XXL Nutrition

Backup maken van je telefoon (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Is het mogelijk om een backup te maken van je telefoon (telefoonboek, sms berichten, etc.) zodat je die later weer terug kunt zetten op dezelfde telefoon of misschien wel een ander type?

Ik heb me nog niet zo verdiept in het hele data-kabel gebeuren, dus ik hoopte dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.

Het gaat om een Nokia 8910.
 
Ik zelf heb een nokia 6230 en daar heb ik een kabeltje bij en het programma Nokia PC suite. In dit programma zit een optie om je telefoonboek naar je hardeschijf te kopieren om zo je tel.nr's te bewaren/backupen.

Misschien is het bij jou ook van toepassing ik weet zo niet uit me hoofd wat voor toestel een 8910 is. Misschien staat er wat over in de handleiding?

Of kijk anders even op www.nokia.com en typ je toestel in om te kijken of het bij de features staan.

Of je kijkt even naar het programma Nokia PC suite en kijkt of het programma jou toestel ondersteund.

That will do the trick :)
 
Moet je wel een datakabel hebben of een pc welke infrarood of bluetooth aankan.
 
b3ta zei:
Ik zelf heb een nokia 6230 en daar heb ik een kabeltje bij en het programma Nokia PC suite. In dit programma zit een optie om je telefoonboek naar je hardeschijf te kopieren om zo je tel.nr's te bewaren/backupen.

Misschien is het bij jou ook van toepassing ik weet zo niet uit me hoofd wat voor toestel een 8910 is. Misschien staat er wat over in de handleiding?

Of kijk anders even op www.nokia.com en typ je toestel in om te kijken of het bij de features staan.

Of je kijkt even naar het programma Nokia PC suite en kijkt of het programma jou toestel ondersteund.

That will do the trick :)

Kan je ook een backup van je sms-box maken?
 
Het gaat om deze telefoon.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nokia 8910
 
Dat wordt werken met BT of infrarood. Datakabel is er toen niet bijgeleverd. En als het goed is kan je met NPS ook je smsjes backuppen.
 
Mooi. :)

Is het daarna ook mogelijk om alles terug te zetten op een ander type nokia?
 
Yup, weet alleen niet of het zo makkelijk gaat bij de Symbian phones. Maar je smsjes staan allemaal op je simkaart en deze frot je gewoon in je nieuwe phone.
 
Mijn smsjes staan niet op m'n simkaart maar in m'n telefoongeheugen. Zou dus erg mooi zijn als ik die kan backuppen met NPS.
 
Je staat verbaasd hoeveel smsjes er op je simkaart blijven staan. Toen ik mijn eerste symbian telefoon had en me kaartje erin stopte kwam er zelfs een smsje uit '98 tevoorschijn. En dat heb ik nog maar een 8bits simkaart. Huidige zijn allemaal 16 of 32 bits.
 
Zou best kunnen hoor, maar ik weet zeker dat in mijn geval alles in het telefoongeheugen staat. Ik ben m'n sim namelijk kwijtgeraakt op vakantie en heb er nu een nieuwe in zitten, maar alle smsjes staan er gewoon nog op.
 
Pomp ze over naar je simkaart ;)
 
Volgens mij is dat niet mogelijk en daarbij, een simkaart laat er meestal maximaal 20 toe en in mijn geval zijn het er 80.
 
Bestel een extra simkaart en kopieer het daarop. Dat is sowiezo handig, want als je je telefoon in de gracht laat flikkeren of zoiets kun je thuis gelijk je oude telefoon aanzetten met de tweede sim erin en al je gegevens. Weet je zeker dat je nooit langer dan een paar uur onbereikbaar bent. :cool:
 
Dat is zeker een goed idee. Ik dacht alleen dat het aantal berichten op je sim beperkt is tot max 20, althans dat was vroeger zo. Misschien dat er momenteel meer op kan.
 
30 kunnen er op geloof ik. Aangezien je bluetooth hebt, gewoon een BT dongle kopen en ze op je pc bewaren.
 
TongPo zei:
Dat is zeker een goed idee. Ik dacht alleen dat het aantal berichten op je sim beperkt is tot max 20, althans dat was vroeger zo. Misschien dat er momenteel meer op kan.

Ik weet niet precies hoeveel het er bij mij zijn, maar zeker een stuk meer dan 20. En zo'n nieuwe sim-kaart zal er zeker wel een hoop hebben.
 
Yzord zei:
30 kunnen er op geloof ik. Aangezien je bluetooth hebt, gewoon een BT dongle kopen en ze op je pc bewaren.

Die heb ik al, zal ff checken of het mogelijk is om ze naar m'n pc te sturen.

Thanks voor alle input bro's.
 
ik heb een mda en gebruik deze software hiervoor
[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven