Fitness Seller

Back to Stay (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MisterMuscle

Novice
Elite Member
Lid geworden
10 mrt 2018
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Hoi allemaal. Ik ben Jasper.
Ik ben 42 jaar oud, heb een full time baan en een gezin. Vrouw en twee kids. Ik ben 1,77m weeg 83 kg met vetpercentage rond de 16%.
(De foto is niet van mijn lijf, mocht ik willen. Het is Frank Zane)
Ik train minimaal 4 keer per week en tot nu toe altijd op doordeweekse avonden, na het avondeten. Ik ben het merendeel van mijn leven niet zo sportief geweest, maar nu ik nog iedere dag ervaar hoeveel beter het leven is zo (hoe dankbaar je lichaam is) wil ik er nooit meer mee stoppen. Vorig jaar vanwege een enkelbreuk niet goed hard kunnen trainen. Nu weer goed de smaak te pakken.
Zoals bij vele andere gym rats, is ook bij mij de spiermassa wel aanwezig en is de definitie er ook wel, maar blijft de uitdaging bestaan als het gaat om de laatste pondjes vet rond de buikstreek. Ik krijg van verschillende ervaren mensen uiteenlopende en soms tegenstrijdige tips om dit aan te pakken.
  • Buikspieren trainen met veel herhalingen. Hierbij de overtuiging hebbende dat plaatselijk vet verbranden wel degelijk bestaat.
  • Algeheel vetpercentage omlaag brengen, door een koolhydraten tekort te creëeren met een dieet.
  • Algeheel vetpercentage omlaag brengen, door een calorieën tekort te creëeren met cardio.
  • Cardio vroeg in de ochtend gaan doen, wachten met koolhydraten tot in de middag, ‘s avonds kracht training doen.
Ik denk ook dat geen lichaam hetzelfde is, dus alle goede adviezen die gebaseerd zijn op eigen ervaringen kunnen de sleutel zijn, maar er bestaan naar mijn bescheiden mening geen “gouden tips”. (Maar dit kan ik ook verkeerd zien)
Toch ben ik heel erg benieuwd wat men hier op het forum kan zeggen over het verbranden van de laatste restjes vet. Vooral buikvet, omdat dat toch bij mannen het lastigste deel blijft.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en... aangenaam kennis te maken!

Groet, Jasper
 
Buikvet is altijd een dilemma. Aangezien er geen wonder middelen zijn die dat direct weghalen/verbranden, moet je experimenteren wat bij jou het beste werkt (qua voeding & trainingen/cardio). De boven genoemde dingen zijn wat methodes inderdaad. Vergeet ook niet dat bijv. huidplooi & leeftijd een rol kunnen spelen. Succes
 
Het enige wat je moet doen is een negatieve energiebalans te creëren. De manier waarop je dat het beste kunt doen is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Cardio mag, maar hoeft niet. Low carb kan, maar hoeft ook niet. Geen koolhydraten in de ochtend heeft geen zin, maar is niet per definitie fout als je je daar goed bij voelt. Plaatselijk vet verbranden is met de kennis die we nu hebben nog steeds niet mogelijk. Afvallen met low carb werkt alsnog niet als je teveel calorieën binnen krijgt via de andere macro's.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Back
Naar boven