Fitness Seller

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Snel gefietst zeg.
 
Oeps, ik zag gisteren dat ik al weer 7 dagen achter elkaar kracht had getraind. Ben nu wel weer aan het opbouwen en doe bijna nooit sets tot failure, dus op zich geen probleem qua herstel.

Vandaag geen gewichten, alleen wat cardio: Fietsen, 77.20 km, 2:17:36, 33.7 km/u, 1492 KCal.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kcals schat je per dag binnen te krijgen? Als je nagaat dat je BMR ergens rond de 1750 zal liggen (niet nagerekend), plus normale dagelijkse activiteiten, kom ik al gauw op 2900 kcal (activiteitenfactor van 1,7 genomen, die wordt omgeschreven als '' Zittend werk met mogelijkheid om tebewegen, maar weinig of geen inspannende vrijetijdsbesteding ''). BRON

Daar nog even 1500 kcals van je wielrennen bij op, is 4500 kcals. Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je met jouw gewicht op gevoel eet, je dat ook daadwerkelijk haalt. Of zit ik er compleet naast volgens jou?
 
Hoeveel kcals schat je per dag binnen te krijgen? Als je nagaat dat je BMR ergens rond de 1750 zal liggen (niet nagerekend), plus normale dagelijkse activiteiten, kom ik al gauw op 2900 kcal (activiteitenfactor van 1,7 genomen, die wordt omgeschreven als '' Zittend werk met mogelijkheid om tebewegen, maar weinig of geen inspannende vrijetijdsbesteding ''). BRON

Daar nog even 1500 kcals van je wielrennen bij op, is 4500 kcals. Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je met jouw gewicht op gevoel eet, je dat ook daadwerkelijk haalt. Of zit ik er compleet naast volgens jou?
1.7 vind ik best wel veel. Gebruik zelf altijd deze als leidraad (op basis van VVM/BMR/) onder aan de pagina
 
1.7 vind ik best wel veel. Gebruik zelf altijd deze als leidraad (op basis van VVM/BMR/) onder aan de pagina
Oké, bij 1,5 kom ik alsnog op:
1750 x 1,5 = 2625 + 1500 (toeslag fietsen) = 4125. :)
 
Oké, bij 1,5 kom ik alsnog op:
1750 x 1,5 = 2625 + 1500 (toeslag fietsen) = 4125. :)
maar bij de 1.5 zit de fietstoeslag al in berekend, dus dan zou het dubbelop zijn.

Edit: moest even zoeken naar een degelijk artikel, maar denk dat dit het wel praktisch uitlegt. 'onderhoud' wordt uit verschillende bouwstenen opgebouwd en is ook daarom vrij moeilijk om precies te bepalen.
 
maar bij de 1.5 zit de fietstoeslag al in berekend, dus dan zou het dubbelop zijn.
Mijn ervaring is dat dit soort toeslagen het verbruik van een (kracht)sporter vaak onderschatten. En daarbij is de omschrijving van deze toeslag '' Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week '' ook wel erg ruim. Ik vind het verschil tussen 3 of 5 trainingen per week groot. En daarnaast zijn dit soort factoren berekend op de gemiddelde mens. Het klinkt misschien arrogant, maar dat zijn wij niet v.w.b. sport en lichaamssamenstelling. Zeker in het geval van imnewhere zijn gemiddelde niet van toepassing.

Maar onderaan de streep zijn het maar getallen die een indicatie geven of als uitgangspunt kunnen fungeren. Mijn punt in deze was dat ik betwijfel of hij zijn energieverbruik op gevoel bij kan eten. Iets wat eigenlijk wel noodzakelijk is, omdat hij met zijn VP tegen de ondergrens van gezondheid aan schuurt. Dan heb ik het nog niet eens over zijn leeftijd (met alle respect:)) die niet bijdraagt aan behoud van spiermassa. Met zo'n cardio sessie gaat hij al gauw over op reserves.
 
Maar onderaan de streep zijn het maar getallen die een indicatie geven of als uitgangspunt kunnen fungeren. Mijn punt in deze was dat ik betwijfel of hij zijn energieverbruik op gevoel bij kan eten. Iets wat eigenlijk wel noodzakelijk is, omdat hij met zijn VP tegen de ondergrens van gezondheid aan schuurt. Dan heb ik het nog niet eens over zijn leeftijd (met alle respect:)) die niet bijdraagt aan behoud van spiermassa. Met zo'n cardio sessie gaat hij al gauw over op reserves.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
 
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ondanks dat we een andere berekening hanteren, en je pizza Hawaï eet, ben ik nog steeds groot fan van je hoor! :heart:

Terug on topic.
 
Hij fietst wel gemakkelijk en efficiënt denk ik, vanwege zijn fiets verleden. Hij is droger dan de meeste wielrenners.
Maar het kost je massa. Voeding en herstel-tijd gaat naar de fiets trainingen. En als natty kun je je dat eigenlijk niet permitteren.
 
Ondanks dat we een andere berekening hanteren, en je pizza Hawaï eet, ben ik nog steeds groot fan van je hoor! :heart:

Terug on topic.
Pizza hawai eet ik ook niet, maar dank je wel. Insgelijks :D.

OT: hoe ga de het nu aanpakken imnewhere ?
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kcals schat je per dag binnen te krijgen?
Geen flauw idee hoeveel ik eet. Na de contest (die voor mij op 3 juni eindigde) ben ik direct gestopt met tracken.

Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je met jouw gewicht op gevoel eet, je dat ook daadwerkelijk haalt. Of zit ik er compleet naast volgens jou?
Mijn gewicht neemt toe, dus ik denk dat ik wel genoeg eet.
 
Neemt je kracht ook weer toe ?
 
Neemt je kracht ook weer toe ?
Geen idee. Na de contest een deload gedaan en nu weer aan het opbouwen. Ik denk dat ik pas eind juli, als ik weer (fingers crossed) een paar weken in de sportschool bezig ben, iets zinnigs kan zeggen waar ik sta qua kracht.
 
Ik schat 1200-1250 KCal.

Bij een halve mountainbikemarathon (zo'n 60km met klimgedeeltes die net of net-niet gaan) verbrand je slechts het equivalent van een patatje oorlog, dus eerder de helft.
 
Laatst bewerkt:
Bij een halve mountainbikemarathon (zo'n 60km met klimgedeeltes die net of net-niet gaan) verbrandt je slechts het equivalent van een patatje oorlog.
Wil je hiermee zeggen dat ik mijn verbruik te hoog inschat?
 
Bij een halve mountainbikemarathon (zo'n 60km met klimgedeeltes die net of net-niet gaan) verbrandt je slechts het equivalent van een patatje oorlog, dus eerder de helft.
Dat is onzin, dus jij zegt in 1 uur 50 minuten maar ruim 600 kcal te verbranden, dus zo'n 350 per uur wanneer je 33 per uur fietst? Lijkt mij een zware onderschatting.
 
Dat is onzin, dus jij zegt in 1 uur 50 minuten maar ruim 600 kcal te verbranden, dus zo'n 350 per uur wanneer je 33 per uur fietst? Lijkt mij een zware onderschatting.

Heb het uit een mountainbiketijdschrift (het Duitse Freeride dacht ik, ze hadden het over pommes), waarin werd geargumenteerd dat je zelfs als wedstrijdrijder te dik, of in ieder geval niet wedstijdslank, kon worden door de cheatmeals nadien. En een halve mountaibikemarathon duurt typisch 3-4 uur.
 
Dat is onzin, dus jij zegt in 1 uur 50 minuten maar ruim 600 kcal te verbranden, dus zo'n 350 per uur wanneer je 33 per uur fietst? Lijkt mij een zware onderschatting.
Lijkt mij ook. Ik heb in het verleden ook jaranlang met een vermogensmeter rondgereden, waarbij het geleverde vermogen op de achteras rechtstreeks werd gemeten. Daaruit kun je ook behoorlijk nauwkeurig je energieverbruik schatten en ik weet uit die tijd nog wel wat mijn energieverbruik bij verschillende snelheden was op een vlakke weg bij windstil weer. Die waarden zullen nu niet heel veel anders zijn.
 
Back
Naar boven