AndroidHealthClinic

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

Mountainbiken is vaak veel minder koud dan op de racefiets, in de bossen rij je beschut. Er zijn ook parcours met zand die niet drassig of modderig zijn, ik ga zelf vanmiddag weer naar de duinen.
Heb ik in het verleden ook wel gedaan en is ook prima om de winter mee door te komen. Nadeel is de tijd die je kwijt bent aan schoonmaken en onderhoud na elke training. Daar heb je niet altijd zin in als je smerig en koud thuis komt.
 
Heb ik in het verleden ook wel gedaan en is ook prima om de winter mee door te komen. Nadeel is de tijd die je kwijt bent aan schoonmaken en onderhoud na elke training. Daar heb je niet altijd zin in als je smerig en koud thuis komt.
Dat doe ik dan ook niet :roflol:
 
Dan wordt het wel een dure hobby. Zeker als er ook nog pekel bij komt. :bang:
Ze hadden blijkbaar teveel strooizout, de hoeveelheden die op de verharde fietspaden lagen waren ongekend. De ketting en derailleurwieltjes maak ik trouwens wel schoon.
 
Ze hadden blijkbaar teveel strooizout, de hoeveelheden die op de verharde fietspaden lagen waren ongekend. De ketting en derailleurwieltjes maak ik trouwens wel schoon.
Pekel tast niet alleen ketting en derailleurwieltjes aan. Eigenlijk zou je alles grondig moeten afspoelen...
 
Er zijn toch zat bw oefeningen die je kunt doen maar je moet natuurlijk wel de motivatie hebben...
 
Er zijn toch zat bw oefeningen die je kunt doen maar je moet natuurlijk wel de motivatie hebben...
Klopt. Maar dat laatste is nou juist het punt. Trainen in een sportschool vind ik 10x leuker dan thuis met bodyweight en elastieken. Heeft niet alleen te maken met de beperkte middelen thuis maar ook met de sfeer in een sportschool. Ik zal vast niet de enige zijn met dat gevoel...
 
High rep push-ups (full ROM, borst raakt grond)
20
21
22
23
24
25
26
27
28 Fail op laatste rep

Single arm banded row 4x15 reps per arm
Single arm dumbbell OHP 4x18 reps, 15 kg
Banded facepull 4x15 reps

En daarvoor ruim 10 km gewandeld...
 
Dan wordt het wel een dure hobby. Zeker als er ook nog pekel bij komt. :bang:
Tuinslang er even op en afdrogen, is zo gepiept. Gelijk de ketting olie"en.
 
Klopt. Maar dat laatste is nou juist het punt. Trainen in een sportschool vind ik 10x leuker dan thuis met bodyweight en elastieken. Heeft niet alleen te maken met de beperkte middelen thuis maar ook met de sfeer in een sportschool. Ik zal vast niet de enige zijn met dat gevoel...
Is er geen gym in de buurt die een gym buiten of tent heeft ingericht? Hier in de wijk waar ik train zitten er al 5.
 
Tuinslang er even op en afdrogen, is zo gepiept. Gelijk de ketting olie"en.
1610845798025.png

Was het leven maar zo eenvoudig...
 
Is er geen gym in de buurt die een gym buiten of tent heeft ingericht? Hier in de wijk waar ik train zitten er al 5.
Niet dat ik weet. Trouwens, ook buiten mag er met maximaal 2 personen worden gesport toch?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Push-ups:
20,21,22,23,24,25,26,27,28,29.

Ook slecht nieuws: ik heb hoogstwaarschijnlijk een zogenaamde 'marsfractuur' opgelopen door het vele wandelen. Nog niet mee naar de huisarts geweest maar een conclusie op basis van wat internetresearch... de enige remedie is rust. :(
 
Na wekenlang aanmodderen en hopen dat de pijn in de voet vanzelf weer zou verdwijnen, vanochtend een bezoekje aan de huisarts gebracht. Diagnose: Mortonse neuralgie. :( Vanaf morgen aan de diclofenac. En de belasting verminderen natuurlijk.

p.s.
Medicatie veranderd in een week lang de maximale dosis paracetamol (i.v.m. wisselwerking andere geneesmiddelen)
 
Laatst bewerkt:
do 28-1-2021

1000 bodyweight squats (ATG):
7x25 + 15x50 + 1x75
 
Laatst bewerkt:
vr 29-1-2021

bodyweight push-ups: 6x26
unilateral 15 kg dumbbell press: 7x16
bodyweight inverted row, paused at top: 4x12
 
za 30-1-2021

1000 bodyweight squats (ATG):
5x50 + 5x60 + 5x70 + 1x100

De progressie bestaat er uit de 1000 reps in minder sets te doen dan de vorige keer.
 
zo 31-1-2021

bodyweight push-ups:
26,26,26,26,28,28

unilateral 15 kg dumbbell press:
17,17,17,17,17,17

bodyweight inverted row, paused at top:
13,13,13,12
 
ma 1-2-2021

1000 bodyweight squats (ATG):
75,80,85,90,95,100,105,110,115,145

De progressie bestaat er uit de 1000 reps in minder sets te doen dan de vorige keer.
Vorige keer (eergisteren in 16 sets, vandaag in 10)
 
Back
Naar boven