XXL Nutrition

Bakboter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voorgoud

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
258
Waardering
136
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Beste bber's

Nou heb ik elke avond 200 gram rundervlees, dit word bereid door me ouders. Nu heb ik even gewogen hoeveel gram bakboter er nou precies word gebruikt en dat is 50 gram ongeveer. Ik vond dit zelf tamelijk veel, hoeveel gram boter zou er nou ongeveer in je vlees trekken, wat ik zou moeten bereken aan kcal? Ik vind dit namelijk vrij zonde aan kcal als dit meer dan 10/15 gram is. Zeker in de CUT. Hebben jullie enig idee?

MVG
 
Lastig...denk voor 3 porties gewoon 1/3 rekenen. Blijft ook altijd wel wat in de pan liggen. Mag je het niet apart bakken met bijv. Olijf olie?
 
Vragen of je ouders het met cooking spray of een beetje kokos/olijfolie willen klaarmaken?
 
Je bent 22... desnoods zelf je stukkie vlees bakken?
 
Om wat voor rundvlees gaat het?
 
Koop een pan met een anti-aanbaklaag en bak je vlees zonder olie/boter. Wanneer olie/boter een bepaalde temperatuur bereikt komen er toxische stoffen vrij en dat is niet gezond voor je.

Of desnoods een drupje kokosolie en dit vervolgens met een keukenpapiertje over de pan verspreiden.
 
Je kan andere dingen gebruiken zoals olijfolie, cooking spray oid. Maar het ligt er wel een beetje aan wat voor rundvlees het is, bij sommige soorten vlees is het gewoon lekkerder als je het in de boter bakt, dus dan moet je het misschien maar in je schema verwerken (als kok sprekende ipv DBB'er)
 
Je kan andere dingen gebruiken zoals olijfolie, cooking spray oid. Maar het ligt er wel een beetje aan wat voor rundvlees het is, bij sommige soorten vlees is het gewoon lekkerder als je het in de boter bakt, dus dan moet je het misschien maar in je schema verwerken (als kok sprekende ipv DBB'er)
Bij sommige soorten is een paneerlaagje ook lekkerder, ook die maar in het schema verwerken? :p
 
Bij sommige soorten is een paneerlaagje ook lekkerder, ook die maar in het schema verwerken? :p
:roflol::roflol: eten wat de pot schaft toch? maar sommige stukken vlees "verpest" je gewoon door ze in de olijolie oid te bakken
 
Je verpest zo’n beetje alles als je het in olijfolie bakt. :D
Vis vind ik vaak beter in de olijfolie dan in de boter, kibbeling uitgezonderd:eyes:
 
Vind je koolzaad olie oid dan niet beter dan olijfolie?
 
Gebruik ik eigenlijk nooit, op werk hebben we gewoon olijfolie en voor thuis hebben we vrienden in spanje die biologische extra vierge olijfolie maken
 
:roflol::roflol: eten wat de pot schaft toch? maar sommige stukken vlees "verpest" je gewoon door ze in de olijolie oid te bakken
Zoals?
Ik verschaf zelf de pot dus lekker makkelijke keuze altijd.
 
Zoals?
Ik verschaf zelf de pot dus lekker makkelijke keuze altijd.
goede steaks vind ik altijd zonde om in olijfolie te bakken, en als ik een keer schnitzel eet dan moet je het wel bakken zoals bedoelt is, in de roomboter:D
 
Je eet toch niet omdat je het lekker vind, je eet toch om te groeien.
 
Bedankt iedereen voor het meedenken. Ik zie al heel veel goeie ideeën voorbij komen. Ik heb zelf standaard 200 gram extra mager rundergehakt bij me avond eten. Me vader zegt dat je dat niet in weinig boter kan bakken ivm het dan niet gaar wordt en je dan een harde korst krijgt. Volgens mij is het gelul, en vind ik het zonde om zoveel onnodige kcal te eten aan alleen puur vet tijdens mijn cut-fase. Ik zal het vanavond is met olijfolie gaan proberen, kijken wat dat doet.
 
Back
Naar boven