XXL Nutrition

Balen, re: schouder

Bezoekers in dit topic

jinxx

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Ik heb dus al zo'n kleine week last van mijn linkerschouder. Het begon met een heel klein pijntje bij bepaalde bewegingen maar echt zeer deed het eigenlijk niet. Vorige Donderdag was het dus schouderdag en ik had zoiets van ik kijk wel hoe het gaat, zodra ik pijn voel stop ik meteen maar het rare was dus dat ik toen helemaal niks voelde. Ik begon met een heel licht gewicht en kon daarna gewoon voluit gaan met military press, db press en lat raises. Alleen vrijdag was de pijn er dus weer. Zaterdag was het rugdag en ben ik redelijk zwaar gegaan met alle oefeningen, en de db row o.a. voelde eigenlijk al niet echt goed aan. Nu is het dus Zondag en is de pijn nog erger geworden, zat vandaag de hele dag in de Arena (jaja ajax kampioenen!) met een stijve arm langs me arm. En nu weet ik dus echt dat er iets niet goed zit en dus gewoon echt rust moet nemen waar ik dus echt helemaal geen zin in heb. Ik wil gewoon trainen weet je, geen stilstand of zelfs achteruitgang maarja, ook geen zin om het erger te maken en straks nog langer niet te kunnen trainen.
Ik had het er al met mijn vader over en die zei dat het waarschijnlijk een slijmbeurs ontsteking was? Hoe hij tot die conclusie komt weet ik ook niet, misschien is het wel iets met de rotator cuff of toch gewoon spiertje gescheurd?
Ik zit in ieder geval te twijfelen of ik er nou mee naar de huisarts moet of gewoon m'n rust te pakken en kijken hoe het over 1-2 weekjes aanvoelt? Als ik me arm bv gewoon slap langs me lichaam moet hangen voel ik niks maar als ik, zeg maar iemand z'n hand wil schudden, met mijn elleboog in een hoek van 90 graden en dan me arm omhoog doe (dus een lateral raise met gebogen ellebogen) voel ik de pijn.

- jinxx (zwaar sacherijnig atm) :mad:

:(

Ik weet trouwens dat je je schouders bij iedere oefening wel gebruikt maar er moet toch wel iets zijn wat ik nog kan trainen of is gewoon algehele rust beter? Borst, tri's, bi's en rug kan ik sowieso niet trainen maar benen zou dat nog wel kunnen? Je schouders worden toch niet belast bij squats of wel?

PS. De pijn die ik voel is vooral in me voorste schouderkop.

En op hoe lang rust zal ik moeten rekenen? :(

Thnx bart :thumbs:

Ik heb er vandaag nog wat meer over zitten lezen en neig er toch wel naar om te zeggen dat het een probleem is met mijn rotator cuff. Ik zal iedere oefening waar je schouders ook maar een klein beetje bij komen kijken vanaf nu voorlopig vermijden en beginnen met die rotator cuff oefeningen, dit oa om de doorbloeding te helpen.
Wordt de komende tijd dan idd maar alleen effe beentjes trainen.

sorry kan je geen tips geven, maar vage blessures als deze zijn altijd k*t. Ik hoop voor je dat het snel overgaat sterkte !

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik net was begonnen met trainen. Heb er soms nog last van. Welke oefeningen voor de rotator cuff? Kan wel eens handig zijn.

loop nu een tijdje met een verveledne voorste schouderkop. heb een paar weken nu mn schouder ontzien in die zin: geen pressbewegingen en geen incline curl die ik ook enigszins in mn schouder voelde. de pijn is minder geworden maar heb af en toe nog last van een steekje.

goede link van Bart btw:thumb:

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven