AndroidHealthClinic

Badr Hari Knock Out - Telegraaf van vandaag by John v/d Heuvel

Bezoekers in dit topic

tremendes

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
11.662
Waardering
2.927
Lengte
1m86
Massa
102kg
Badr Hari Knock Out - Telegraaf van vandaag by John v/d Heuvel

Volle pagina in de telegraaf van vandaag en nog een stuk op een andere pagina.

OOIT LEEK de Amsterdammer Badr Hari (25) het gedroomde rolmodel voor Marokkaanse jongeren. De flegmatieke vechtsportatleet sleepte grote internationale prijzen in de wacht en werd wereldkampioen na heroïsche partijen in uitverkochte stadions. Maar de laatste tijd bokst de King of the Ring zichzelf in grote problemen. Een onreglementaire doodschop leverde Badr vorige maand diskwalificatie én een striemend fluitconcert van een stampvolle ArenA op. Ernstiger is dat de Amsterdamse politie hem aan de tand wil voelen wegens zware mishandelingen buiten de ring en connecties met topcriminelen. Is de definitieve knock-down van kickbokskampioen Badr Hari nabij?

KICKBOKSKAMPIOEN verdacht van mishandelingen en connecties met topcriminelen

BADR HARI KNOCK-OUT?

„In de ring wil ik maar één ding: mijn tegenstander slopen. Zijn kop van zijn romp slaan!”

door JOHN VAN DEN HEUVEL


AMSTERDAM, zaterdag
Club Blinq is dé trendy hotspot van het Amsterdamse Leidseplein. Jong uitgaanspubliek swingt op vrijdagavond 19 februari op gezellige discobeats en sexy housetunes, als aan de deur plotseling rumoer ontstaat. Een paar mannen, onder wie een atletisch gebouwde Marokkaan gekleed in sportoutfit, willen de club binnen maar worden door de portiers tegengehouden. De trainingsbroek van één van hen voldoet niet aan de kledingvoorschriften.
Dan gaat het plotseling snel. In een flits vallen er rake klappen en tuimelen de toch stevig uit de kluiten gewassen portiers als bakstenen tegen de grond. Getuigen verklaren later dat het wel een film leek. Na de korte maar ongekend hevige geweldcoïtusplosie zijn de mannen snel verdwenen. Een van de portiers is er slecht aan toe. Hij wordt afgevoerd met een gebroken neus en oogkas. Zijn gezicht moet later met behulp van een metalen plaat worden gereconstrueerd.
Inderhaast opgetrommelde agenten krijgen te horen dat de slachtoffers geen aangifte willen doen. Als de beelden van de beveiligingscamera’s worden opgevraagd, blijken die spoorloos verdwenen. Maar de Amsterdamse uitgaansscene weet dan allang wie die geoliede vechtmachine bij Blinq was. Kickbokskampioen Badr Hari zou zijn handjes weer eens hebben laten wapperen.
Een natuurtalent, zo omschrijven kenners van de vechtsport de op 8 december 1984 in Amsterdam geboren Badr Hari. Zelden bereikte een kickbokser zo snel de top als hij. Al op 7-jarige leeftijd kreeg hij oudere en zwaardere tegenstanders moeiteloos tegen het canvas. Gerenommeerde vechtsporttrainers als Thom Harinck en Mike Passenier roemen zijn enorme snelheid, kracht en incasseringsvermogen en schetsen het beeld van een klassieke kampioen. Binnen de ring onverschrokken en niemand ontziend en daarbuiten gewoon een aardige jongen.

Succesvol
Tot 2007 lijkt Badr Hari voor de buitenwereld een schoolvoorbeeld van succesvolle integratie. Hij groeit op in een keurig Marokkaans gezin en hangt in tegenstelling tot veel leeftijdgenoten niet op straat of in coffeeshops. Badr bezoekt dagelijks sportscholen om zijn toch al getrainde body te vervolmaken. Werken hoeft hij niet, want zijn sport levert genoeg op om zijn liefde voor exclusieve horloges en snelle sportbolides te vervullen. Op 28 april 2007 bereikt de onder Marokkaanse vlag vechtende Amsterdammer zijn eerste grote succes. Op het prestigieuze K1-toernooi in Hawaï trapt hij zijn tegenstander Yusuku Fujimoto met een onnavolgbare high kick tegen zijn kaak knock-out. Trots houdt Badr het schild van wereldkampioen boven zich.
Terwijl de successen zich opstapelen en olympische medailles binnen bereik komen, beginnen zijn trainers en andere vertrouwelingen zich zorgen te maken, vooral over het explosieve karakter van Badr Hari. Want zijn talloze fans mogen dan wel jubelen om Hari’s onnavolgbare vechttechnieken, achter de schermen vinden minder frisse zaken plaats. Zo wordt hij gearresteerd vanwege mishandeling van de buren van zijn vriendin. Het levert hem een celstraf op, die hij uitzit in de gevangenis in Zwaag. Ook brengt de recherche hem in verband met een brandstichting in een flat in Amstelveen, onder meer vanwege het aantreffen van de auto van Badr Hari vlak bij de plaats van het delict. Hard bewijs voor de verdenking kan de recherche echter niet leveren.
Inlichtingendiensten van de politie krijgen signalen over beruchte onderwereldtypes die Badr Hari steeds meer omringen, zoals familieleden van de voortvluchtige topcrimineel Dino Soerel. Ook de gevreesde misdadiger Gwenette Martha laat zich erop voorstaan goede vriend van Badr te zijn, wat door de kickbokser niet wordt tegengesproken. Integendeel, bij een groot toernooi in Tokio betreedt Badr de ring in een T-shirt met opschrift ’Gwenette forever’.

Reputaties
Het is een bekend verschijnsel in vechtsportkringen, beseft de politie. Al van oudsher worden topcriminelen graag gezien met grote namen uit de ring. De connecties zijn wederzijds profijtelijk. De reputaties van de vechtsporters stralen ook uit op de ’bevriende’ crimineel, die in ruil daarvoor leuke klusjes regelt. Veel kickboksers eindigen zo als portiers aan de deuren van discotheken of helpen bij incasso’s. Criminelen treden op als sponsor van grote gala’s, bijvoorbeeld door het aanschaffen van peperdure viptafels direct aan de ring.
Sommigen belanden in de drugshandel, zoals ooit vechtkampioen André Brilleman, klusjesman werd van wijlen maffiabaas Klaas Bruinsma. Het bracht Brilleman weinig goeds. Na een conflict werd hij vermoord, ingemetseld in een vat beton en in een rivier gegooid. Zou Badr Hari dezelfde fout als veel van zijn collega’s maken, vraagt de recherche zich al in 2008 af.
De reputatie van The Champ begint in die periode ook in de ring steeds meer deukjes op te lopen. In de K1 grand prix finale neemt Badr het op tegen zijn grote rivaal Remy Bonjaski. Al in de eerste ronde werkt de Amsterdammer Bonjaski tegen het canvas, maar opnieuw laat Badr zijn zelfbeheersing varen. De weerloos op de grond liggende Bonjaski krijgt een paar ferme stoten en als toetje een keiharde hielkick tegen het hoofd. Diskwalificatie is het gevolg. Ook moet Badr Hari zijn prijzengeld van 30.000 dollar inleveren.
De zorgen bij de recherche nemen toe als Badr Hari toetreedt tot de omstreden promotor It’s Showtime, die jaarlijks kickboksgala’s organiseert in de Amsterdam ArenA en banden onderhoudt met criminelen. Organisator Simon Rutz, zelf net als Badr Hari in 2006 veroordeeld voor betrokkenheid bij bedreiging en mishandeling, werkt samen met Rini S., lid van de Amsterdamse Hells Angels en veroordeeld voor betrokkenheid bij het doodmartelen van een drugshandelaar. ’It’s Showtime’ is voor Badr Hari duidelijk geen omgeving, waarin de opvliegendheid en gespletenheid in zijn karakter in rustiger banen wordt geleid. Van rolmodel wordt hij steeds meer een soort cliché-Marokkaan. Het blijkt op 29 mei als Badr in een uitverkochte Amsterdam ArenA opnieuw zwaar in de fout gaat. In het gevecht met Hesdy Gerges slaat de opgefokte Hari zijn tegenstander in de tweede ronde neer. Als de scheidsrechter het gevecht stillegt en Gerges aangeslagen overeind krabbelt, trapt Badr Hari hem keihard tegen het hoofd. Anders dan vroeger keert het publiek zich nu volledig tegen zijn ooit zo populaire kampioen. De woede op de tribunes is zo groot, dat de speaker probeert Badr Hari zijn excuses te laten aanbieden. Die lijkt verbaasd door de agressie vanaf de tribunes en doet er slechts het zwijgen toe.


Het filmpje van het incident op YouTube is in twee weken tijd meer dan 200.000 keer bekeken. Opnieuw wordt Badr gediskwalificeerd en een korte verklaring in de week na het gala laat hij weten zijn carrière voorlopig te beëindigen. „Tijdens de wedstrijd tegen Hesdy Gerges in het It’s Showtime gala in de Amsterdam ArenA heb ik voor de tweede keer in mijn carrière dezelfde fout gemaakt. Hierdoor heb ik de wedstrijd verloren die ik graag had willen winnen. Een actie waarmee ik niet alleen mij zelf maar ook het publiek heb teleurgesteld. Ik heb erover nagedacht en ben tot mijn beslissing gekomen dat het beter is voor mij om er voor een onbepaalde tijd tussenuit te gaan. Ik wil hier geen tijd aan koppelen, want ik wil mij zelf in die periode terugvinden en alles op een rijtje zetten. Er hoeft geen organisatie een sanctie op te leggen, dat doe ik dus hierbij zelf”, schrijft Hari in een persbericht.
Of het ’ertussenuit gaan’ ook heeft te maken met een nieuw probleem, maar nu buiten de ring, is niet duidelijk. De Amsterdamse politie rondde afgelopen week het onderzoek naar het mishandelen van de portier van Blinq af en denkt nu over voldoende bewijs te beschikken tegen Badr Hari. De gevallen topsporter wordt sinds afgelopen week officieel verdacht van zware mishandeling.

De Telegraaf
Badr Hari: ’Ik ben onzeker en heel emotioneel’

Vervolg van pagina TA1

mishandeling en openlijke geweldpleging. Een rechercheteam meldde zich vorige week woensdag tevergeefs bij de woning van Badr om hem te arresteren. Zijn advocate Bénédicte Ficq beloofde dat haar cliënt zich in de loop van de dag zou melden, wat niet gebeurde. „De vorige keer waren Hari en zijn advocate boos dat we hem niet hadden ontboden. Nu deden we dat, maar kwam hij niet”, aldus een politiewoordvoerder.
Badr Hari beseft volgens een recent interview met het vechtsportmagazine Ringsports wel dat het beeld over hem niet langer onverdeeld positief is. „Toch ben ik niet anders dan andere mensen”, laat hij optekenen. „Ook ik ben soms zeer onzeker. Heel emotioneel ook. Te veel spanning? Ik weet het niet, maar op het moment dat ik op weg ben naar de ring, dan gaat er een knop om. Dan wil ik maar één ding: mijn tegenstander slopen. Zijn kop van zijn romp slaan!”
Advocate Bénédicte Ficq wil niet inhoudelijk ingaan op de beschuldigingen van justitie. „Mijn cliënt heeft via de pers al eerder vernomen dat hij met deze zaak in verband wordt gebracht.
De uitlatingen die de politie in dit verband heeft geventileerd, zijn niet bevorderend voor een objectief onderzoek naar de waarheid”, laat ze deze krant in een schriftelijke verklaring weten.

TA_2S_20100612_1.jpg
 
Ja zag 'm op mixfight ook al voorbij komen, beetje makkelijk scoren zo'n suggestief artikel vind ik, omgaan met familie van die en die, alsof dat iets zegt.. slecht geschreven van Vd Heuvel.
 
Riooljournalistiek van meneer van den Heuvel, maar had ook niet anders verwacht van een "kwaliteitskrant" als de Telegraaf.
 
Telegraaf/van den Heuvel zegt genoeg.
 
Wat maakt het uit wat ie doet?
Hij is een vermakelijke vechter.
Bertil fox is ook schuldig bevonden aan dubbele moord.
 
Wat maakt het uit wat ie doet?
Hij is een vermakelijke vechter.
Bertil fox is ook schuldig bevonden aan dubbele moord.

Wat heeft dit met Bertil Fox te maken ?
 
Er is toen geen aangifte gedaan door Club Blinq en de video beelden zijn ze nog steeds aan het zoeken.

Ik ben benieuwd wanneer er 2 Yoego's op een brommer voorbij zijn huisje rijden....
 
Zijn toch vooral feiten en aanklachten die vd Heuvel op noemt?
Is weinig suggestiefs aan imo.
 
de gene die mijn post rapporteerde, graag even pmen.
 
Telegraaf/van den Heuvel zegt genoeg.

het is wel waar gebeurd - het heeft te maken met een meissie ( zoals zo vaak ) waar onze vriend niet van kon afblijven die weer familie was van ricard fyeet - word vervolgd waarschijnlijk
 
verbannen van de k1..straffen voor de gepleegde feiten. hij heeft zijn kansen inmiddels wel verspeeld
 
Back
Naar boven