MuscleMeat

Ballin wil downloaden mp3s en films verbieden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

calcification

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 okt 2005
Berichten
6.166
Waardering
216
200px-Hirsch_Ballin_Dutch_politician_kabinet_Balkenende_IV.jpg


De minister van Justitie Hirsch Ballin overweegt om het downloaden van auteursrechtelijk materiaal te verbieden. Momenteel is het nog legaal om auteursrechtelijk beschermde mp3-muziek en films binnen te halen. Het uploaden van dergelijk materiaal is al wel verboden.

De reden waarom het downloaden nu legaal is, is omdat justitie het onwenselijk vindt om bij consumenten thuis controles te moeten houden. Toch lijkt de minister van mening veranderd en wil hij deze vorm van controle wel mogelijk maken.

Ballin stelt dat de platenmaatschappijen bezorgd zijn, omdat hun inkomsten teruglopen en er ook geen heffing komt op mp3-spelers. Hij wil na vragen van SP-Kamerlid Arda Gerkens het thema na de zomer op de agenda zetten. "Het thema 'legale-illegale bron' zal daarom een van de eerste onderwerpen zijn waarover na de zomer gesproken zal worden", aldus Ballin. Volgens auteursrechtadvocaat Christiaan Alberdingk Thijm is dit 'Haags' voor "Ik heb de beslissing al genomen, maar moet nog even consensus in de Tweede Kamer vinden".
Bron: Nu.nl

Tering, dit lukt je nooit :roflol:
 
Zeer goede ontwikkeling.
 
Goede cd's koop ik toch wel in de winkel omdat ik de bands wil steunen. Maar ik vind dit te ver gaan.
 
Die arme platenmaatschappijen toch....

Als ze nu eens gemiddeld goede muziek gingen uitbrengen of zo...

Daarnaast is het ook duidelijk dat er juist bandjes zijn die via internet heel snel flinke bekendheid kunnen krijgen, op relatief simpele en goedkope manier.
Gaan de platenmaatschappijen ons daar dan ook korting voor geven op onze internetkosten?

Jankerds. Goede muziek verkoopt zichzelf. Maar blijkbaar moet je van de muziek stinkend rijk worden of zo, anders is het geen muziek meer?
 
Right......

Mag hij me komen uitleggen hoe hij mensen wil stoppen te downloaden van usenet :roflol:
 
In elk huis met een computer gaat ie wel shit vinden.:D
 
"De reden waarom het downloaden nu legaal is, is omdat justitie het onwenselijk vindt om bij consumenten thuis controles te moeten houden."


No shit.... Ooit gehoord van wet op privacy? Huisvredebreuk? Er mag helemaal niemand in je huis komen zonder huiszoekingsbevel, en dat kan er pas komen na bezwarend bewijsmateriaal of meerdere getuigenissen in een belangrijke zaak (wat ze dus niet hebben).
 
In elk huis met een computer gaat ie wel shit vinden.:D

haham idd. Zo zou iedereen een boete moeten krijgen. Tegenwoordig is downloaden van muziek en films heel normaal geworden en dat kan hij dan ook niet meer tegenhouden.
 
Trouwens ik weet wel zeker dat die zelf thuis ook heel veel gedownloade mp3tjes heeft.
 
Laat me raden ,.... er moeten meer staatsinkomsten komen en er zit BTW op de cd's :D

Als ze nu eerst eens gingen kijken in hoeverre ze mensen al de shit in werken door de al maar hoger wordende primaire levens onderhouds kosten,.... Buiten dat downloaden gewoon makkelijk is, zijn de hoge kosten er mede een oorzaak van dat mensen gaan downloaden ipv originelen cd's / dvd's te kopen .

Zelfde geld imo voor het houden van wietplanten thuis ,... mensen worden zodanig op kosten gejaagd dat sommige zich gewoon genoodzaakt zien om er "iets" bij te doen
 
"De reden waarom het downloaden nu legaal is, is omdat justitie het onwenselijk vindt om bij consumenten thuis controles te moeten houden."


No shit.... Ooit gehoord van wet op privacy? Huisvredebreuk? Er mag helemaal niemand in je huis komen zonder huiszoekingsbevel, en dat kan er pas komen na bezwarend bewijsmateriaal of meerdere getuigenissen in een belangrijke zaak (wat ze dus niet hebben).

Internetverkeer is natuurlijk heel makkelijk te achterhalen. Ik kreeg al mailtjes van @Home over het versturen te veel van 'illegaal' materiaal.

Daarnaast, als ze een euro rekenen voor iedere mp3tje dat ik op m'n bak heb staan, ben ik de komende 10 jaar nog aan het betalen. Gezien het immense aantal mensen met illegaal materiaal op hun pc wordt dat een beste domper :D

En daarnaast zal de softwaresector dan ook een graantje willen meepikken. Microsoft zal wel met de neus vooraan staan.

Mooi idee om een zo zuivere vorm van altruïsme de kop in de te drukken in deze tijd :D
 
De muziek industrie mag sowieso een pijnlijke dood sterven gezien de enorme hoeveelheid crap die er uitgebracht wordt en wat er nog mee verdient wordt ook. Als het van mij afhangt mogen platenmaatschappijen en 'artiesten' een stuk minder verdienen, laat dat geld maar vloeien naar de burger, is prima zo.
 
"Omdat de muziek crap is, download ik het." Goed argument :roflol:
 
De muziek industrie mag sowieso een pijnlijke dood sterven gezien de enorme hoeveelheid crap die er uitgebracht wordt en wat er nog mee verdient wordt ook. Als het van mij afhangt mogen platenmaatschappijen en 'artiesten' een stuk minder verdienen, laat dat geld maar vloeien naar de burger, is prima zo.

Laat de burger dat geld zelf niet naar de maatschappijen vloeien? Het enige wat die doen is de mensen geven wat ze willen. Als dat zwerende k*therrie is, is dat met een vette paycheck aan het einde van de maand gauw vergeten.

Ik ken redelijk wat ontzettend goede artiesten en de beroepsmuzikant die z'n brood verdient door vele avonden week op te treden verdient z'n geld echt wel imo. Maar wat zien we in de mainstream? Opgedirkte modder. Daar gaat het grootste gedeelte van het geld heen. Omdat het zoveel is, hebben de platenmaatschappijen veel macht gekregen. In feite heeft onze schijnbare drang naar goedkope rotherrie die zonder blikken of blozen te verhapstukken is het gewonnen van een drang naar muzikale beleving.

Is het niet vergelijkbaar overigens met een groenteboer die een klant aanklaagt omdat die een aardappel in z'n tuin heeft gepoot en vervolgens de opbrengst van z'n tuin gaat verkopen?
 
alsof de artiesten waar het uiteindelijk om gaat niet genoeg verdienen. meeste geld verdienen ze toch al niet meer met verkoop van cd's maar juist met concerten, en misschien nog wel veel belangrijker, reclame en commercie (eigen kledinglijn, parfum etc.)

Trouwens daarnaast komen er steeds meer artiesten (ook veel slechte helaas) die juist hun muziek zelf al gratis aanbieden op internet.
 
Laat de burger dat geld zelf niet naar de maatschappijen vloeien?
Steeds minder blijkbaar gezien de maatregelen, wat ik zeg is laat dat verlies dan maar belanden in de zakken van de consument, die platenmaatschappijen en artiesten hebben het echt niet nodig hoor.

Het enige wat die doen is de mensen geven wat ze willen. Als dat zwerende k*therrie is, is dat met een vette paycheck aan het einde van de maand gauw vergeten.
Denk ik ook, het gaat tegenwoordig bij de mainstream 'artiesten' alleen nog maar om geld. Het lijkt wel of de 'muziek' waar tegenwoordig massaal naar geluisterd wordt aan de lopende band wordt geproduceert en na enkele weken de vervaldatum bereikt is waarna het weggesmeten wordt.
 
"De reden waarom het downloaden nu legaal is, is omdat justitie het onwenselijk vindt om bij consumenten thuis controles te moeten houden."


No shit.... Ooit gehoord van wet op privacy? Huisvredebreuk? Er mag helemaal niemand in je huis komen zonder huiszoekingsbevel, en dat kan er pas komen na bezwarend bewijsmateriaal of meerdere getuigenissen in een belangrijke zaak (wat ze dus niet hebben).

precies wat ik dacht, hoe willen ze dat nu gaan aanpakken dan! ???

gister op tv zag ik trouwens een herhaling van ??? geen idee maarjah de mannen van geensT etc kwamen ook in beeld en na een tijdje viel de vergelijking van Interet met het wilde westen! Dit vond ik zelf wel een goede. Het lijkt me dat binnen toch een beperkt aantal jaar er wel een goed systeem bedacht word om te controleren op het internet, natuurlijk zijn er wel mensen die dit weten te 'kraken' of wat ik me er bij moet voorstellen, maar dat heb je in het echt ook!

Straks krijgen we nog identificatieplicht op Internet :D *oops* id vergeten :( :o
 
wat een zever weer

vroeger namen mensen geluid gewoon op een casette op, beeld op een video...

die rijke stinkers willen gewoon meer en meer...

en gaat hij de legale download dan ook verbieden ofzo?


illegaal donwloaden krijg je nooit de kop ingedrukt, verbied iets en de dag er na zijn er 4 nieuwe alternatieven beschikbaar....
 
Die k*tkop van die Ballin zegt alweer genoeg:sd: Als het er ooit zover komt, kunnen we er zeker van zijn dat big brother een feit is. Laat me niet lachen:roflol:
 
Back
Naar boven