AndroidHealthClinic

Back to work

Bezoekers in dit topic

DE

Novice
Lid geworden
18 okt 2021
Berichten
8
Waardering
2
Goedemiddag,

Als je ergens nieuw bent is het wel zo netjes om je even voor te stellen, dus bij dezen.

In het verleden heb ik een paar jaar aan krachttraining gedaan, ongeveer van mijn 15e tot mijn 24e. Ging lekker, maar daarna heb ik door uiteenlopende slepende blessures en persoonlijke redenen een hele tijd niets meer gedaan.
Ik ben nu 35 en de combinatie veel/lekker eten en niet sporten was geen goede (duh!). Dit zorgde ervoor dat ik aankwam tot zo'n 125kg bij een lengte van 1,94m. Toen ik nog veel sportte woog ik ook weleens 112-115kg, maar met andere verhoudingen qua vet/spieren.

Als ik naar foto's van mezelf keek werd ik daar niet echt blij van en ook fysiek voelde ik mij niet goed. Snel buiten adem, altijd aan het zweten en gewoon niet fit. Daarom heb ik ongeveer een jaar geleden het roer omgegooid: ik ben gezonder gaan eten, heb een Concept rower gekocht en ben meer (low intensity) cardio gaan doen. Zo'n 8-9 maanden later woog ik 102kg (dus 23kg er af), en de laatste paar maanden schommel ik een beetje tussen de 103kg en 105kg.

Sinds vandaag ben ik ook weer begonnen met krachttraining in de sportschool (dat viel even tegen!). Het doel is om dit vetpercentage te behouden (of misschien iets te verlagen in het begin), maar vooral om meer spiermassa aan te komen.
Voorlopig zet ik in op 3x per week krachttraining, waarbij ik iedere spiergroep 3x in de 2 weken train. Dus de ene week 2x en de week daarna 1x, en zo draai ik door.

Er zit nog wel redelijk wat kennis in mijn hoofd, maar ik leer graag bij en ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van training en voeding.
Als je vragen hebt, stel ze gerust :)

Cheers!
 
Hey!
Welkom op het forum.
Netjes dat al 23kg in het eerste jaar kwijt bent. Behoorlijke prestatie!
Denk dat je je voeding al behoorlijk onder controle heb aangezien je gewichtsverlies, gewoon zo doorgaan, blijf gemotiveerd en je komt er wel!
Succes 🤙
 
Back
Naar boven