 6

Ik had een collega beloofd dat ik met hem zou trainen, maar daar had ik vanmorgen spijt van toen ik toch vroeg wakker werd. Heb upper body alvast gedaan, zodat ik vanmiddag eigenlijk alleen R DL hoef te doen en wellicht een korte cardio. Ik vind het overigens wel prettiger om wat later op de dag te deadliften. Het is alleen niet praktisch.

Update:dat was een mega sessie deadliften. Sumo, Romanians and Conventional geoefend, deficit lifts, KB lifts etc. etc. Collega had goede tips, :)

2388 cals: 196/59/258
 
Laatst bewerkt:
Lat prayers? :scratch:
 
Lat prayers
 
Back
Naar boven