MuscleMeat

Back to business

Bezoekers in dit topic

dAnayo

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2008
Berichten
6
Waardering
0
Hallo,

Ik heb in het Tiener topic bar weinig reacties gekregen dus ik probeer het hier even.

Ik zal eerst wat over mijzelf vertellen. Toen ik 18 werd begon m'n gewicht te groeien en te groeien wat mij uiteindelijk naar de 110 kilo bracht. Vanaf toen heb ik een tijdje zo rondgelopen, ik leek er niet dik door, doordat ik stevig en breed ben gebouwd maar het voelde op een gegeven moment toch niet goed, m'n '8-pack' was verdwenen wat m'n grootste trots was en heb vorig jaar eind zomervakantie de stap gezet om hard te gaan afvallen. Ik heb een strak schema gevolgd en zit nu rond de 80 kilo terwijl 90 m'n streven was, maar bleef op 1 of andere manier maar afvallen. Nou goed, m'n '8-pack' is er weer en de 'v-vorm' die m'n lichaam voor m'n overgewicht (en te hoog vetpercentage) had ook maar daarmee ben ik er nog lang niet. Ik sta nu op het punt waar ik weer keihard wil gaan trainen maar dan wel spieren en niet om af te vallen wat voor zich spreekt.

Ik heb niet heel erg veel tijd, kan thuis wel trainen (op m'n halterbank en losse gewichten/veren) en af en toe 's avonds maar ben ook op zoek om zo snel mogelijk een beetje gewicht er weer bij te krijgen en tegelijkertijd zo snel mogelijk m'n spieren te vergroten zeg maar. Zo gelijk mogelijk in ieder geval.

Nou is het niet zo dat ik tijd heb om 5+ dagen per week te trainen maar wil toch wel langzaamaan iets opbouwen om in de zomer er een stuk gespierder uit te kunnen zien. Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met een gedetailleerd, goed uitgelegd en kritisch schema wat voeding en training betreft.

Ik ben net 20 jaar en als ik eenmaal goed aan't trainen ben traint m'n lichaam heel snel, ben ook binnen 3 maand 25 kilo afgevallen, en met spieren trainen gaat dat net zo, misschien wel handige informatie. Mijn streven is dus om een mooi, vol en gespierd lichaam te krijgen en dat ik zo snel mogelijk van't zomer wat gespierder en voller ben geworden! ;)

Ik ben 1.92m en wil het liefste mn armen in het algemeen, borst (heb een grote borstkas) zowel binnen, boven, buiten als onder trainen, buik, rug en van m'n benen vooral de kuiten (voor de rest heb ik al behoorlijk grote bovenbenen) trainen. Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag, ik hoop dat iemand me uit de voeten kan helpen!

Groeten D.
 
Als je in de voedingssectie kijkt over voeding en in het schema sectie over een kracht schema, ben je al op de goede weg.

voeding: neem voldoende eiwitten voor spierherstel en behoud van je spiermassa
neem voldoende koolhydrate en calorie voor energie voor je spieren niet te veel want je wilt niet te zwaar worden, en beperk je vetten.
wat je zou kunnen doen is je totaal aan calorie behoefte uitrekenen en je daar aanhouden, voor aan te komen ga je der iets boven zitten wil je afvallen ga je der iets onder zitten.

kracht schema, hou bijv. 10, 8, 8, 6 aan qua herhalingen. 3 tot 5 sets per oefening, 3 oefening per spiergroep kleine spiergroep 2 oefeningen per keer.
train 3 tot 5 x per week, je kan het split- schema doen of fulbody.
split bij.
ma borst -triceps-buik
di rug biceps
wo cardio buik
Do schouders triceps
vrij benen biceps buik

full body bijv
op een ma wo en vrijdag.
 
Back
Naar boven