XXL Nutrition

bacteriële infectie

Bezoekers in dit topic

Spawn86

Cool Novice
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
116
Waardering
10
Lengte
1m73
Massa
75kg
Een tijdje terug begonnen met mijn eerste test-e inject kuur.
De eerste inject met succes gezet in mijn quads. Daarna gelijk benen gaan trainen voordat de PIP toeslaat.
Diezelfde avond begon mijn been zeer te doen. Ik dacht in eerste instantie dat ik iets had gescheurd of overbelast in mijn been. Verder geen aandacht aan gegeven en gewoon gaan slapen.
De volgende ochtend deed mijn been nog steeds zeer. Mijn gedachten gingen uit naar PIP of een blessure.
Die avond tijdens het werk begon het steeds meer pijn te doen en ik begon steeds slechter te lopen.
Uiteindelijk eerder naar huis gegaan omdat het niet meer ging. Anderhalf uur naar huis gereden en de pijn nam met de minuut toe.
Thuis aangekomen gelijk langs de huisartsenpost gegaan. De dokter wist na 1 blik dat het om een bacteriële infectie ging.
Ik kreeg een flinke antibiotica kuur mee en diclofenac. Uiteindelijk 2 antibiotica kuren nodig gehad en 2 weken op krukken moeten lopen.
Uiteraard geen inject meer gezet.
Nu heb ik het injecteren volgens het boekje gedaan. Clean gewerkt met alcoholdeppers etc.

Kan de bacterie in mijn gear hebben gezeten? Ik heb gear van EP en heb 4 vials... (3 nog dicht en uit eentje heb ik 1 inject gehaald)

Al met al een slechte eerste ervaring met injects.. zo'n infectie gun ik niemand.
 
pics gemaakt van je been hoe ie eruit zag?
 
Je zegt het volgende: Nu heb ik het injecteren volgens het boekje gedaan. Clean gewerkt met alcoholdeppers etc.

Heb je dat daarvoor dan niet gedaan. Je moet altijd clean werken. Beter te veel naalden of doekjes gebruiken dan te weinig. Ik gebruik zelf 2 naalden, 1 om de olie mee op te trekken en 1 om te injecteren. 2 alcoholdoekjes, 1 voor de vial schoon te maken en 1 voor de injectiespot.

Maar wel klote voor je dat het zo is gebeurd. Goed dat je er snel bij was. Succes met je kuur.
 
Je zegt het volgende: Nu heb ik het injecteren volgens het boekje gedaan. Clean gewerkt met alcoholdeppers etc. Heb je dat daarvoor dan niet gedaan. Je moet altijd clean werken. Beter te veel naalden of doekjes gebruiken dan te weinig. Ik gebruik zelf 2 naalden, 1 om de olie mee op te trekken en 1 om te injecteren. 2 alcoholdoekjes, 1 voor de vial schoon te maken en 1 voor de injectiespot. Maar wel klote voor je dat het zo is gebeurd. Goed dat je er snel bij was. Succes met je kuur.
Nee want dit was letterlijk mijn allereerste inject die ik heb gezet. Inderdaad netjes 2 naalden gebruikt, alcoholdeppers, aspireren etc. Vandaar ook mijn vraag of het zou kunnen dat de bacterie in mijn gear zat of dat ik gewoon pech heb gehad. Ik heb een foto van mijn been. Die zal ik uploaden als ik thuis ben. Maar de diagnose was juist gesteld hoor. Ik ben er ondertussen ook van genezen. Ik twijfel alleen heel erg of ik met deze gear verder moet gaan (uiteraard een nieuwe vial).
 
was het niet gewoon virgin muscle die heftig reageerde?
Mijn reet was helemaal rood en dik toen ik ontmaagd werd door de spuit.
 
Het antwoord zul je helaas nooit weten ben ik bang. Zoiets is bijna niet te achterhalen.. tenzij je;

- de gear laat onderzoeken op bacteriën.
- zelf nog een keer injecteert uit dezelfde vial
- een ander uit dezelfde vial zich laat injeceteren

En dan nog is het gissen en niet met 100% zekerheid te zeggen waar het aan ligt.
 
Nee, de dokter zag het gelijk. Ik had ook flinke koorts toen ik bij de huisartsenpost was.
Is best snel gegaan. De ene ochtend niks aan de hand, de volgende avond niet meer kunnen lopen en koorts van de ontsteking.

Nu de foto van mijn been erbij kunnen doen trouwens.

GetAttachment.aspx.jpeg
 
Het antwoord zul je helaas nooit weten ben ik bang. Zoiets is bijna niet te achterhalen.. tenzij je; - de gear laat onderzoeken op bacteriën. - zelf nog een keer injecteert uit dezelfde vial - een ander uit dezelfde vial zich laat injeceteren En dan nog is het gissen en niet met 100% zekerheid te zeggen waar het aan ligt.

Goede tip man.

Iemand vrijwilliger om zich te laten injecteren uit een geopende vial??

En dan nog, als de andere vials uit dezelfde batch komen dan zijn die mogelijk ook besmet..
 
stuur de vials maar op hoor :D
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Goede tip man.

Iemand vrijwilliger om zich te laten injecteren uit een geopende vial??

En dan nog, als de andere vials uit dezelfde batch komen dan zijn die mogelijk ook besmet..

Ja dat is mogelijk.. Het is evengoed mogelijk dat je jouw vial zelf besmet hebt..

Er zijn geen kant en klare schuldige aan te wijzen hier. Flikker je potjes weg en koop nieuwe, lijkt me een kleine moeite als het gaat om je gezondheid.
 
Nee, de dokter zag het gelijk. Ik had ook flinke koorts toen ik bij de huisartsenpost was.
Is best snel gegaan. De ene ochtend niks aan de hand, de volgende avond niet meer kunnen lopen en koorts van de ontsteking.

Nu de foto van mijn been erbij kunnen doen trouwens.

misschien in lymfeklier gezet? Lees wel vaker over een opgezwollen been als dat gebeurt. Gewoon pech gehad denk ik
 
Waar heb je hem gezet?
Op de foto lijk het net of de bult bijna op je knie zit.
 
Ja klopt, de ontsteking zat boven en rond mijn knie. Terwijl ik hem bovenin mijn quads heb gezet..
 
Goed plaatje..

Dit was ook je eerste keer legday zeker? Naast eerste keer inject day?

:roflol:

En ik blijf nog steeds ver weg van Ep nooit meer laat van PiP nu had een x met Ep in men biceps gezet uit een nieuwe vial en ook ontstoken , rood en opgezwollen voor 2 weken met dezelfde vial ook in quad zware PiP

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

Ja klopt, de ontsteking zat boven en rond mijn knie. Terwijl ik hem bovenin mijn quads heb gezet..

Je hebt langs boven in je quad geïnject niet langs de zijkant?
 
Waar heb je hem gezet?
Op de foto lijk het net of de bult bijna op je knie zit.

hele been is dikker, niet alleen boven zn knie. Lijkt alsof zn been vocht vasthoud.

The lymphatic system is a network of vessels that flow through your body. It is as extensive as your vascular system, and contains nodes at different parts are like storage depots or garrisons where White cells can accumulate for action.

The important thing to note is that the odds of coming into contact with the lymphatic system, as long as you stick to the conventionally recommended sites of IM injection are very small.

(The recommended sites are deltoids, ventogluteal (side of hip/ buttocks) , dorsal gluteus (back of buttocks top outer corner), vastus lateralis ( abductor lateral (outer side) of quadriceps).

But if you start doing �??site�?? injections, such as pectorals, biceps, inner quads etc. then you run much higher risk of hitting lymphatic tissue and disruption of ducts.

Lymphatic disruption is caused when you puncture into the area. Since it is fluid, but not blood, it has no means of initial clotting so the fluid will continue to flow into surrounding areas causing extreme localized swelling and pain.

The swelling will then track up wards along the lymphatic system. The edema that is caused will also include surface edema �?? i.e. if you indent the area with your finger, the finger mark will remain. That is called �??pitting edema�??.

This edema comes on strong and fast, by the following day it is at its worst. There is normally no redness or �??heat�?? at the site, just swelling and pain.

Ice and Advil can be helpful, but it usually takes a week for the swelling to dissipate, and for up to 10 days before you can resume training that body part, as the swelling can be so bad, it will limit your range of motion and flexibility in the muscle injected.

The Keys to note are that this usually occurs in an unconventional injection site, and there the swelling comes on quickly, and then doesn�??t get worse. There is very little redness, and heat at the site. The site will have pitting edema, where as injection caused by too much BA has no pitting edema.

http://tnation.t-nation.com/free_on...ar/injection_pain_what_to_know_and_what_to_do
 
hele been is dikker, niet alleen boven zn knie. Lijkt alsof zn been vocht vasthoud.

http://tnation.t-nation.com/free_on...ar/injection_pain_what_to_know_and_what_to_do

Ja ik kon de foto niet vergroten dus was een beetje onduidelijk.
Bedankt voor het duidelijk antwoord in ieder geval.

Ja klopt, de ontsteking zat boven en rond mijn knie. Terwijl ik hem bovenin mijn quads heb gezet..

Oke duidelijk.
Dacht vraag het even voor de zekerheid.:p
 
Ja zoiets is natuurlijk nooit lekker... Koorts erbij dan is die shit toch wel flink aan geweest.

Eerste keer zal sws virgin muscle zijn geweest... Hoeveel ml had je geinject? Je hebt 4 vials in totaal zeg je, dat zou neerkomen op 4 ml als je er van plan was om er 10 weken mee te doen.

Het merk moet goed zijn, daar twijfel ik niet aan... Maar heb ook weleens zoiets gehad (zelfs topic voor aangemaakt toen) omdat ik ook met een dik, warm, rood been zat (geen echte koorts) tijdens een cruise periode.
Van merk gewisseld en nooit meer last gehad, terwijl diezelfde vial tijdens een blast werd gebruikt.

Het is eigenlijk geen goede raad, maar ik zou in jouw geval gewoon verder gaan met een nieuwe vial, en niet gelijk weer 4 ml injecten (als je dat deed).

Maar nogmaals, je moet jezelf wel als guinea pig durven te gebruiken. Je gaat er volgens mij niet achter komen wat het precies is geweest, kan echt aan tig dingen hebben gelegen.
 
Back
Naar boven