AndroidHealthClinic

bacteriostatic water bij de apotheek te krijgen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Loo

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2004
Berichten
15.710
Waardering
665
Een maatje van mij is eigenwijs en wil z'n hcg voor langere duur bewaren met het bijgeleverde water maar er staat mij iets van bij dat bacteriostatic water beter is.

Is zo'n vial gewoon bij de apo te krijgen eigenlijk?

En dan volgens deze procedure;

+-1 ml bij het poeder spuiten en laten mengen.

De opgeloste 5000IU opzuigen met je slin naaldje en dan vervolgens in de vial spuiten.

Even goed laten mengen, schudden.

Uit die vial 10 x 1ml trekken, dus 10 slin spuitjes. (500iu per keer zetten).

En in de koelkast zetten?
 
Ik neem aan dat hij elke week eentje gaat zetten?
In dat geval kan hij ze beter in de vriezer leggen en steeds een dag van te voren eentje eruit pakken om te zetten.

Ik heb trouwens geen idee of het dan uberhaupt nog uit maakt wat voor water je gebruikt (wel steriel natuurlijk).
 
Bacteriostatic remt de groei van bacteriën maar doodt ze niet!
Zelfs in de koelkast groeien de bacteriën gewoon door, hetzij geremd door bacteriostatic en de lage temperatuur.
De vriezer zou een goede oplossing zijn om in iedergeval de bacteriegroei tot een minimum te beperken. Alleen moet je wel weten hoe de HCG zich gedraagd bij temperaturen ruim onder 0. Je loopt kans dat bepaalde stoffen hun werkzaamheid verliezen na invriezen.

Het is in ieder geval erg oppassen met dat soort dingen langere tijd te bewaren. Een simple besmetting met staphylococcus areus (een bacterie die bijna iedereen op z`n huid en in de neus heeft) kan al een ernstige bacteriële infectie veroorzaken nadat je het spul in je spier hebt geinjecteerd.

Lang bewaren in de koelkast zou ik niet doen.
 
In de vriezer bewaren zou misschien een betere optie zijn maar ik vraag me af of zo'n lage temperatuur niet schadelijk is voor de stoffen inderdaad.
 
Als dat spul invriest kan je het meteen de prullenbak insmijten. Bij de apotheek kan je trouwens wel bac water krijgen geloof ik. Wel voor een ripoff prijs.
 
Als dat spul invriest kan je het meteen de prullenbak insmijten. Bij de apotheek kan je trouwens wel bac water krijgen geloof ik. Wel voor een ripoff prijs.

is niet waar bro,spul kan je zelfs met AA 0,6% aanmaken.
In de vriezer mag het niet zonder water,maar aangemaakt is dat geen probleem.Adviers kreeg ik toen van myjector,en doe sinsdien niet anders meer,werkt super goed
 
Keep Pregnyl in the original box in a safe place out of reach of children. Store as advised on the carton (2-8°C. Do not freeze.). This can be done by storing in a refrigerator (do not freeze). Do not use after the expiry date printed on the label after exp.

ik ga het niet erop wagen. Zowieso is het raar dat je vaste vorm ervan niet mag invriezen en de vloeibare vorm wel? Vaste vorm heeft fysisch gezien veel hogere weerstand tegen afbraak van molecuul bindingen en thermische eigenschappen.
 
hoe lang kan je het in de vriezer bewaren?? Heb het na 2 weken wat ik over had in de vriezer gegooid is het dan nog wel goed of niet?
 
Door te vriezen kan het zijn dat de moleculen kapot gaan. Het molecuul kan zo veranderen dan het geen werking meer heeft op de receptoren aan de lichaamscellen. Het maakt daarbij niet zo veel uit of je iets kort of lang in je vriezer hebt gehad. Als de moleculen niet tegen bevriezen kunnen zijn ze meteen kapot.
 
gewoon ff searchen, dit is al zo vaak voorbij gekomen dat het niet leuk meer is.
 
Is idd al vaak langsgekomen maar dat de werking verloren zal gaan wanneer men het invriest is voor mij nieuw.

Is hier bewijs van? Hoe dan de pro's het wanneer ze 500iu per week zetten? Of doen ze niet aan zo'n kleine dosering :p
 
pfff het werkt gewoon lui,nix om je zorgen over te maken
 
Back
Naar boven