XXL Nutrition

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)! (2 bezoekers)

Moeten moderators van onze topics afblijven?


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Toch goed en leuk dat je het een tijdje hebt geprobeerd. En misschien kan je KT met enkele uithoudings gerichte oefeningen prima kombineren. Zo lang je je rug niet molt :p
 
Misschien dat trainingen gebaseerd op giantsets iets voor je is.
 
Hier een voorbeeld.

Maar je kan natuurlijk ook zelf het een en ander verzinnen. Ik heb kort FB in giantset vorm gedaan, dat was echt killing.
 
Jammer dat het niet werkt voor je en dat je lichaam zo tegenwerkt.

Oow, da's echt spijtig, nu je het juist zo graag deed...
Maar luisteren naar je lichaam is toch het beste !

Welkom terug in de echte Wereld. :p:exactly:

Toch goed en leuk dat je het een tijdje hebt geprobeerd. En misschien kan je KT met enkele uithoudings gerichte oefeningen prima kombineren. Zo lang je je rug niet molt :p

BB en seks, meer heb je toch niet nodig? :dunno:

Misschien dat trainingen gebaseerd op giantsets iets voor je is.

Ik heb nu eenmaal al 20 jaar een zwakke rug...Zal me erbij neer moeten leggen dat sommige oefeningen uit de Crossfit gewoon niet geschikt voor mij zijn. Gelukkig kan ik in de sportschool ook heel veel dingen doen die Crossfit gerelateerd zijn hoor...Maar (power) snatches, cleans, overhead deadlifts etc is het gewoon niet.

Maar des te meer reden om vanaf september keihard te gaan knokken in de sportschool. Ze hebben net allemaal nieuwe apparatuur besteld las ik, dus dat komt mooi uit...Ook een airbike (woohooo). En ik kan lekker gaan focussen op de compounds, roeien, airbiken, deadliften, bankdrukken...Ik kan in de gym ook mijn eigen WOD's gaan samenstellen. Ik heb nu een idee hoe deze in elkaar zitten, dus eigen input is prima te doen. Maar machines en met barbells/dumbbells smijten is gewoon meer mijn ding, aangevuld met zware cardio (wie had ooit gedacht dat ik dat laatste zou zeggen? :roflol:)

Heb gewoon ook wel weer zin om naar een 'normale' sportschool te gaan. En het is win-win, want mijn vrouw is blij dat ik weer naar de sportschool ga, want dat motiveert haar enorm om dat ook vol te blijven houden. Ze vond het zonder mij erg moeilijk om trouw te blijven gaan...Alleen maar goed dus achteraf. Ik heb het geprobeerd, niet geworden wat ik had gehoopt...Maar blij met de ervaring rijker! :flexgrin:
 
Goed...ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen; Ik ga weer stoppen met Crossfit! :(

Ik doe het alleen niet vrijwillig, dus het voelt niet als opgeven...of toegeven dat het stom is. Integendeel, ik vind het onwijs leuk om te doen en vreselijk jammer om mee te moeten stoppen. Ik hou van de intensiteit en korte, maar o zo krachtige trainingen, het uitgeput op de grond liggen na een WOD, het bijna moeten spugen als je van de airbike afkomt en alle aspecten en denkwijze rondom Crossfit. Maar...het is voor mijn lijf beter, merk ik. Ik heb sinds ik ben gestart met Crossfit veel lichamelijke klachten gehad. Uiteraard ook door nog belabberde techniek (wat zeker niet aan de begeleiding heeft gelegen!). De rugklachten nemen de overhand en zijn bijna hele dagen aanwezig. Dit had ik bij fitness bijna nooit zo erg! Het is op deze wijze gewoon niet leuk meer...en ik heb het er ook op deze manier niet voor over. Per 1 september ga ik dus terug de sportschool in. Dan loopt mijn abo bij de Crossfit box af...

Voor zover...
Verstandig! Maar als je het toch weer wil gaan doen..dan zou ik gewoon een hoop compounds in je schema stoppen en die vorm er keihard in gaan slijten. (Front)Squatten, deadliften, cleans etc..het moet je tweede natuur worden..
 
Verstandig! Maar als je het toch weer wil gaan doen..dan zou ik gewoon een hoop compounds in je schema stoppen en die vorm er keihard in gaan slijten. (Front)Squatten, deadliften, cleans etc..het moet je tweede natuur worden..

Ik denk dat het verstandig is om bijvoorbeeld (power) cleans, snatches en overhead squats te vermijden. DL en (F)SQ gaat daarentegen prima, dus zal toch voornamelijk de techniek zijn en niet gebrek aan kracht, wat de rugklachten veroorzaakt. Maar ik heb het er niet voor over om mijn rug te verknallen om die techniek überhaupt onder de knie te krijgen. Dus we gaan lekker terug de sportschool in en pakken lekker zware compounds en af en toe een machientje hier en daar, losse dumbbells en barbells. Dat ging voor mij gewoon het beste. Enerzijds jammer, aan de andere kant mis ik gewoon ook het sportschool gevoel... :flexbiceps:
 
Maar je log zal er ook wel weer interessanter op worden hier (en vooral begrijpelijker) :p:p

Haha...ja die termen allemaal he? Ik begrijp ze zelf ook niet allemaal hoor. Moet vaak nog opzoeken wat een oefening nou eigenlijk is :D

Vooral het laatste ja.

:p

Dat ik jou dit heb mogen horen zeggen.

Echt he?! Ik moest het ook even 3x lezen...

Tja, het is gewoon zo als je ooit wilt gaan crossfitten..

Voor bodybuilding doeleinden hoeft het niet perse ;)

Je hebt gelijk hoor...De bewegingen moeten zonder over na te denken uitgevoerd kunnen worden. Alleen druk hoeven maken over het gewicht... :lifter:
 
Bedankt voor de karma mensen...Dat is een bitch zeggen ze toch? :D
 
Ik ga toch gewoon, tot ik weer in de 'normale sportschool' ben, wat WODjes loggen af en toe hoor...en van gisteren was een hele leuke! Ik heb een buddy WOD gedaan...met m'n broer samen. He-le-maal naar de klote! :zweet::loony:

400 meter rennen als warming up...

Zoveel mogelijk rondes in 30 minuten van;

50 air squats + wall sit
50 pullups + hangs
50 Hand Release Pushups + plank
50 burpees over buddy


We hadden afgesproken om 10 om 10 herhalingen te doen, om de boel een beetje te verdelen. Dus 10 air squats terwijl buddy wall sit doet en vice versa...tot 50x, dan 10 pullups terwijl buddy aan bar hangt en vice versa. Dit alle 4 oefeningen door.

Ik heb de alles strict gedaan, mijn broer hier en daar wat aanpassingen. Hij heeft nog een beetje mijn oude postuur (alleen 10cm korter dan ik, maar 100+ kg), dus dat is erg zwaar. In ieder geval pullups deed hij aan een verlaagde bar, zodat hij er een jumping pullup van kon maken en pushups op z'n knieën. Af en toe ook wat herhalingen van hem overgenomen, om tot 50 te komen. Pittig! :fire:

2 rondes en uiteindelijk 30 air squats gehaald. Helemaal kapot en bijna nekken :kots:

Maar verder is Crossfit heel leuk hoor... :roflol:
 
Ik ga toch gewoon, tot ik weer in de 'normale sportschool' ben, wat WODjes loggen af en toe hoor...en van gisteren was een hele leuke! Ik heb een buddy WOD gedaan...met m'n broer samen. He-le-maal naar de klote! :zweet::loony:

400 meter rennen als warming up...

Zoveel mogelijk rondes in 30 minuten van;

50 air squats + wall sit
50 pullups + hangs
50 Hand Release Pushups + plank
50 burpees over buddy


We hadden afgesproken om 10 om 10 herhalingen te doen, om de boel een beetje te verdelen. Dus 10 air squats terwijl buddy wall sit doet en vice versa...tot 50x, dan 10 pullups terwijl buddy aan bar hangt en vice versa. Dit alle 4 oefeningen door.

Ik heb de alles strict gedaan, mijn broer hier en daar wat aanpassingen. Hij heeft nog een beetje mijn oude postuur (alleen 10cm korter dan ik, maar 100+ kg), dus dat is erg zwaar. In ieder geval pullups deed hij aan een verlaagde bar, zodat hij er een jumping pullup van kon maken en pushups op z'n knieën. Af en toe ook wat herhalingen van hem overgenomen, om tot 50 te komen. Pittig! :fire:

2 rondes en uiteindelijk 30 air squats gehaald. Helemaal kapot en bijna nekken :kots:

Maar verder is Crossfit heel leuk hoor... :roflol:
Gewoon doen wat je leuk vindt. :thumb:
Cool man! Met je broer samen... :) Mijn broer ziet me al aankomen, die zou dat nooit doen. Samen een pizza happen dan weer wel natuurlijk. :D
 
Gewoon doen wat je leuk vindt. :thumb:
Cool man! Met je broer samen... :) Mijn broer ziet me al aankomen, die zou dat nooit doen. Samen een pizza happen dan weer wel natuurlijk. :D

Ik doe zeker wat ik leuk vind Rook! Ik vind Crossfit nog steeds leuk, ga daar ook veel meer tot het gaatje dan in de sportschool merk ik, gewoon omdat je opgepept wordt door de groep. Het is 'jammer' dat er een paar powerlift oefeningen inzitten, waar ik gewoon erg last van krijg. Anders zou ik er niet mee gaan stoppen...Maar zoals ik eerder zei, ga ik soort WODs voor mezelf maken in de sportschool straks en daarnaast fijn zware compounds en cario :D

Pizza eten met m'n broer doe ik niet. Hij is, net als ik, al jaren aan het strugglen met zijn gewicht. Is mij iets beter gelukt het afgelopen jaar :flexbiceps: We houden het, als we afspreken, meestal bij kip of vis...Lekkâh licht verteerbaar...:eatmeat:
 
Het is 'jammer' dat er een paar powerlift oefeningen inzitten, waar ik gewoon erg last van krijg. Anders zou ik er niet mee gaan stoppen...Maar zoals ik eerder zei, ga ik soort WODs voor mezelf maken in de sportschool straks en daarnaast fijn zware compounds en cario :D
Dat moet ook wel gaan lukken. Kun je mooi om de oefeningen waar je last van krijgt heen trainen.
Pizza eten met m'n broer doe ik niet. Hij is, net als ik, al jaren aan het strugglen met zijn gewicht. Is mij iets beter gelukt het afgelopen jaar :flexbiceps: We houden het, als we afspreken, meestal bij kip of vis...Lekkâh licht verteerbaar...:eatmeat:
Mijn broer ziet het probleem niet. Hij ziet wel mijn probleem. :)
 
Dat moet ook wel gaan lukken. Kun je mooi om de oefeningen waar je last van krijgt heen trainen.

Mijn broer ziet het probleem niet. Hij ziet wel mijn probleem. :)

Ja, en andersom...Ik vermoed dat jouw broer een groter probleem heeft dan jij ;)
 
Back
Naar boven