Fitness Seller

Bang voor je baan/inkomen door corona?

  • Topic starter Steks
  • Startdatum
  • Reacties 255
  • Weergaven 17K
  • Volgers 36

Bezoekers in dit topic

Denk dat de gevolgen van de coronamaatregelen nog stukken voelbaarder worden. De eerste inflatiecijfers beginnen pas net binnen te komen en er zijn nog steeds enorme problemen met bevoorrading.

Verwar je aandachtspanne voor het nieuws du jour maar niet met de daadwerkelijke economische gevolgen.
Dat is waar, het zou al lastig zijn geweest om te bepalen wat nu een gevolg was van het virus en wat van de maatregelen, nu met oorlog tussen Rusland en Oekraïne wordt dat alleen maar lastiger.

Is dat wellicht de echte reden van de invasie? :aluhoedje:
 
Ik ben er alleen maar op vooruit gegaan. En bij mijn nieuwe baan ga ik er een klein beetje op vooruit in eerste instantie. Hopelijk haal ik fase b 🙏🙏🙏

Beste keuze ooit om in 2019 mijn vaste baan op te geven 🤞
 
95F5E9E4-2187-4288-9278-1F2FE0E7D4C0.jpeg
 
Welgeteld twee keer een vaste baan verloren. Achteraf gezien ontzettend blij mee, gezien het feit ik qua voorwoorden er enorm op vooruit ben gegaan.

Zelf was ik waarschijnlijk te pussy op mijn eerste echte vaste baan op te zeggen. En nadeel heeft dus zijn voordeel.
 
Geen last van gehad. Sluit mij wel aan bij wat chrisk zegt, maar verwacht daar zelf eigenlijk ook geen last van te hebben.
 
Tot nu toe valt het allemaal mee. Maar er zit wel wat ellende aan te komen. Al die Corona ellende moet ergens van betaald worden. En met die achterlijke Putin wordt het leven er niet goedkoper op.

Maar goed, ik mag mijn teams verder uitbreiden en weer twee mensen aannemen…dus hier gaat het allemaal nog best aardig.
 
Tot nu toe valt het allemaal mee. Maar er zit wel wat ellende aan te komen. Al die Corona ellende moet ergens van betaald worden. En met die achterlijke Putin wordt het leven er niet goedkoper op.

Maar goed, ik mag mijn teams verder uitbreiden en weer twee mensen aannemen…dus hier gaat het allemaal nog best aardig.
Denk je aan de werkloze DBB'ers hier?
 
Geen last gehad, de eerste weken van harde lockdown iets minder opdrachten omdat sommige bedrijven dicht waren.
Heb zelfs mn vaste contract gehad in de harde lockdown, na pas 7 maanden in dienst ( jaarcontract) zo groot tekort aan chauffeurs is er. Gelijk in de hoogste loonschaal weggezet om mij te houden.

Maar heb altijd overuren kunnen maken gelukkig.
Mn vriendin is wel der baan verloren, maar met mijn salaris komen we lekker rond dus we hebben het goed uitgezongen vind ik.
Ze heeft nu weer een vaste baan
Heb niet op spaargeld hoeven interen dus tevreden.
 
Maar goed, ik mag mijn teams verder uitbreiden en weer twee mensen aannemen…dus hier gaat het allemaal nog best aardig.
Hou je nog 100% remote/thuiswerken aan voor je onderdanen?
 
Als het niet snel rustiger wordt in en rond Oekraïne zal ik daar meer gevolgen van merken dan van de afgelopen 2 jaar corona.
 
Sinds / door corona hebben we moeite om nieuw personeel binnen te halen en te houden, de oude garde waar ik ook toebehoor wordt daardoor alleen maar belangrijker voor de continuïteit. Daarnaast bleef de vraag naar onze producten heel groot dus ik hoefde niet te vrezen voor mijn baan.

De situatie die nu ontstaat voor de chemische industrie is een stuk lastiger, een groot deel van de productiekosten zijn energiekosten en die gaan fors omhoog. Daarnaast is er ontzettend veel internationale handel, met China is het soms wat lastig, maar er zijn geen echte restricties betreffende dat land. De landen waarmee tot nu toe geen tot weinig directe handel mogelijk was en waar we wat last van hebben gehad zijn Iran en Venezuela, ik ben benieuwd wat nu nog mag en kan met Rusland.
Verder maken wij chemicaliën die ook toepasbaar zijn in oorlogsvoering, sommigen direct als explosief in bijvoorbeeld thermobarische bommen, of als chemischwapen en andere producten als grondstof voor iets anders verderop in de keten. Het is maar de vraag of dat zomaar verhandeld en verscheept mag blijven worden. Partijen moesten altijd al verklaringen ondertekenen dat de producten niet gebruikt zouden worden voor die doeleinden, maar dat zal vooral voor de bühne zijn, zeker op dit moment.
 
Back
Naar boven