XXL Nutrition

Backpump verpest workouts (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Sinds kort heb ik een sterke backpump in mijn onderrug tijdens het trainen. De probleemoefeningen zijn SLDL, barbell hip thrust en leg curls. Soms kan ik niet eens lopen van de backpump en moet ik even gaan liggen met mijn benen op een verhoging.

Ik doe hip thrusts in de 8-12, leg curls 10-20 range en SLDLs voor 5-6. Buiten de oefeningen te veranderen, wat kan ik doen om dit te verhelpen?
 
Sinds kort heb ik een sterke backpump in mijn onderrug tijdens het trainen. De probleemoefeningen zijn SLDL, barbell hip thrust en leg curls. Soms kan ik niet eens lopen van de backpump en moet ik even gaan liggen met mijn benen op een verhoging.

Ik doe hip thrusts in de 8-12, leg curls 10-20 range en SLDLs voor 5-6. Buiten de oefeningen te veranderen, wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Gebruik je orals momenteel?
 
Sinds kort heb ik een sterke backpump in mijn onderrug tijdens het trainen. De probleemoefeningen zijn SLDL, barbell hip thrust en leg curls. Soms kan ik niet eens lopen van de backpump en moet ik even gaan liggen met mijn benen op een verhoging.

Ik doe hip thrusts in de 8-12, leg curls 10-20 range en SLDLs voor 5-6. Buiten de oefeningen te veranderen, wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Alle drie behoorlijk overbodige oefeningen tenzij je per se Mr. O. wil worden.
 
Dit zijn altijd van die nutteloze reacties. Alles is overbodig want het leven heeft geen nut.
Het zijn dan ook behoorlijk nutteloze oefeningen, zeker als ze de genoemde problemen geven. Sla ze over en doe RDL's.
 
Of voer ze goed uit en hou je onderrug minder hol.
 
Geen enkele vorm van vitamine S
Dan valt dat al weg :)
Je kan eventueel taurine eens proberen op te testen of het helpt tegen je backpumps
 
Dan valt dat al weg :)
Je kan eventueel taurine eens proberen op te testen of het helpt tegen je backpumps
Dit.
 
Je glutes activeren (dus hele lichte glute bridges/swings met pure focus op glutes) en abs aanspannen.
 
Ik had van dbol zulke erge backpumps dat ik er ‘s nachts niet van kon slapen. Ik kwam toen midden in de nacht uit bed om lower back stretches te doen.

Misschien is je techniek niet helemaal goed. Als ik bij leg curls of RDLs te zwaar ga begin ik ook mijn lower back meer te voelen dan mijn hamstrings. Hip thrusts doe ik nooit want dat is gay en in mijn geval ook helemaal niet nodig. Probeer meer te focussen op techniek en minder op gewicht.
 
Het zijn dan ook behoorlijk nutteloze oefeningen, zeker als ze de genoemde problemen geven. Sla ze over en doe RDL's.
Wat? Een goed uitgevoerde seated hamstring curl is arguably de beste hamstring oefening die er is. Sowieso train je die functie van de spier alleen door de curlen en niet met een rdl of sldl.
 
Je kan eventueel taurine eens proberen op te testen of het helpt tegen je backpumps

Thanks, ik zal het eens proberen.

Je glutes activeren (dus hele lichte glute bridges/swings met pure focus op glutes) en abs aanspannen.

Ik weet niet hoe nuttig dat gaat zijn voor mij qua mechanical tension, ik doe 10+ reps met 200kg op hip thrusts. Ik kan eens proberen om lager te gaan en een squeeze toe te voegen aan het einde met een tragere eccentric, misschien helpt dat.

Misschien is je techniek niet helemaal goed. Als ik bij leg curls of RDLs te zwaar ga begin ik ook mijn lower back meer te voelen dan mijn hamstrings.

Ik doe deze oefeningen al jaren zonder echt veel vooruitgang te boeken en het is pas sindskort een probleem, en ik ben er ook vrij zeker van dat mijn techniek zeer goed is. Interessant trouwens dat je lower back issues krijgt bij lower reps, ik moet juist niet boven de ~5 reps gaan op SLDLs want dan begint mijn onderrug juist op te spelen.

Wat? Een goed uitgevoerde seated hamstring curl is arguably de beste hamstring oefening die er is. Sowieso train je die functie van de spier alleen door de curlen en niet met een rdl of sldl.

Klopt, maar ik weet niet hoe nuttig het is om die jongen wat bij te brengen gezien zijn reacties :roflol: leg curl met hips extended (hamstring slides), leg curl met hips relaxed (de seated leg curl dus) en een hip hinge pakt bijna alle functies van je hamstring mee, en ik zou niet weten hoe je zo 1-2-3 een leg curl met relaxed hips zou moeten doen zonder specifiek een seated leg curl. Misschien een lying leg curl met een stevige decline.
 
Heb je toevallig de volgorde van je oefeningen veranderd? Of wat ik eigenlijk wil zeggen: misschien helpt het door ze te prioriteren door ze als eerste te doen met een training.
 
Het zijn dan ook behoorlijk nutteloze oefeningen, zeker als ze de genoemde problemen geven. Sla ze over en doe RDL's.
Korte kop van de ham loopt alleen over de knie. Als je de hams volledig wil trainen zal je altijd een curl variant toe moeten voegen
 
Heb je toevallig de volgorde van je oefeningen veranderd? Of wat ik eigenlijk wil zeggen: misschien helpt het door ze te prioriteren door ze als eerste te doen met een training.
Dit, als ik sldl enzo aan het einde doe dan zijn mn hamstrings al zo exhausted dat ik alles uit mn onderrug ga halen. Zou dit even proberen als ik jou was
 
Dit, als ik sldl enzo aan het einde doe dan zijn mn hamstrings al zo exhausted dat ik alles uit mn onderrug ga halen. Zou dit even proberen als ik jou was

Als je eerst leg curls doet en dan sldl/rdl zou je je hams juist beter moeten voelen aangezien ze pre exhausted zijn en dus eerder zouden moeten falen dan je nog frisse onderrug.
 
Als je eerst leg curls doet en dan sldl/rdl zou je je hams juist beter moeten voelen aangezien ze pre exhausted zijn en dus eerder zouden moeten falen dan je nog frisse onderrug.
Ik doe ze niet meer zwaar en aan het einde, enige wat ik voel is me rug als ik ze zwaar doe. Moet me sowieso extreem focussen om ze te voelen.
 
Heb je toevallig de volgorde van je oefeningen veranderd? Of wat ik eigenlijk wil zeggen: misschien helpt het door ze te prioriteren door ze als eerste te doen met een training.

Ik heb elke volgorde geprobeerd behalve leg curl first :(
 
(evt. m.u.v. sldl) single leg varianten proberen? Scheelt de helft voor je onderrug.

ps. kan me trouwens niet voorstellen hoe je zo'n lower back pump krijgt bij leg curls. Klinkt dan eerlijk gezegt alsof je er een fullbody oefening van maakt.
 
Ik zou persoonlijk wat hyperextensions meer proberen toe te voegen. Dan maak je de glutes en heupspieren wat sterker en neemt je onderrug minder de lasten over.
 
Back
Naar boven