MuscleMeat

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wanneer ging de sportschool open bij jou? (Misschien heb je dat al eerder vermeld, sorry)
 
Wanneer ging de sportschool open bij jou? (Misschien heb je dat al eerder vermeld, sorry)
1 juli, net als in de rest van NL. Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was...
 
Jouw cardio, 2 uurtjes à 34km/u vind ik ook niet motiverend voor ons :D :thumb:
 
Jouw cardio, 2 uurtjes à 34km/u vind ik ook niet motiverend voor ons :D :thumb:
Tsja, ik stond dan weer achteraan in de rij toen de bodybuilding-genen werden uitgedeeld. Zo heeft iedereen zijn sterke en zwakke punten...
 
Verder heb ik besloten mij cardiosessies (racefiets) hier niet meer te loggen. Lijkt me niet echt interessant op een bodybuilding forum.
Jawel hoor. Zeker als het jou motivatie geeft en effect heeft op je onderhoudsniveau, zoals eerder uit gesprek met Japio bleek.
Anyway, ik word elke keer een beetje droevig als ik je log titel lees. Hoe is het nu met je dip? en hoe komt het dat je zo dipt? te zwaar gedieet? Ben je nu aan het reverse-dieeten? of hoe pak je het aan?

Oke weer genoeg vragen voor vandaag. Fijne avond.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik dacht dat je misschien ook gebruik kon maken van een outdoor gym.
Big Gym doet dat niet. En ja, er zijn enkele gyms die dat wel doen, maar alleen voor leden.
 
Jawel hoor. Zeker als het jou motivatie geeft en effect heeft op je onderhoudsniveau, zoals eerder uit gesprek met Japio bleek.
Ik vind de combi van krachttraining + een beetje wielrennen nu in de zomermaanden prachtig. Die motivatie wordt heus niet minder als ik het cardiodeel hier weglaat. Ik denk dat de meeste DBB-ers dat deel niet echt interessant vinden?

Anyway, ik word elke keer een beetje droevig als ik je log titel lees. Hoe is het nu met je dip? en hoe komt het dat je zo dipt? te zwaar gedieet? Ben je nu aan het reverse-dieeten? of hoe pak je het aan?
Die logtitel beschrijft mijn gevoel in de eerste dagen na de contest. Enerzijds omdat ik even uit moest vogelen hoe nu verder met trainen, anderzijds omdat ik bij vlagen enorme honger had en dus enorm veel kon eten. Inmiddels trekt dat weer langzaam bij naar terug normaal eten. Ik eet op gevoel, zonder te tracken, en kom weer wat aan. Komt allemaal wel weer goed dus.
 
Prima toch om je cardio te loggen en ik vind jouw wielrensessies heel wat noemenswaardiger dan dat aanmodderen van mij daar ik het tempo niet eens van durf te vermelden.

In je log kun je alles vermelden toch, zelfs als het niet direct sportgerelateerd is. Gemoed, motivatie en mentale aspect zijn ook een belangrijk onderdeel van de contest (of post-contest).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de combi van krachttraining + een beetje wielrennen nu in de zomermaanden prachtig. Die motivatie wordt heus niet minder als ik het cardiodeel hier weglaat. Ik denk dat de meeste DBB-ers dat deel niet echt interessant vinden?


Die logtitel beschrijft mijn gevoel in de eerste dagen na de contest. Enerzijds omdat ik even uit moest vogelen hoe nu verder met trainen, anderzijds omdat ik bij vlagen enorme honger had en dus enorm veel kon eten. Inmiddels trekt dat weer langzaam bij naar terug normaal eten. Ik eet op gevoel, zonder te tracken, en kom weer wat aan. Komt allemaal wel weer goed dus.

Wielrennen en bodybuilding zijn allebei leuk, maar niet tegelijkertijd (zelfde tijdvak). Je traint 2 totaal verschillende systemen en dat gaat niet samen.
 
Wielrennen en bodybuilding zijn allebei leuk, maar niet tegelijkertijd (zelfde tijdvak). Je traint 2 totaal verschillende systemen en dat gaat niet samen.
Ik heb in beide sporten geen torenhoge ambities (meer), dus ik doe vooral wat ik leuk vind. Ondertussen is zowel mijn conditie als mijn fysiek 10x beter dan de gemiddelde vijftiger die elke avond onderuitgezakt op de bank zit te zappen.
 
Woensdag 17-6-2020
lower body (legs & abs):

Oefeningsets x repsgewichtprogressie
Pistol squat4x10BW-5 reps, 10 mm dieper (37,3 cm)
Bulgarian split squat4x10BW + 35,3 kg-5 reps, +2,4 kg
Unilateral RDL4x1630 kg+4 reps
Unilateral standing calf raise17,17,16,16BW + 26 kg-2 reps, +2,4 kg
Unilateral banded leg curl4x1520 kg band
Static ab crunch80,76,66,64 [sec]12,5 kg-45 sec, +4,5 kg

Na het eerste setje pistol squats kroop er een enorme stijfheid in het bovenste deel van beide hamstrings, waarschijnlijk doordat ik 1 cm dieper was gegaan. Dat lijkt weinig, maar is blijkbaar toch een flink verschil voor de hammies.:bang: Gelukkig werd die stijfheid in de daarop volgende sets, met wat voorzichtig rekken tussendoor, niet erger.
 
Laatst bewerkt:
*** Topictitel aangepast; inmiddels 2 weken uit de cut en al weer redelijk uit de post-contest-dip gekropen. ***

Donderdag 18-6-2020

Kracht, Upperbaaaaady

Oefeningsets x repsgewichtprogressie*
1. Push up (verzwaard met rugzak)11,11,11,10BW + 15,5 kg*+2 reps
2. Unilateral dumbbell OHP17,18,18,1814,9 kg+3 reps
3. Unilateral dumbbell biceps curl10,10,10,1114,9 kg-11 reps, +0,7 kg
4. Unilateral overhead triceps extension4x1720 kg band+4 reps
5. Unilateral dumbbell side raise16,16,16,1510,9 kg+3 reps
6. Chin up13,13,10,8BW-5 reps
7. Dip8,8,6,5BW-4 reps
8. Inverted row4x13BW

Chin-ups en dips gingen k#t. Ik probeer me natuurlijk elke training te verbeteren, maar ik moest in de eerste twee sets al zo tot het gaatje gaan om even veel reps te halen als de vorige keer, dat ik in de laatste twee sets fors moest inleveren op aantal reps. Gewoon uithuilen en weer doorgaan...
 
Vrijdag 19-6-2020
lower body (legs & abs):

Oefeningsets x repsgewichtprogressie
Pistol squat4x10BW5 mm dieper (36,8 cm)
Bulgarian split squat4x10BW + 36,8 kg+1,5 kg
Unilateral RDL4x1730 kg+4 reps
Unilateral standing calf raise4x16BW + 27,6 kg-2 reps, +1,6 kg
Unilateral banded leg curl4x1520 kg band
Static ab crunch63,68,67,65 [sec]15,1 kg-23 sec, +2,6 kg
 
Betere logtitel. Word ik blij van! 🌞
 
Nee echt? :loony:

Ik dacht dat je misschien ook gebruik kon maken van een outdoor gym.

Hij praat alleen zo tegen jou omdat hij je een domme Turk vind. Niets van aantrekken.
 
Vrijdag 19-6-2020
lower body (legs & abs):

Oefeningsets x repsgewichtprogressie
Pistol squat4x10BW5 mm dieper (36,8 cm)
Bulgarian split squat4x10BW + 36,8 kg+1,5 kg
Unilateral RDL4x1730 kg+4 reps
Unilateral standing calf raise4x16BW + 27,6 kg-2 reps, +1,6 kg
Unilateral banded leg curl4x1520 kg band
Static ab crunch63,68,67,65 [sec]15,1 kg-23 sec, +2,6 kg

Vind het knap dat je met dergelijke gewichten naar eigen zeggen geen spiermassa hebt ingeleverd in een vrij diepe cut. Hoe sta je er year round bij? Staan er hier ergens foto's van je shape bij eind bulk?
 
Vind het knap dat je met dergelijke gewichten naar eigen zeggen geen spiermassa hebt ingeleverd in een vrij diepe cut.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb beweerd. Ik heb wel eens beweerd dat ik geen krachtverlies merkte toen ik al vrij ver was met cutten.
Hoe sta je er year round bij? Staan er hier ergens foto's van je shape bij eind bulk?
Dat zijn de startfoto's in mijn contest log, onderaan in dit bericht. (1m80, 72.2kg)
 
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb beweerd. Ik heb wel eens beweerd dat ik geen krachtverlies merkte toen ik al vrij ver was met cutten.

Dat zijn de startfoto's in mijn contest log, onderaan in dit bericht. (1m80, 72.2kg)

Ah oke, afgelopen week zei je namelijk dat je niet te diep ging cutten om je vvm te beschermen waarop ik vroeg of je het gelukt was, ja zei je toen maar zonder dexascan wist je het niet helemaal zeker.

Zo te zien sta je year round al aardig droog, klopt het dat je meer moeite hebr met aankomen dan met afvallen?
 
Zo te zien sta je year round al aardig droog, klopt het dat je meer moeite hebr met aankomen dan met afvallen?
Ja, en dat heb ik in mijn logs ook al vaak genoeg aangegeven. Als ik boven de 72 kg wil blijven, moeten ik me continu dwingen meer eten dan ik graag zou willen. Het cutten daarentegen (dit was de eerste keer dat ik dat deed) ging dan weer erg voorspoedig, al zeg ik het zelf.
 
Back
Naar boven