AndroidHealthClinic

bananen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

strakke

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2006
Berichten
58
Waardering
0
hoe kan je best bananen lang bewaren
want op men app is het warm en als ik ze gewoon ergens leg, beginnen ze al vlekjes te krijgen
naart schijnt mag je bananen zeker niet in de koelkast legge(worden naart schijnt snel bruin)

weet iemand hoe je ze lang kan bewaren???
 
Dat klopt, ze worden wel bruin maar ze blijven langer goed.
Dus lekker in de koelkast gooien en niet in de zon laten liggen.
 
afdekken, zodat er geen vliegen etc opkomen. Door beestjes worden bananen ook sneller bruin volgens mij.
 
Onrijpe groen-gele bananen kunt u bij kamertemperatuur narijpen. Afhankelijk van de soort duurt dit 1 tot 4 dagen. Rijpe bananen zijn nog enkele dagen te bewaren bij een koele temperatuur van ca. 12ºC. Bananen mogen niet in de koelkast bewaard worden, bij deze lage temperatuur kan bederf optreden. Een banaan is een broze vrucht die een hekel heeft aan temperatuursschommelingen.

Super de Boer - Banaan
 
afdekken, zodat er geen vliegen etc opkomen. Door beestjes worden bananen ook sneller bruin volgens mij.

Tegen de tijd dat die vliegen op zoek zijn naar je banaan is die al in staat van ontbinding.
 
Bananen bewaren op kamertemperatuur, niet in de koelkast !
 
nee niet in de koelkast gaan ze alleen maar sneller kapot.
ik leg ze altijd ij een groente mand,en zelf als hij bruin wordt eet ik hem nog .natuurlijk niet als hij helemaal versuikert is .

ps.jullie wisten vast ook allemaal dat er ook super goede vezels zitten in een banaan
 
En ze vervoeren ze wel per koelship Nou bij gaan ze lekker de koelkast in, nooit geen problemen mee gehad.... Alhoewel... Misschien heb ik daar die schijtproblemen van gekregen

ja maar niet met dezelfde temp als een doorsnee koelkast waarschijnlijk.
 
Ik werk toevallig als groenteboer bij een supermarkt..en ze kunnen idd niet goed tegen de kou..daarom worden ze ook vervoerd in karren met hoesen eromheen (soort diepvries tassen maar dan is de werking andersom) zodat 'r niet teveel kou bij de bananen komt en in de dozen zitten ze in plastic..meestal is 't binnen in de doos nog warm als je ze open maakt..
 
Gewoon in de schaduw leggen of zo, koel genoeg en iets langer te bewaren.
:)
 
hoe kan je best bananen lang bewaren
want op men app is het warm en als ik ze gewoon ergens leg, beginnen ze al vlekjes te krijgen
naart schijnt mag je bananen zeker niet in de koelkast legge(worden naart schijnt snel bruin)

weet iemand hoe je ze lang kan bewaren???

Niet bewaren, vreten die handel :P
 
wist je trouwens dat er in bananen een stofje zit dat kalmerend werkt? Hoe deze precies heet weet ik niet,
 
niet de tijd geven om bruin te worden:eek2:
 
wist je trouwens dat er in bananen een stofje zit dat kalmerend werkt? Hoe deze precies heet weet ik niet,

Dat klopt, de 8ste keer dat ik moest afrijden heb ik me ook volgevreten met die :hornyna: . En wat dacht je , ik was kalm, ik reed als de beste en ik slaagde.

Het nadeel kwam later.... Kon 4 dagen niet meer schijten. :(
 
wist je trouwens dat er in bananen een stofje zit dat kalmerend werkt? Hoe deze precies heet weet ik niet,

Tryptofaan (=aminozuur) maakt (in aanwezigheid van B1, B3, B6 en foliumzuur) Serotonine aan. Serotonine heeft een kalmerende werking. Tryptofaan vind je onder meer terug in bananen, dus zo is het cirkeltje weer rond :)
 
Dat klopt, de 8ste keer dat ik moest afrijden heb ik me ook volgevreten met die :hornyna: . En wat dacht je , ik was kalm, ik reed als de beste en ik slaagde.

Het nadeel kwam later.... Kon 4 dagen niet meer schijten. :(
hoe kan dat, bananen zitten toch vol vezels????
mjah ik gooi ze overal bij, in een shake is altijd perfect als zoetstof:D
 
hoe kan dat, bananen zitten toch vol vezels????
mjah ik gooi ze overal bij, in een shake is altijd perfect als zoetstof:D

Inderdaad, in bananen zitten wel vezels, maar toch is het eten van veel bananen niet zo goed, want deze stremmen de stoelgang.
 
koelkast idd.. de bananen vliegen er hier doorheen, dus liggen gewoon in de huiskamer. Ze krijgen de kans niet om te gaan rotten.
 
Back
Naar boven