MuscleMeat

Bakboter zonder lactose?

Bezoekers in dit topic

Heeft ALA ook nog andere functies, of gebruikt je lichaam het alleen maar voor omzetting naar DHA en en EPA?
Niet functies die bekend zijn, of essentieel. Je kunt iemand 0 komma 0 ALA geven in z'n hele leven, 0 komma 0 EPA en voldoende DHA, en hij zal geen enkel teken van tekort tonen.

Mij is verteld dat je extra virgine over je salade gooit en je goedkope olijfolie gebruikt om te bakken (niet te heet) dit omdat het enigste verschil tussen die twee het aantal antioxidanten is. Met bakken gaan die anti-oxidanten kapot, dus heb je niks aan extra virgine?

Of zit er ook gewoon verschil tussen soorten vetten in beiden oliën?
Dat van die extra virgine lees ik ook op internet, denk dat je de gewone moet hebben of geraffineerde? Die extra virgine schijnt niet goed voor het bakken van vlees omdat smaak verloren gaat?

Sowieso niet een geraffineerde olie pakken. Extra virgine is prima om mee te bakken, maar je kunt eventueel ook gewoon virgine pakken oid.

Oke dan ga ik straks de supermarkt is in om olijfolie te halen, maar is gefilterd niet beter? Hehe al dat moeilijk gedoe van mij had gister meteen zo fles kunnen halen dan zit altijd goed, liefst kokos mja dat zit er voor die prijs gewoon niet bij me in (arm studentje:o)
Gefilterd is niet beter.
 
Heb je misschien een bepaalde bron (niet dat ik je niet geloof) maar nergens geven ze aan dat je ermee kunt bakken want zodra je het verhit gaat alles verloren? Ze zeggen enkel over salades..
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt man, ik zat al te kijken naar lijnzaadolie i.p.v. visolie capsules om ALA te verhogen, omdat het lichaam dit toch naar EPA kan omzetten en DHA kan maken met behulp van EPA. Maar als dat zo inefficiënt gebeurt en je ALA toch niet zoveel nodig hebt, ga ik dus voor de visolie capsules met veel DHA.
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien een bepaalde bron (niet dat ik je niet geloof) maar nergens geven ze aan dat je ermee kunt bakken want zodra je het verhit gaat alles verloren? Ze zeggen enkel over salades..
Weet ik niet meer, ik denk deze: http://www.amazon.com/Know-Your-Fats-Understanding-Cholesterol/dp/0967812607
(heb 'm als PDF ergens op m'n computer staan geloof ik, shoot me :o)


Oke bedankt man, ik zat al te kijken naar lijnzaadolie i.p.v. visolie capsules om ALA te verhogen, omdat het lichaam dit toch naar EPA kan omzetten en DHA kan maken met behulp van EPA. Maar als dat zo inefficiënt gebeurt en je ALA toch niet zoveel nodig hebt, ga ik dus voor de visolie capsules met veel DHA.

Lijnzaadolie is vrij waardeloos.

Beste bronnen van DHA zijn hersenen, maar die eet natuurlijk niemand :D
Daarna vis,
daarna eieren (zit zo'n 50 mg per ei, omega-3 eieren zullen meer hebben, maar ook meer EPA)

Of een DHA supplement, bijvoorbeeld:
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/omega-essentiele-vetzuren/now-foods/dha-250/
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/omega-3/Jarrow-Formulas/max-dha/

300 mg DHA p/d is voldoende. Ik eet zelf 6 eieren per dag, ook een goede bron van arachidonzuur, maar als je dat niet chill/lekker vindt kun je ook een supplement nemen natuurlijk.
 
Virgin hadden ze niet wel extra maar daar zegt het merendeel toch van dat die niet voor het bakken is, dus heb nu gewoon zo standaard olijfolie is neem ik aan ook wel goed.. zoveel zal er allemaal wel niet inzitten tis maar om te bakken en vlees niet nou zoveel vet nou ook weer niet op. Ben al lang blij dat ik nu iets heb zonder lactose en koemelk
 
Lijnzaadolie is vrij waardeloos.

Beste bronnen van DHA zijn hersenen, maar die eet natuurlijk niemand :D
Daarna vis,
daarna eieren (zit zo'n 50 mg per ei, omega-3 eieren zullen meer hebben, maar ook meer EPA)

Of een DHA supplement, bijvoorbeeld:
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/omega-essentiele-vetzuren/now-foods/dha-250/
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/omega-3/Jarrow-Formulas/max-dha/

300 mg DHA p/d is voldoende. Ik eet zelf 6 eieren per dag, ook een goede bron van arachidonzuur, maar als je dat niet chill/lekker vindt kun je ook een supplement nemen natuurlijk.

Ik eet eigenlijk nooit vette vis. Scheelt wel dat ik zelf ook 5 á 6 eieren per dag eet, ik dacht alleen wel gelezen te hebben dat er maar 20 gram dha in een ei zit? Behalve die speciaal gevoerde kippen natuurlijk.

Ik ga voor de 2e link en dan 1xper twee dagen. Klinkt dat goed of zou je mij wat anders aanraden?
 
Ik eet eigenlijk nooit vette vis. Scheelt wel dat ik zelf ook 5 á 6 eieren per dag eet, ik dacht alleen wel gelezen te hebben dat er maar 20 gram dha in een ei zit? Behalve die speciaal gevoerde kippen natuurlijk.

Ik ga voor de 2e link en dan 1xper twee dagen. Klinkt dat goed of zou je mij wat anders aanraden?
51 mg per gewoon ei (van kippen die geen lijnzaadolie of andere omega-3 producten zijn gevoerd).

Eieren van kippen die bijvoorbeeld lijnzaadolie gevoerd krijgen bevatten zo'n 90 mg DHA.

Jouw manier is prima.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit +1

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 13:05 ----------

Virgin hadden ze niet wel extra maar daar zegt het merendeel toch van dat die niet voor het bakken is, dus heb nu gewoon zo standaard olijfolie is neem ik aan ook wel goed.. zoveel zal er allemaal wel niet inzitten tis maar om te bakken en vlees niet nou zoveel vet nou ook weer niet op. Ben al lang blij dat ik nu iets heb zonder lactose en koemelk

Beetje focked up dat je geen melk kunt drinken melk is gwn hemels!

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 13:05 ----------

51 mg per gewoon ei (van kippen die geen lijnzaadolie of andere omega-3 producten zijn gevoerd).

Eieren van kippen die bijvoorbeeld lijnzaadolie gevoerd krijgen bevatten zo'n 90 mg DHA.

Jouw manier is prima.

Vroeg me af vet jij je kipfilet met roomboter ?
 
Nou moet zeggen tis wel effe wennen ineens met olijfolie (normale) bakken smaak is toch wel wennen zeg;p
 
Ghee, te koop bij de Ekoplaza en vrijwel elke toko, fantastisch spul
 
Back
Naar boven