AndroidHealthClinic

Bang om te vechten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bertone

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
164
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Beetje rare topictitel misschien, dus zal het even uitleggen.

Ik zit al bijna 10 jaar op vechtsport en ben ook zo'n beetje de beste van de club. Zowel met karate, ju-jitsu, grondvechten en freestyle. Vecht dus vaak genoeg en dat is ook geen probleem.

Probleem is dat zodra ik gewoon ergens op stap ben en er doet zich een 'bedreigende' situatie voor dat ik dan dichtklap. Ik weet niet of het dan angst is of wat anders, maar dan durf ik opeens niet meer. Ook al is het een k*t gast die klein en dun is, terwijl ik in de club vaak genoeg tegen gasten heb gevochten die zelfs zwaarder en sterker dan mij waren en waar ik ook nog bijna altijd van win.

Ik irriteer me dus dan echt aan mezelf dat ik dan opeens zo'n schijterd ben met faalangst.

Misschien dat ik bang ben voor mezelf? Als ik mijn trainer en af en toe mijn trainingsmaten moet geloven zijn ze blij dat ik nog nooit echt op straat gevochten heb of in het cafe omdat ze dan denken dat ik die gast helemaal verbouw of nog erger. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar dit schiet ook niet op.

Wie kent dit probleem? En wat kun je er aan doen?

Ciao Bertone.
 
Koop bokshandschoen en ga met je maten vechten. Als je die een paar keer goed ramt/trapt dan lijken ze ook op agressieve mensen die je dood willen hebben
 
denk dat het juist een goeie zaak is dat je van nature bang bent om te vechten... ik bedoel je weet als het echt erop aan komt dat je waarschijnlijk wint daar gaat het om... is toch mooi als gasten denken dat je bang bent en zodra het het gevecht uitbreekt dat je de vloer met ze aanveegt
 
ervaring.

hoe meer je in straat gevechten komt hoe meer je eraan went hoe makkelijker het wordt vooral als je een paar ko geslagen heb.

en vooral zelfvertrouwen hebben, je bent gewoon iemand met weinig zelfvertrouwen. ikzelf ben geen getrainde brock lesnar :D in vechtsport maar ben nooit bang in een gevecht want ik vertrouw in mijn kracht en kunde en dat is voldoende, mag een adrenaline stoot hebben maar dat is er ook mee gedaan ook.

komt waarschijnlijk omdat ik in me werk bijna dagelijks te maken heb met agressieve mensen dan word je om geven moment immuun ervoor om angst te hebben
 
Beetje rare topictitel misschien, dus zal het even uitleggen.

Ik zit al bijna 10 jaar op vechtsport en ben ook zo'n beetje de beste van de club. Zowel met karate, ju-jitsu, grondvechten en freestyle. Vecht dus vaak genoeg en dat is ook geen probleem.

Probleem is dat zodra ik gewoon ergens op stap ben en er doet zich een 'bedreigende' situatie voor dat ik dan dichtklap. Ik weet niet of het dan angst is of wat anders, maar dan durf ik opeens niet meer. Ook al is het een k*t gast die klein en dun is, terwijl ik in de club vaak genoeg tegen gasten heb gevochten die zelfs zwaarder en sterker dan mij waren en waar ik ook nog bijna altijd van win.

Ik irriteer me dus dan echt aan mezelf dat ik dan opeens zo'n schijterd ben met faalangst.

Misschien dat ik bang ben voor mezelf? Als ik mijn trainer en af en toe mijn trainingsmaten moet geloven zijn ze blij dat ik nog nooit echt op straat gevochten heb of in het cafe omdat ze dan denken dat ik die gast helemaal verbouw of nog erger. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar dit schiet ook niet op.

Wie kent dit probleem? En wat kun je er aan doen?

Ciao Bertone.

Zie het van de positieve kant, Als vechtsporter met 10 jaar ervaring hoor je buiten de ring/mat je te gedragen, alleen wanneer je aangevallen word.... lees nergens dat je aangevallen word, alleen bedreigende situaties.. je beschikt dus over zelfbeheersing.:D

Effe serieus, was ik net ook....
Je gaat uit om plezier te hebben niet om te knokken, situaties die bedreigend zijn, ga je uit de weg, waarom zou je op zulke situaties ingaan?
Luister naar je trainer.
 
Je gaat uit om plezier te hebben niet om te knokken, situaties die bedreigend zijn, ga je uit de weg, waarom zou je op zulke situaties ingaan?


Dit! Haat dat soort gefrustreerden die weggaan om te vechten.
 
Haha ik ga ook niet op stap om ruzie te maken en om te matten. Ben een erg sociaal persoon die met veel mensen goed kan opschieten. En nee ik ga ook niet of wil ook niet iemand meteen neer slaan als hij agressief doet (dus niet lichamelijk). Dat heb ik ook geleerd met trainen.

Punt is eigenlijk dat ik dicht klap als het er op aan komt. En je voelt dat meestal wel aan. Krijg dan een soort van machteloosheids gevoel over me. Denk dat dat komt doordat ik toen ik 15 was een keer door 10 man in mekaar gehoekt ben, omdat ik niet over me heen laat lopen. Tja als je, ook al was het terecht, een grote mond hebt tegen een paar man..... Misschien niet slim, maar ik houd nu eenmal niet van oogkleppen politiek.

En zelfvertrouwen heb ik genoeg, wellicht net niet genoeg op dat gebied;) Waarschijnlijk dus door bovenstaand.

Misschien zou het eens goed zijn als een of andere k*tgast eens naar me zou uithalen....
 
Ben eig. ook wel bang dat je iemand dan zo;n klap geeft dat je m gelijk in coma slaat of erger wat je weleens hoort. Of dat de ander zo door het lint gaat en een mes of pistool trekt. Dan loop ik toch liever weg.
 
Ben eig. ook wel bang dat je iemand dan zo;n klap geeft dat je m gelijk in coma slaat of erger wat je weleens hoort. Of dat de ander zo door het lint gaat en een mes of pistool trekt. Dan loop ik toch liever weg.

ja en dan adrenaline en het gevoel kwijt te hebben dat je iemand neer kan slaan never !!!!!

of er moet al bij voorhand iemand met een kapmes of een pipa aan komen zetten want van een zakmessie ga ik niet uit de weg
 
Pro-tip: Zo gigantisch buff worden dat niemand ook maar durft te vechten met je. :)
 
In de ring is anders dan op de straat. Sommige mensen hebben gewoon geen killer instinct, kan je denk ik niet veel aan doen.
Toen ik nog op kickboxen zat gingen mijn sparrings gevechten met scheidsrechters en de mensen die les gaven erbij ook gelijk op en ik verloor iets meer dan de helft...Op de straat zonder regels ga ik los en voel ik het meestal niet eens als iemand mij een tik terug geeft.
 
ik flip dodge die biatch gewoon, fok die skills van je. Ren zo hard als een afrikaan als t moet.

931407581445d012e3f7b05mz.gif
 
Tja in de ring is zeker anders. Kun je niet vergelijken.

Eigenlijk is het ook gewoon goed om je als slappeling op te stellen als je daarmee een gevecht voorkomt toch?

Je kunt je ook ruig opstellen en hopen dat die gast zich bedenkt, maar vaak zijn het juist gasten die erop hopen dat je wat terug zegt zodat ze een reden hebben om te meppen.

Zit dus een beetje met een dubbel gevoel in die situaties. Van de ene kant denk ik 'bring it on!' van de andere kant denk ik, doe maar rustig, houd je bek en loop weg. Is eigenlijk de beste optie, alleen zit ik erna met een k*t gevoel dat die gast eigenlijk gewoon zijn grote bek had moeten houden en hem een lesje had moeten leren.

Wat wapens betreft moet je gewoon altijd proberen weg te komen. Train zelf ook met wapens en geef zelf les daarin (zelfverdediging algemeen en tegen slag, steek en schietwapens) dus ik weet heus wat te doen, maar je moet dat risico niet willen lopen.
 
Misschien dat ik bang ben voor mezelf?

Nee, angst die opkomst tijdens een 'fight or flight' situatie is heel basic en instinctief, rationele sentimenten zoals 'ik ben bang dat ik mensen pijn doe' komen hier gewoon niet bij kijken. Het gemak waarmee andere mensen een gevecht aangaan heeft veelal temaken met de hoeveelheid genuttigde alcohol. Misschien ook een tip voor jou? ;):p
 
Werkt niet bij marokanen, die komen altijd met bussen tegelijk als er gevochten wordt :roflol:

Daarom ook alleen met de DBB knokploeg op stap. :)
 
15 jaar vechtsport gedaan.
Nooit bang geweest om te vechten.
1 klap is vaak al voldoende
 
Dude, een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht. Vechten in de dojo is niet te vergelijken met vechten op straat, alles wat in de dojo niet mag gebeurt op straat juist wel. Op zich prima dat je primaire reactie is dat je niets doet of bang wordt.. klinkt gek, maar ik denk dat je trainer gelijk heeft, want als bij jou het knopje in zo'n situatie wel een keer omgaat heb je wel te maken met een flinke situatie wss..
Ik heb een hekel aan vechten, maar doe al wel heel wat jaartjes vechtsport. Die dingen moet je niet doorelkaar halen.
 
Werkt niet bij marokanen, die komen altijd met bussen tegelijk als er gevochten wordt :roflol:

wat een lomp vooroordeel heb jij gast....

Ben zelf geen marokaan maar wat je nu zegt slaat nergens op.

Ik ben zelf Nederlander maar als er gevochten wordt staan er voor mij ook bussen klaar achter mij;)

Het is maar wat voor vrienden je hebt lijkt mij...
 
Back
Naar boven