Fitness Seller

Balansen vinden in je dieet

Bezoekers in dit topic

B0tjeBuilder

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
1.452
Waardering
392
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Dames en Heren,

Ben vanaf april aan het cutten nu, ben van een vetpercentage van 25% naar een vetpercentage van 14% gegaan. Ik ga door tot 10% en wil dit dan onderhouden/vasthouden.

Hoe hou je dit alleen vast zonder constant op dieet te zijn. Mijn vrouw vind het namelijk ook wel eens leuk om een terrasje te pakken of uit eten te gaan. Of zelf een avondje flink drinken in ons drukke sociaal leven.

Zelf zit ik te denken om 5 dagen per week op onderhoud te eten. 1 dag boven onder te eten door cheaten/ feestjes/terras en 1 balans dag waarbij je onder onderhoud eet.

Mijn doelstelling is niet meer om gigantisch groot te worden. Maar om gewoon een leuk leven te hebben en er goed uit te zien ;) dus dat hele hardcore 7 dagen per week dieeten de rest van me leven zie ik niet meer zitten.

heeft iemand nog tips om dit te combineren
 
Als jij een dag met je vrouw op het terras wilt gaan zitten moet je dat lekker doen. Tel die dag gewoon de calorieën. Ga wat lager zitten met je ontbijt en 'reserveer' dan die extra kcal, voor op het terras. Verder kan het opzich ook wel om een dag later wat minder te eten, zodat je balans alsnog gelijk blijft.
 
Of je neemt het af-en-toe voor lief dat je wat meer eet.
Zolang je niet ineens 1500 calorieën over je onderhoud gaat waardoor de rest van je tekort verdwijnt.
 
Skatermarvin kan je precies uitleggen hoe je dat moet doen
:marvin:

Zelf zit ik te denken om 5 dagen per week op onderhoud te eten. 1 dag boven onder te eten door cheaten/ feestjes/terras en 1 balans dag waarbij je onder onderhoud eet.
Lijkt me een prima insteek. Mocht die ene 'balansdag' niet genoeg zijn..dan kun je nog een extra doen of wat (straf)cardio toevoegen..Marvinnen a.k.a mijn leven in een notendop
 
Ik sta nu ook op ongeveer 10% schat ik,en wil nog iets lager gaan voor de vakantie in oktober.
Ik cheat niet elke week,maar ik vind dat als je al zo laag staat,je makkelijk af en toe eens los kan gaan.
Zo heb ik bv de afgelopen 4 weken 2 x een BBQ gehad en heb 2 x uit gegeten. Nergens op gelet deze dagen.
Nu gewoon weer op 1800 KC per dag tot de vakantie. Blijft een hobby.
 
Back
Naar boven