MuscleMeat

banaan in plaats van dextrose ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LIL Priest

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
2.803
Waardering
152
Lengte
1m74
Massa
115kg
Vetpercentage
18%
ken je geen banaan nemen in plaats van dextrose direct na de training als je in de cut bent is lekkerder en makkelijk als dextrose ?

en dan 10 minuter later of zo een shake uiteraard.

Greetz
 
Ik heb volgens mij wel eens 't zelfde gevraagd en het antwoord was toen "nee, dat is fructose" ofzo. Maar aangezien ik laatst hier las dextrose=fructose weet ik niet of die stelling klopt. Misschien dat alle dextrose wel fructose is maar niet alle fructose dextrose ofzo.

En volgens mij als je het helemaal goed wil doen moet je wat detrose plus wat maltodextrine na je workout nemen, het laatste omdat daarvan de opname wat trager is.

correct me if I'm wrong though
 
Dextrose is geen fructose. Zijn allebei enkelvoudige suikers maar anders opgebouwd.

Maltodextine zijn ketens van dextrose moleculen die eerst tijd nodig hebben om afgebroken te worden, dus word iets langzamer/geleidelijker opgenomen dan dextrose. Meestal is +-20% van maltodextrine al dextrose, dus je hebt een snelle piek (door de 'losse' dextrose) die wat langer aanhoud dan die van dextrose alleen.

Je kunt ook rijstebloem gebruiken na je training. Voorgekookte rijst, vezelrijk, wat eiwitten en erg vullend. Een goede eiwitbron erbij, evt een stuk fruit of rozijntjes en klaar is Kees.
 
Back
Naar boven