Fitness Seller

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dus cgbp kan je zwaarder pakken dan de reguliere bench? Dat betekend dat je triceps in verhouding sterker zijn en met die oefening zal dat ook zo blijven.
Nee, ik bedoel cgbp kan ik zwaarder pakken dan dumbbell of cable oefeningen. Reguliere bench ben ik uiteraard sterker dan op cgbp.
 
Zelfde ROM en overloaden geldt ook bij andere oefeningen zoals db press, chest press.
Met dumbbells is het toch lastiger elke keer even diep zakken dan een stang die je borst raakt? En met dumbbells moet ik grotere stappen in gewicht maken dan met een barbell.
 
Nee, ik bedoel cgbp kan ik zwaarder pakken dan dumbbell of cable oefeningen. Reguliere bench ben ik uiteraard sterker dan op cgbp.

Ja wie niet? Zijn toch ook compleet andere oefeningen.... je vraag was of cgbp een goede oefening is voor je borstspieren en dat is het niet. Bij een bench kan je inderdaad beter microloaden, maar dan snap ik niet dat je de close grip variant kiest indien chestontwikkeling je doel is.
 
Laatst bewerkt:
Met dumbbells is het toch lastiger elke keer even diep zakken dan een stang die je borst raakt? En met dumbbells moet ik grotere stappen in gewicht maken dan met een barbell.

Gewoon zakken tot je het niet meer gaat, zo moeilijk is dat niet.
 
je vraag was of cgbp een goede oefening is voor je borstspieren en dat is het niet. Bij een bench kan je inderdaad beter microloaden, maar dan snap ik niet dat je de close grip variant kiest indien chestontwikkeling je doel is.
Welke oefeningen adviseer jij dan voor borst als je liever geen standaard bench press doet?
 
Welke oefeningen adviseer jij dan voor borst als je liever geen standaard bench press doet?
db press normaal of incline en een fly.
mijn mening verder ga ik niet onderbouwen want dat win ik allemaal niet.
 
Welke oefeningen adviseer jij dan voor borst als je liever geen standaard bench press doet?

Db press of Plate loaded chestpress (indien je gym een fatsoenlijke heeft staan). Incline of decline bench kan ook,.alhoewel ikzelf niet gemaakt ben voor de vaste decline bankjes in de gym. Wat flyes is ook een goede toevoeging, al zou ik daar geen primaire oefening van maken.
 
Waarom train je in godsnaam zo veel? Echt totaal zinloos en werkt zelfs averechts.
Dit is alleen voor de eerste paar weken na corona, om er weer in te komen met lichte trainingen.
 
Leesvoer voor de komende dagen. Goede recensies gelezen over dit boek:

atleet.JPG

Recensie: https://www.fit.nl/recensie/eet-als-een-atleet
 
Ik denk dat ik destijds te veel naar Jason Blaha heb geluisterd. Die vond de close grip bench een prima 'chest builder':

 
Ik denk dat ik destijds te veel naar Jason Blaha heb geluisterd. Die vond de close grip bench een prima 'chest builder':


Zoals Blaha hem daar uitvoert is het inderdaad ook een oefening voor de pecs.
 
Zoals Blaha hem daar uitvoert is het inderdaad ook een oefening voor de pecs.
Dit is inderdaad een vrij brede grip voor een close grip. Heb even goed opgelet en ik zet m'n handen ongeveer 3-4 cm smaller (wijsvinger op de rand van de knurling). Ik zou natuurlijk ook kunnen overwegen om voorzichtig wat breder te pakken.
 
Dit is inderdaad een vrij brede grip voor een close grip. Heb even goed opgelet en ik zet m'n handen ongeveer 3-4 cm smaller (wijsvinger op de rand van de knurling). Ik zou natuurlijk ook kunnen overwegen om voorzichtig wat breder te pakken.

Knurling is volgens mij niet echt standaard (qua plaats op de stang). Voor velen is een bredere greep waarschijnlijk wel beter voor de ontwikkeling van de pecs.
 
Met de close grip variant is er natuurlijk ook volop chestactivatie, dat ontken ik niet. Wat ROM betreft heeft die kerel gelijk (klein stukje van filmpje gezien). Door de aanpassing van je grip ontstaat er een langere bewegingsbaan. Logisch, want door deze positie kunnen je ellebogen meer buigen. Dit zorgt er dan ook weer voor dat je triceps meer geactiveerd worden. Indien je met deze variant je borst goed wilt aanspreken ligt daar ook meteen je probleem. De triceps zullen falen daar waar de borst nog verder kan. Zie het als overhands deadliften waarbij je grip het verliest maar je met mixed grip er nog makkelijk 40 kg kan uitpersen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is alleen voor de eerste paar weken na corona, om er weer in te komen met lichte trainingen.

Dan kom je vanuit een tekort en ga je je lichaam afmatten met volume.
Je wilt groeien neem ik aan ?
Waarom dan niet gelijk richting massa, zwaar of relatief zwaar en weinig ?
 
Dit is inderdaad een vrij brede grip voor een close grip. Heb even goed opgelet en ik zet m'n handen ongeveer 3-4 cm smaller (wijsvinger op de rand van de knurling). Ik zou natuurlijk ook kunnen overwegen om voorzichtig wat breder te pakken.
Wat is de reden dat je hem smal pakt ipv breed, voelt een brede grip niet goed?
 
Wat is de reden dat je hem smal pakt ipv breed, voelt een brede grip niet goed?

Ik vermoed schouderklachten, door een smallere grip staan je armen dichterbij je torso waardoor er minder schouderactivatie is.
 
Ik vermoed schouderklachten, door een smallere grip staan je armen dichterbij je torso waardoor er minder schouderactivatie is.
Daar dacht ik ook, aan zou je dan nog steeds een Dumbbell press aanraden?
 
Back
Naar boven