AndroidHealthClinic

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Moeten moderators van onze topics afblijven?


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Hi, thanks voor je reactie. Ben idd van plan om vanaf de volgende keer de 5x5 te pakken. Heb daar een appje voor op m'n telefoon. Alleen moet je daar volgens mij steeds 5kg per set bijtellen en mijn gym heeft van die plastic k*t schijven die per 10kg gaan. Moet ik ff een alternatief voor vinden. Misschien idd 3x5 en dan per set 10kg erbij? Klinkt als veel...

Benen zijn overigens helemaal kapot van die squats. Ik had dat niet verwacht, omdat ik leg press op 140kg pak. Maar dan is 3x12x20kg squats aanzienlijk zwaarder...poeh :knipoog:
10kg per keer verzwaren is idd te veel, als bij jouw gym 5 kg de kleinste schijven zijn kun je natuurlijk zelf 2,5kg schijfjes kopen en meenemen ( kosten niet veel).
maar ik zou de gym ze toch wel zelf laten kopen want dit hoort natuurlijk wel bij de basisvoorzieningen die ze moeten hebben.
dan kun je met 5 kg verzwaren als je je sets en reps kunt maken.
spierpijn kan nog wel even aanhouden hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Dan doe je het goed. :D

:P

10kg per keer verzwaren is idd te veel, als bij jouw gym 5 kg de kleinste schijven zijn kun je natuurlijk zelf 2,25kg schijfjes kopen en meenemen ( kosten niet veel).
maar ik zou de gym ze toch wel zelf laten kopen want dit hoort natuurlijk wel bij de basisvoorzieningen die ze moeten hebben.
dan kun je met 5 kg verzwaren als je je sets en reps kunt maken.
spierpijn kan nog wel even aanhouden hoor :)

Ik heb ze een bericht gestuurd en ze hebben wel 2,25kg schijfjes. Ik heb waarschijnlijk niet goed gekeken. Dan kan ik mooi per 5kg verhogen en 5x5 setjes gaan maken :thumb:
 
Goedemiddag toppers,

Ik heb sinds zondagochtend nog steeds ongelooflijke spierpijn in mijn benen. Die squats waren toch wel veel zwaarder, dan ik had verwacht ten opzichte van bijvoorbeeld leg press.

De spierpijn is dusdanig dat gewoon lopen al een constante pijnscheut door mijn benen geeft. Vandaag is weer trainingday (5x5 op de planning staan), maar ik vraag me af of dit met deze spierpijn wel verstandig is. Squats zijn vast onderdeel van het 5x5 schema. Zeggen jullie; Gewoon doen, kan geen kwaad, word je hard van? Of beter niet met squats en alleen DL, BR en BP pakken?

Jullie kennis wordt gewaardeerd! Thanks :thumb:
 
ik zou eerst even goed opwarmen, vaak trekt het dan wat weg en kan je misschien toch squatten. als het na opwarmen ook niet goed voelt, gewoon een keer skippen en de rest doen.
is toch wel verstandig om bij zware spierpijn toch wat licht te trainen, is goed voor de doorbloeding van je stijve spiertjes zodat het herstel wat vlotter gaat.
 
ik zou eerst even goed opwarmen, vaak trekt het dan wat weg en kan je misschien toch squatten. als het na opwarmen ook niet goed voelt, gewoon een keer skippen en de rest doen.
is toch wel verstandig om bij zware spierpijn toch wat licht te trainen, is goed voor de doorbloeding van je stijve spiertjes zodat het herstel wat vlotter gaat.

Ik neem je advies graag ter harte. Ff goed opwarmen dus en kijken hoe 't gaat :lifter:

Thanks! :thumb:
 
Dusssss spierbundels,

Vandaag voor het eerst een echte 5x5 Stronglift workout gedaan. Ging, ondanks nog redelijke spierpijn in de benen van de squats van zondag, helemaal niet slecht. Heb een screenshot van de afgeronde training hieronder.


Ook nog een paar losse oefeningen erna gedaan;
3x10 x 20kg barbell curls
3x15 x 25kg cable upright row
3x15 x 25kg cable triceps pulldown
3x15 x 60kg total abdominal machine

10 minuten loopband, 1,5% helling, speed 6 (ivm vermoeide benen).

Al met al ging 't best lekker voor een eerste keer 5x5 en had inderdaad geen last van starende pukkelschouders :D waar ik me eerder een beetje druk om maakte.

Voor nu, truste en Darude0306 out! :hello:

IMG_2720.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed man! Eindelijk minder machines en het dchte werk, hoe voelde het allemaal aan?
 
Goed man! Eindelijk minder machines en het dchte werk, hoe voelde het allemaal aan?

Voelde best wel heel goed eigenlijk! Je voelt dat je lichaam meer z'n best moet doen om bijvoorbeeld in balans te blijven, dus dat lijkt mij dat je je spieren meer en beter aanspreekt. Misschien een domme gedacht, maar goed...

Dit is wel mijn to-go manier van trainen vanaf nu! :flex:
 
Voelde best wel heel goed eigenlijk! Je voelt dat je lichaam meer z'n best moet doen om bijvoorbeeld in balans te blijven, dus dat lijkt mij dat je je spieren meer en beter aanspreekt. Misschien een domme gedacht, maar goed...

Dit is wel mijn to-go manier van trainen vanaf nu! :flex:

Top! Benieuwd hoe je in kracht vooruit gaat met 5x5!
 
Welkom bij de stronglifts club :).
Squats zijn inderdaad in het begin moeilijk, maar als je ze eenmaal kan, dan wil je ook niks anders :)
 
Top! Benieuwd hoe je in kracht vooruit gaat met 5x5!

Ik ook! ;)

Welkom bij de stronglifts club :).
Squats zijn inderdaad in het begin moeilijk, maar als je ze eenmaal kan, dan wil je ook niks anders :)

Ik heb vandaag niet het gevoel dat ik extra spierpijn heb door de squats gisteren. Dus dat is een goed teken! :thumb: Donderdag weer aan de slag, maar dan workout 2! :lifter:
 
Je voelt dat je lichaam meer z'n best moet doen om bijvoorbeeld in balans te blijven, dus dat lijkt mij dat je je spieren meer en beter aanspreekt. Misschien een domme gedacht, maar goed
Niet dom gedacht. Je traint nu ook je stabilisatoren mee. Goede training. :)
 
Niet dom gedacht. Je traint nu ook je stabilisatoren mee. Goede training. :)

Thanks! Ik krijg hier toch meer voldoening van dan van de machines...Ik vind alleen de abs en vertical traction nog wel fijn om erbij te doen. En uiteraard alle soorten cable pulls :D
 
Geniet ervan darude! Er is echt niks leukers dan elke training sterker worden!:)

Je kan ook van die transformatie video's kijken op youtube! Als ik soms niet heen wou gaan (druk met school of werk), ging ik dat kijken en ging ik méteen naar de sportschool.

Veel succes maat :)
 
Geniet ervan darude! Er is echt niks leukers dan elke training sterker worden!:)

Je kan ook van die transformatie video's kijken op youtube! Als ik soms niet heen wou gaan (druk met school of werk), ging ik dat kijken en ging ik méteen naar de sportschool.

Veel succes maat :)

Thanks kerel. Ik kom na iedere training voldaan thuis, dus genieten doe ik sowieso ;)
 
Stronglifts!!

Kijk uit dat je niet te gespierd en sterk gaat worden
 
Godver......ben ff een lang weekend weg en meneer gaat ineens knallen met stronglifts en de juiste mindset......topper!! :thumbs::thumb:
 
Stronglifts!!

Kijk uit dat je niet te gespierd en sterk gaat worden

Je kunt nooit te sterk worden toch? Gespierd duurt nog wel een jaar of wat....Moet eerst 20% vet af hè? ;)

Godver......ben ff een lang weekend weg en meneer gaat ineens knallen met stronglifts en de juiste mindset......topper!! :thumbs::thumb:

Haha...thanks man! :thumb:

Dit soort berichten motiveert in ieder geval enorm...Bedankt toppers! :bow2:
 
Back
Naar boven